Ga naar inhoud


Hoeveel kijkers zou CDS in het buitenland hebben?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Toen een aantal weken geleden de NL zenders overgezet zijn van de Astra 1G naar de Astra 1L viel het me op dat opeens hopen mensen gingen klagen dat ze de zenders niet meer konden ontvangen.

 

Waarschijnlijk is de beam van de 1G lek geweest de officiele footprint kwam daar niet en dan doel ik op Turkije en het Midden Oosten zoals Israel, Syrie en Egypte Libanon als echte DX ers zaten die met schotels van 120 cm tot 240 cm te kijken naar de NL zenders.

Het aantal gedupeerde daar schat ik al op 5000.

 

Nu kan het toch haast niet anders dat in de ons omringende landen waar de ontvangst van de Astra 1L geen probleem is zoals Duitsland en ook Frankrijk en Spanje het een enorm aantal moet zijn.

Uiteraard is het mij bekend dat in de voorwaarden van CDS staat dat dat niet mag maar toch vraag ik me af hoeveel "illegale" klanten het wel niet moeten zijn.

 

Zelf doe ik een gok en schat het op zeker 100.000 smartkaarten die in het buitenland in gebruik zijn.

Zou ik er ver naast zitten?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: aart44

Zelf doe ik een gok en schat het op zeker 100.000 smartkaarten die in het buitenland in gebruik zijn.
Zou ik er ver naast zitten?? laugh


Naar mijn mening/inschatting kan je dit met de factor twee tot drie vermenigvuldigen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de op vakantie kaarten niet, want dat zijn er ook heel wat.

 

Mijn vader heeft zo'n kaart, (gewoon het settopboxpakket) maar gebruikt die alleen als hij met de sleurhut op pad gaat.

 

Dus hoe duurder het pakket, hoe eerder hij zal opzeggen.

 

Hij gebruikt de kaart over het algemeen in Nederland i.v.m. vroeg op vakantie in Nederland gaan, maar zelden dat hij dat ding ook echt in het buitenland gebruikt.

 

Hij kijkt dan nog eerder naar Engeland i.v.m. de golf sport.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: aart44

Zelf doe ik een gok en schat het op zeker 100.000 smartkaarten die in het buitenland in gebruik zijn.
Zou ik er ver naast zitten?? laugh

Naar mijn mening/inschatting kan je dit met de factor twee tot drie vermenigvuldigen.

CDS heeft 1 miljoen kaarten in omloop.
Volgens jouw inschatting zou dus ongeveer 30% in het buitenland zitten?
Ik ga eerder voor het aantal dat aart44 noemde, of zelfs nog wat minder, pakweg 50.000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok wat minder zo'n 50 a 60.000 denk ik.

 

Ze kunnen dan volgens eigen zeggen wel 1 miljoen smartcards uitgegeven hebben. Ze hebben echter 744.000 betalende klanten wat bleek uit een recente publicatie.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit in de kijkers die alleen naar Nederland 1/2/3 kijken, het zogenaamde standaard pakket.

En dat zijn er inderdaad heel veel.

 

Die 50.000 tot 60.000 kijkers in het buitenland lijkt mij een goede schatting.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Het verschil zit in de kijkers die alleen naar Nederland 1/2/3 kijken, het zogenaamde standaard pakket.
En dat zijn er inderdaad heel veel.

Die 50.000 tot 60.000 kijkers in het buitenland lijkt mij een goede schatting.




Met alleen de standaard pakket kaarten heb je het verschil niet.
Kaarten raken defect, verloren of gestolen en worden wegens 'wanbetaling' uitgeschakeld.

Ik schat alleen al Benidorm en omgeving op zo'n 50.000 .... wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...