dreamboy Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Hoi, ik heb een dreambox waar tot voor kort enkel de astra binnenkwam. Doordat ik een wavefrontier heb voor mijn andere dreambox heb ik enkele lnb's vervangen door twins en er een vantage 1/4 disecq tussen geplaatst. Het lukt me echter niet om alle kanalen van de hotbird binnen te krijgen. Sluit ik de lnb voor de hotbird rechtstreeks aan op de receiver, dan krijg ik wel alle kanalen binnen. De switch is een nieuwe dus ik ben er bijna zeker van dat hieraan niets scheelt. Op mijn andere dreambox komen via een vantage 1/8 wel alle kanalen van de hotbird binnen. iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
dreamboy Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Geplaatst: 10 juni 2008 moet de vantage 4/1 ingesteld worden ales gewone disecq switch of moet er een afwijkende configuratie aangemaakt worden? VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
dreamboy Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Geplaatst: 11 juni 2008 Hmmm, 72 keer gelezen en nog niemand met een oplossing Jammer VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juni 2008 Moderator Geplaatst: 11 juni 2008 Origineel bericht van: dreamboy Hoi, Sluit ik de lnb voor de hotbird rechtstreeks aan op de receiver, dan krijg ik wel alle kanalen binnen. De switch is een nieuwe dus ik ben er bijna zeker van dat hieraan niets scheelt. Rechtstreeks aangesloten werkt het wel, met switch slechts een gedeelte van de hotbird transponders. Ik zou een ander merk/type switch proberen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alventali Geplaatst: 11 juni 2008 Geplaatst: 11 juni 2008 Idd ik heb het ook ooit mee gemaakt. Met een nieuwe switch die niet goed functioneerde. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
cookie monster Geplaatst: 11 juni 2008 Geplaatst: 11 juni 2008 Inderdaad , simpel , slechte Diseqc-switch !! Ik had er eens eentje , frequenties vanaf LO 1900mhz , BLOKKENPAP !! (Het enige wat er mankeerde was de joystick voor dit spelletje ) DE overige , signaal OK voor de meeste , sommige minder , maar .... altijd goed beeld !! Ik heb die toen teruggebracht , en een ander gekregen !! Maar waar zit of wat is dan het probleem in de switch zelf ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
dreamboy Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Geplaatst: 11 juni 2008 het rare is dat ie bij het scannen wel een heleboel kanalen vindt op de hotbird. Echter bij het zappen er naar toe lijken willen er heel veel niet open gaan. VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
Spotvogel Geplaatst: 11 juni 2008 Geplaatst: 11 juni 2008 Klikt raar, maar toch, pas je LO maar 's aan, de DB heeft nu eenmaal een uiterst brakke "vangfunktie". Dus i.p.v 9750 9748 en i.p.v. 10600 10598
dreamboy Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Geplaatst: 11 juni 2008 Ik heb net een 2/1 switch er tussen geplaatst die ik nog liggen had. Hij scant telkens maar de helft van de kanalen op de hotbird. Met een andere 4/1 die hier nog lag net hetzelfde. De lnb rechtstreeks op de receiver, alles binnen. Strange VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juni 2008 Moderator Geplaatst: 11 juni 2008 Probeer eens te achterhalen, weke helft je ontvangt. Ontvang je bijvoorbeeld alleen de verticale transponders en niet de horizontale, zou het kunnen zijn dat de voedings spanning net te laag is op de lnb. De LNB heeft voor de horizontale polarisatie 18 volt spanning nodig op de antenne ingang. Door het tussenschakelen van de switch zou dit misschien net te weinig kunnen zijn. Daar de andere sats wel werken moet je dan eens kijken naar de lnb of de kabel tussen lnb en switch. Deze zou door vocht misschien een overgangsweerstand kunnen hebben. Een 2e mogelijkheid is de 22 kHz. voor de omschakeling tusssen de lage en de hoge band die een probleem veroorzaakt. Hier zou de switch misschien de 22kHz kunnen belasten, waardoor de LNB niet goed omschakelt tussen lage en hoge band. Ook je ontvanger zou het probleem kunnen zijn. Hier zou de antenne spannings verzorging hoogohmig geworden kunnen zijn doordat de uitgang een keertje kortgesloten is geweest. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dreamboy Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Geplaatst: 11 juni 2008 CeesV, je hebt me een heel stuk geholpen. Blijkbaar ontvang ik enkel de vertikale kanalen van de hotbird. Raar dat dit enkel op de hotbird is. Ik zal morgen voor de zekerheid ff het stukje kabel tussen de lnb en de disecq checken en eventueel vervangen. Ik zal meteen ook eens de lnb wisselen met en andere en kijken of ik dan nog het probleem heb. Is er ook een mogelijkheid om de spanning te verhogen in het menu van de sat-configuratie of dient die instelling voor iets anders? VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
De leek Geplaatst: 11 juni 2008 Geplaatst: 11 juni 2008 Ik heb ook hetzelfde probleem , DB500 haalt alles binnen . DB600 enkele zenders , maar niet alleen op hotbird ook op andere , ik heb hem geprobeerd op de plaats van de DB500 , en ook hetzelfde probleem . Ik heb er iemand bijgehaald die er veel meer van weet dan ik , die heeft zijn lijst ingeladen , maar bepaalde zenders die ik meer had , staan er dus nog altijd niet op . Denk dat ik ga inladen aan de lnb,s , zou niet weten wat anders te doen .
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juni 2008 Moderator Geplaatst: 11 juni 2008 Origineel bericht van: dreamboy Is er ook een mogelijkheid om de spanning te verhogen in het menu van de sat-configuratie of dient die instelling voor iets anders? Sommige ontvangers hebben inderdaad de optie om de 13/18 Volt te verhogen. Ik ken jou ontvanger niet, maar als je in een menu zo'n mogelijkheid hebt, zou ik het even proberen. Omdat het euvel alleen op de hotbird is, denk ik dat het LNB gerelateerd is. Misschien trekt de LNB wat meer stroom, waardoor de spanning meer belast wordt en net te laag is. Of het is een overgangs weerstand in de bekabeling van de LNB. Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dreamboy Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 Mijn ontvanger is een dreambox 7000. De lnb is enkele jaren oud en is een twin-lnb. Op de andere uitgang staat ook een dreambox 7000 en daarop krijg ik echter wel alle kanalen van de hotbird door. Ik zal deze avond ff de kabels op de lnb wisselen. Als ik dan op de bewuste DB de kanalen wel binnen krijg en niet meer op de andere, dan weet ik direct waar ik aan toe ben. Ik hou jullie allesins op de hoogte. VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
dreamboy Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Geplaatst: 12 juni 2008 Zo, ik heb daarnet de kabels aan mijn twin-lnb eens omgewisseld en kreeg nog steeds de horizontale kanalen niet door op mijn dreambox. Dan heb ik de twin-lnb vervangen door een andere single lnb die ik nog liggen had en kreeg meteen meer dan 1000 services binnen, dus zowel horizontaal als verticaal. Het probleem lag dus idd bij de gebruikte LNB. Morgen dus proberen een andere twin-lnb te scoren en hopelijk is dan terug alles in orde. bedankt alvast aan iedereen voor de hulp !!!!! VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen