Ga naar inhoud


Consumentenbond overspoeld door meldingen Ziggo


Gast MP4

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Ome Merde
ik dank de heer op mijn blote knieeën dat ik van @Sloom of hoe het tegenwoordig dan ook mag heten, af ben.
en dat voor een atheïst smile




merDe


Je bent veel te vroeg overgestapt op Telfort die oude man met die ruitbroek die wil juist goed naar je luisteren. 1127826-loldev.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: PieterB
Het is dan volstrekt onbegrijpelijk en onacceptabel dat men nog steeds zo loopt te knoeien en het steeds maar weer schuift op verkeerde instellingen bij de klant, een oude (lees niet meer ondersteunde) kabeltuner of dat soort onbenulligheden.

Niet te hard van stapel lopen. Negen van de tien keer klagen mensen die nét digitale tv hebben over blokjes en freezes. In 99 van de 100 gevallen ligt dat gewoon aan de bekabeling, stekkertjes en/of splitters/versterkers.

Mensen weten dat niet, en begrijpen het ook niet (analoog doet het perfect...). Wat je Ziggo in dezen kunt verwijten is een gebrek aan informatie. Geef de mensen een hele duidelijke 'troubleshooting guide'. Ik heb al vele mensen geholpen met dit soort problemen en op een enkele uitzondering na is het dat gewoon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens

Niet te hard van stapel lopen. Negen van de tien keer klagen mensen die nét digitale tv hebben over blokjes en freezes. In 99 van de 100 gevallen ligt dat gewoon aan de bekabeling, stekkertjes en/of splitters/versterkers.

Dit is precies wat Ziggo doet. Mensen de schuld geven van de blokjes door over hun opstelling/bekabeling te beginnen.

Ik heb al 2 jaar digitv bij Casema en heb binnenshuis alles via professionele bekabeling geregeld en ik heb sinds mei ook opeens haperingen in het beeld. Ging ik vrijdag voetbal kijken bij een vriend, zie ik daar precies hetzelfde. En beiden hebben niets veranderd aan de bekabeling. Dus voor mij is de conclusie duidelijk: Het signaal van Ziggo is slechter geworden. Maar iets eraan doen? Nee, gewoon de klant de schuld geven zodat hij voor 100en euros nieuwe kabels koopt om er vervolgens achter te komen dat het niet geholpen heeft.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk er anders weinig van, sinds gisteravond werkt internet weer naar behoren en sinds een uur geleden werkt de telefonie ook weer.

 

Ik ben persoonlijk aardig tevreden met de diensten die ziggo levert. De klantenservice is inderdaad slecht bereikbaar maar ik vermoed dat het snel zal verbeteren en dat het gewoon te maken heeft met de samenvoeging.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: pukje
Volgens de NOS kampt Ziggo nu met een landelijke
internet en telefonie storing.

Die zetten ook maar alles op TXT zonder het even na te checken.
Het bericht komt zeker van de Consumentenbond met hun klaaglijn? ;-)
Er is nl. helemaal geen landelijke storing bij Ziggo. Hier de hele dag storingvrij Internet, telefonie en TV van Ziggo(!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Of wij als consument blij kunnen zijn met dit soort fusies???


Niet dat ik ook maar klant ben bij wat voor kabelmij dan ook, wat is de reden dat je een Ziggo avatar hebt ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN had onlangs ook storing. Het heeft dus geen reet met fusies te maken. Allemaal hele leuke koffietafelpraat, maar het snijdt geen hout. Voorheen heeft men ook wel een storing gehad. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.

En ik weet gewoon dat ik gelijk heb wat betreft de bekabeling. Ik heb er de afgelopen 2 jaar zat mensen mee geholpen, dus ik weet echt wel waar ik het over heb. In de meeste gevallen ís het gewoon zo. In de gevallen waarin het aan Ziggo ligt, is het gewoon een lokaal fenomeen dat te maken heeft met een storing in de wijkkast. Het is echt niet zo dat Ziggo nu ineens een slecht signaal gaat afleveren, want de apparatuur is gewoon hetzelfde gebleven. Daar is helemaal niets aan verandert. Casema en Multikabel zaten al op hetzelfde netwerk en @Home is nog steeds apart.

 

En wat het TV signaal betreft: bij mij is het niet slechter geworden. Af en toe kloot Casema/Ziggo nog wel met wat instellingen, zodat je bv ineens geen EPG hebt oid. Ik heb daarin geen toename ontdekt het laatste jaar.

 

Een grappig fenomeen: een aantal bedrijven fuseren en ineens is alles wat mis gaat de schuld van de fusie. Klinkt niet erg reëel, of ligt dat aan mij?

 

En nee, ik ben niet de voorzitter van de Ziggo fanclub. Ik ben zelfs geen lid. Maar ik vind het niet reëel als men zomaar wat begint te roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: pukje
Volgens de NOS kampt Ziggo nu met een landelijke
internet en telefonie storing.

Die zetten ook maar alles op TXT zonder het even na te checken.
Het bericht komt zeker van de Consumentenbond met hun klaaglijn? ;-)



Dat is niet waar, de nos krijgt die berichten ook maar van het anp binnen, zij gaan er vanuit dat dit gechecked is voordat het bij het anp als nieuws wordt vrijgegeven.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: alejandro
Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: pukje
Volgens de NOS kampt Ziggo nu met een landelijke
internet en telefonie storing.

Die zetten ook maar alles op TXT zonder het even na te checken.
Het bericht komt zeker van de Consumentenbond met hun klaaglijn? ;-)



Dat is niet waar, de nos krijgt die berichten ook maar van het anp binnen, zij gaan er vanuit dat dit gechecked is voordat het bij het anp als nieuws wordt vrijgegeven.


Elk nieuwsmedium (krant, TV, TXT, of wat dan ook) is verantwoordelijk voor het waarheidsgehalte van z'n eigen nieuwsverspreiding, of zo'n bericht nu komt van AP, ANP, Reuters,of welke bron dan ook, dat maakt niet uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat het anp verantwoordelijk is voor het waarheidsgehalte,

 

ANP Pers Support distribueert persberichten van bedrijven, organisaties, de overheid en instellingen aan de media. In Nederland onder meer via het ANP netwerk. Internationaal via het netwerk van PR Newswire in 137 landen en in 25 talen. [end quote]

 

Het anp distribueert dus 'persberichten', zou de consumentenbond dit persbericht naar buiten hebben gebracht?

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

net in mijn mailbox

 

'Op dit moment is MBA Amsterdam met grote spoed op zoek naar een Systeemspecialist Voice voor onze klant in regio Utrecht!!'

 

smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de fusie heeft de ANALOGE tv er hier ook al een aantal keer uit gelegen.. compleet geen signaal.. en nergens staan werkzaamheden aangeven voor deze regio.. :?

 

mn buren zitten intussen ook al een week zonder internet!!

 

gaat goed met SigNO!

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo gaat klanten die als gevolg van storingen lang zonder internet of telefoon hebben gezeten schadeloos stellen. Een woordvoerder van de nieuwe telecom- en internetprovider denkt echter niet dat veel klanten in aanmerking komen voor een schadevergoeding. Welke voorwaarden er voor compensatie gelden kan hij maandagavond niet direct zeggen.

 

Zondag was er in de provincie Utrecht een grote storing, maandagochtend concentreerde die zich in de stad Utrecht. Hoeveel huishoudens zijn gedupeerd weet de zegsman niet, maar hij kan wel aangeven dat er duizenden klachten zijn binnengekomen. "Dat zijn er veel, te veel, maar nog steeds minder dan een procent van onze abonnees."

Ziggo bekijkt de aanvragen voor schadevergoeding individueel. Het is niet mogelijk iedereen automatisch schadeloos te stellen omdat de problemen niet eenduidig genoeg zijn. Zo kan de één een uur zonder internet hebben gezeten en de ander twee dagen, stelt de woordvoerder.

 

Ziggo laat weten 'ontzettend druk op zoek' te zijn naar de oorzaak maar dat het gebrek aan eenduidigheid in de problemen dat bemoeilijkt. Ziggo kampt al twee weken met problemen. De Consumentenbond opende vorige week een meldpunt waar in zes dagen tijd ruim 14.500 klachten op binnenkwamen. De bond zegt niet eerder zo veel klachten op een meldpunt te hebben gehad.

 

Dinsdag heeft de Consumentenbond een gesprek met het bedrijf, dat vier weken geleden voortkwam uit een fusie van Multikabel, @Home en Casema.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...