Ga naar inhoud


Maxdigital 225s combo vragen


Gast mtlife

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn vader is van plan HDTV aan te schaffen maar wilt er niet teveel aan uitgeven. Hij laat het meestal aan mij over, maar over schotel ontvangers en de bijhorende vaktermen heb ik niet veel verstand.

 

Nou kwam ik via een webshop (ik weet niet of het tegen de policy is om een link naar de site te plaatsen) op de Maxdigital 225s combo. Voor een prijs van 260 euro, niet veel dacht ik zo aangezien een je er een HD op kan aansluiten voor PVR mogelijkheden.

 

Mijn vragen zijn:

Is 260 euro goede prijs/kwaliteit verhouding voor deze ontvanger?

Kan de standaard smartcard van canaldigitaal hierin?

Hierbij moet ik ook nog een dual LNB aanschaffen, kan deze via de bestaande coax kabel gewoon aangesloten worden op de ontvanger?

Is NED1 HD gratis te ontvangen in het standaardpakket?

 

Natuurlijk heb ik gegoogled en het forum doorzocht. Maar zonder echte kennis kwam ik niet verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst welkom op het board.

 

Als je met Google zoekt op "Maxdigitaal 225 combo" kom je hem bij een webshop tegen voor 239,95.

Prijs kwaliteit is nu op dit moment prima misschien zijn ze over een paar jaar goedkoper.

De CDS smartkaart kan zo in het kaartslot met de chip naar beneden.

Als er al een schotel hangt kun je de bestaande lnb zo wisselen voor een duo lnb.

NL HD gratis voor iedereen met een CDS smartkaart zie de site. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt het dat je gewoon elke twin lnb kan kopen ipv de officiele dual lnb van canaldigitaal voor het ontvangen van de asta 19.5 en 23.5? (En moeten we dan niet 2 kabels aansluiten, want zoals het nu zit loopt er 1 coax kabel netjes onder de grond en om er nog een bij te leggen is vrij veel werk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok na nog wat research gedaan te hebben: klopt het dat de dual lnb eigenlijk een monoblock is voor de astra 1 en astra 3? Dus dat betekent, dat je niet zomaar een twin lnb kan kopen. Dan zou ik dus die maxdigital 225s bestellen, en de dual lnb bij canaldigitaal. (En een nieuwe triax 64 cm schotel).

 

Dus dit setje:

Maxdigital 225s combo,

triax 64 cm

dual lnb van canaldigitaal

 

zorgt ervoor dat ik HD ready en klaar ben om de olympics te ontvangen in hd?

 

ps. als een edison twin lnb hetzelfde is/doet als de dual lnb van canaldigitaal, zonder dat ik een speciaal bevestigings stuk nodig heb voor de schotel. Dan is dat makkelijker, omdat ik alles op 1 site kan bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik voor de triax 78cm gaan mocht je de ruimte er voor hebben.

Deze werkt ook prima met de canaldigitaal duolnb.

Maar deze heeft een net iets sterkers ontvangst op de hd canalen op de astra 3.

Op de meter van de maxdigital 225s scheelt het zelf 17% op de hdtv transponder.

De lnb en schotel kun je ook gewoon bij een willekeurige (web)shop kopen dit hoeft niet bij online shop van canalditaal te zijn.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben uiteindelijk idd voor de 78cm gegaan. Toch ook omdat we met slecht weer vaak nogal last hadden van signaal verlies, en hoorde dat het met een grotere schotel soms minder kan zijn. Voor die 10eu extra hoefden we het niet te doen. Maxdigital is ook besteld samen met de duolnb smile

 

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...