Hellum Geplaatst: 13 juni 2008 Geplaatst: 13 juni 2008 Ik heb gisteren een setje tweede handse Jamo luidsprekerboxen gekocht, nu zet ik ze vanochtend weer aan (zacht dus wel vreemd) nu is dus de schuimrand van de woofer van 1 box helemaal kapot, weet iemand hoe je dat het best kunt herstellen? of waar ik een andere rand kan bestellen? (dat via PM) zie bijlage met foto's voor de luidspreker. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
JBnl Geplaatst: 13 juni 2008 Geplaatst: 13 juni 2008 deze moeten gereconed worden. De firma audiolab kan dat. gewoon even zoeken op audiolab deze zitten in het hoge noorden. groeten,JBnl
Hellum Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Geplaatst: 13 juni 2008 Ik heb nu zelf al een bedrijf gevonden waar ik die foam ringen kan bestellen, geconed hoeft niet omdat er nog wel gewoon geluid uit komt nu. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Moderator Matchless Geplaatst: 14 juni 2008 Moderator Geplaatst: 14 juni 2008 je kan wel beter alle conussen doen . Ik heb hier ook 2 jamo boxen (push/pull systeem met 3 speakers per box) waarvan met de jaren bijna alle foamringen kapot zijn gegaan ondanks dat ik ze niet meer in gebruik heb. tis gewoon slijtage door de leeftijd. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Hellum Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Geplaatst: 15 juni 2008 bedankt voor de tip, maar dat heb ik dus ook al gedaan MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Zak Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Zoek maar op 'refoamen', 'luidsprekerrand' of 'foamrand'. Dan vind je instructies en hoe het aan te pakken. Ik heb wel het idee dat mijn Dynaudio's nu een strakkere rand hebben dan eerst (maar hoe waren die speakers 10 jaar geleden he, dat weet ik ook niet meer). De lijm die ik erbij kreeg leek op houtlijm, maar droogt rubberachtig op. Dat werkte prima. Het verwijderen van de oude rand was het meeste werk, maar met spiritus kan je er een mooi papje van maken.
Psychosammie Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Ik kan me vergissen maar die driver ziet er niet bepaald peperduur uit. Dus gewoon een paar nieuwe kopen?? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen