Ga naar inhoud

is dit goed?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou ik de buis(staal) nog iets laten zakken want ik vind dat deze nog redelijk beweegt,eventueel nog een muurbeugel bijplaatsen voor extra sterkte?

post-41050-1318259791,8915_thumb.jpg

post-41050-1318259792,269_thumb.jpg

Geplaatst:

ik zou de paal iets nog naar onder zakken en de onderste beugel ook nog iets zakken of een 3e erbij zetten dan kan je de schotel vlak boven de pannen laten uitkomen

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

De meningen erover zijn verdeeld , maar de bovenste beugel steunt met de middensteun naar onder af , hierlangs loopt het regenwater dat van de pijp afkomt , naar de muur en daar krijg je vieze strepen van .

Bovendien is ie andersom gemonteerd (middensteun naar boven)sterker .

Dus ik zou de onderste steun op de plaats van de bovenste zetten en de andere ondersteboven op de manier zoals Edbe zegt . (pijp laten zakken)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Schotel wat hoger aan de mast (een lang uitsekend stuk is overbodig) en de mast laten zakken. Zolang je niet draaibaar gaat en je elevatie goed staat kun je de schotel evt. tot op het dak laten zakken, mits de schotel niet naar het dak toegericht staat. Wordt ie ietsje stabieler van (en ietsje relaxter bereikbaar zo te zien). Een derde steun onderaan zoals Edbe voorstelt is dan zeker zinvol, spaart ook de muur bij storm. Verder de opmerking van Trust.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Zou ik er geen geen derde beugel meer bijplaatsen,zonder middensteun dan.

Dus 1 beugel met middenpoot helemaal onderaan en dan 2 beugels zonder middenpoot daarboven,ik kan geen derde beugel hoger zetten want achter het houtwerk zit geen muur + buis nog iets laten zakken zodat de schotel juist boven het dak uitsteekt zoals Edbe zegt.

Geplaatst:

De schotel op het hoogste punt van de mast zetten.

Dan de mast laten zakken tot de schotel net boven de dakrand staat.

Daarna de beugels zo ver mogelijk uit elkaar zetten eventueel dikkere beugels nemen.

De bovenste beugel zo dicht mogelijk bij de schotel

Want zoals het nu staat veert het allemaal veel te veel.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

De bovenste beugel kan niet hoger want achter het hout is geen muur meer,ga deze middag achter nog een set beugels en een derde beugel bijplaatsen,die beugels zijn 50 cm van de muur en bij sat4all hebben ze maar één soort beugels van die afstand.

Ga de mast ook laten zakken dus da zal toch ook al iets schelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen