Hendrik6073 Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Hoi, Om een PHP inport te automatiseren ben ik op zoek naar een methode om automatisch een teken toe te voegen aan ieder regeleind van een TXT of CSV bestand. Is er een tooltje of scriptje die dat voor mij kan verzorgen ? Bvd.
Kowalski Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Als je bijv. UltraEdit-32 gebruikt, kun je alle CR/LF's in 1 keer vervangen door teken + CR/LF d.m.v. ^p. Succes. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Puch Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Origineel bericht van: Frank67 Als je bijv. UltraEdit-32 gebruikt, kun je alle CR/LF's in 1 keer vervangen door teken + CR/LF d.m.v. ^p. Succes. Ik denk dat hij online importeren bedoeld. Kijk eens op www.php.net naar de functies explode en str_replace. Daarmee moet het wel lukken. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Hendrik6073 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Geplaatst: 15 juni 2008 ik wil idd importeren ja, maar dan zil ik idd zelf even een scriptje in elkaar moeten zetten die dat regelt. Ik hoopte tegen een kant en klaar scriptje aan te lopen :-) iig bedankt voor de reacties
Duwgati Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 En hoe importeer je dat bestand nu? Als je dat bijv. m.b.v. de functie file() doet, dan leest PHP die file al regel voor regel in en kun je er dus ook meteen iets achteraan plakken. Zo bijv.: Php Code: $regels = file('mijntekstfile.txt');foreach ($regels as $regelnummer => $tekstregel) { print htmlspecialchars($tekstregel)."<br>";}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen