mxds Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 ik heb een schotel op een statief gemonteerd, 78cm triax en gebruik deze samen met een nieuwe technomate 3100. Bij het uitrichten van de schotel,krijg ik continue 68 procent signaal, zelfs alricht ik hem naar de muur. Kan iemand me zeggen wat ik fout doe?
WPW Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Nog beter uitrichten tot het andere signaal balkje wat laat zien, die 68% geeft aan dat de LNB en de ontvanger mekaar zien. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mxds Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Geplaatst: 15 juni 2008 ik heb het nog eens geprobeert en behalve schommelingen in het strength balkje (ergens tussen 65 en 75 procent), zie ik nooit een verandering in het balkje quality. Dit balkje blijft altijd steken op 5 procent, hoe ik de schotel ook draai. Zou het kunnen dat de lnb defect is?
WPW Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Dat kan, kan ook zijn dat je geen enkele transponder hebt voor de sat die je zoekt, dan gaat die andere balk nooit omhoog. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mxds Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Geplaatst: 15 juni 2008 ik probeerde astra 19.2 te zoeken, omdat dat het makkelijkste leek om mee te beginnen. de mogelijke transponders staan ingesteld in het menu van de technomate 3100d die ik gebruik. Misschien dat ik een nieuwe lnb moet kopen.
WPW Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Controleer of de TP van BVN goed erin staat, daarop afstemmen en dan draaien met de schotel. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast AAley Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 de 3100 bevat goede standaard transponders, je hebt gewoon nog niet de astra gevonden. Rustig draaien , niets gevonden, de hoogte aanpassen en weer rustig draaien. Je zal hem wel vinden, aan je ontvanger en lnb is 99,8% niets mis mee. Die 68% is dus het laagste signaal dat de ontvanger krijgt als de lnb aangesloten is. Wanneer je schotel goed uitgericht is zal je beeld bij onweer wegvallen als ie op 69-70 staat. (69% zullen waarschijnlijk blokjes zijn.)
Davev Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 staat je schotel wel op de juiste elevatiehoek ingesteld? Achter je schotel, waar de schotel aan de steun word bevestigd, staat een gradenboogje. (als je voor de schotel staat aan de linkerkant) Om astra 19,2 te ontvangen in Nl moet dit op +/- 29-30 graden afgesteld zijn. Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
mxds Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Geplaatst: 16 juni 2008 ik heb daarnet geprobeerd om sirius te vinden, maar ik kreeg alleen een verandering in het strength balkje, dat op 75 procent kwam bij een elevatiehoek van 24 graden. Het quality balkje blijft altijd op 5 procent.Het verbaast me niet echt. Het was ook maar een experiment om te proberen om een schotel achter een raam op te stellen op een dakstatief. toch bedankt voor de adviezen
Mr DVB Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 Origineel bericht van: mxds ik heb een schotel op een statief gemonteerd, 78cm triax en gebruik deze samen met een nieuwe technomate 3100. Bij het uitrichten van de schotel,krijg ik continue 68 procent signaal, zelfs alricht ik hem naar de muur. Kan iemand me zeggen wat ik fout doe? - - -ik heb daarnet geprobeerd om sirius te vinden, maar ik kreeg alleen een verandering in het strength balkje, dat op 75 procent kwam bij een elevatiehoek van 24 graden. Het quality balkje blijft altijd op 5 procent.Het verbaast me niet echt. Het was ook maar een experiment om te proberen om een schotel achter een raam op te stellen op een dakstatief. toch bedankt voor de adviezen Het is wel 'handig' om in een éérste post ALLE bijzonderheden te melden, anders krijg je niet de juiste antwoorden van de mensen hier op het forum! Daarnaast is het natuurlijk ook zonde van hun tijd.NB In sommige gevallen is het wél mogelijk om satellietsignalen door glas heen te ontvangen, veel hangt echter af van de het soort glas. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Gast AAley Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Weet ook dat het strenght balkje niet zoveel voorstelt, it's all about the quality
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen