WPW Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Ziet er allemaal goed uit, dan moet het aan je rs232 kabel liggen, maak de stekkers eens open en maak wat closeup foto's. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
aquasat Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Volgens mij is de com poort in uw ontvanger niet aangesloten op het moederbord. Als je de chipreplacement heb laten uitvoeren hebben ze het moederbord er uit moeten halen en dan kan het gebeuren dat ze een kabeltje vergeten in te pluggen.
wiscel Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Geplaatst: 19 juni 2008 Ik zal hem vanavond eens open schroeven en kijken. Ik begon ook al te twijfelen aan de seriele poort op de receiver. Ik heb nu al 3 verschillende pc's geprobeerd met 3 verschillende kabels. Dan ga je toch wel twijfelen aan de poort op de ontvanger. VU+ Ultimo 4K
wiscel Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Geplaatst: 19 juni 2008 De receiver net geopend en gekeken, maar de kabel zit goed vast op zijn plek. Nog iemand ideeën/suggesties? VU+ Ultimo 4K
Jürgen Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Je zult op een of andere manier vast moeten stellen welk onderdeel er nu niet (goed) functioneert. Globaal heb je 3 mogelijkheden: - serieële poort TF defect - serieële poort PC defect - Nul modemkabel defect De laatste 2 zou je in principe uit moeten kunnen sluiten omdat je zelf al verschillende PC`s en Nul modemkabels hebt uitgeprobeert. Dus ligt het voor de hand dat de RS232 van de TF niet of niet goed functioneert. Volgens mij is het de makkelijkste weg om het apparaat voor een garantiereparatie naar de dealer te brengen of te sturen. Een andere optie zou kunnen zijn om een forumlid in jouw buurt op te zoeken die ervaring hiermee heeft en daar een poging te doen of het dan misschien wel functioneert, je weet maar nooit. Succes met het opsporen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Sigma Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 denk toch als ik dit zou lees dat het in zijn Topfield zit Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
wiscel Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Geplaatst: 19 juni 2008 Ik zal het eerst nog bij een collega testen die dezelfde ontvanger heeft. VU+ Ultimo 4K
wiscel Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Geplaatst: 20 juni 2008 Op een ander forum las ik dat de nullmodem kabel ook volledig handshaking moet zijn. Is er een manier om dat te testen? VU+ Ultimo 4K
Hadrian Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Volgens mij moet je soweiso de kabel kunnen testen door 2 pcs met elkaar te verbinden en dan via "directe kabelverbinding" de 2 pcs met elkaar te laten communiceren. Als dat lukt, weet je zeker dat de rs232 poorten van beide PC's OK zijn, en dat de kabel OK is... Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU) Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne OSCam
WPW Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Nee dat klopt niet, een volledige kabel werkt niet (zelf ondervonden met een cas interface) voor topset, wel voor pc naar pc. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
wiscel Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 OK, getest met een andere Topfield HD PVR 7010, ook hier geen enkel resultaat. Toch de kabel dus vermoed ik. VU+ Ultimo 4K
WPW Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Meten is weten, ik roep het al jaaaren, kennelijk in een lege woestijn... heb je nou al die kabel doorgemeten of zit je te wagte tot de kabouters dit voor je doen? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
wiscel Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 Haha, helaas heb ik geen apparatuur om kabels door te meten. Ik heb een nieuwe kabel besteld die het bij anderen wel doet, dus even wachten tot de kabouters v/d post de kabel in de bus proppen :-D VU+ Ultimo 4K
Gast Ruut Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Met deze 2 programma's heb ik een eigenaardig probleem: met Vega 2.35 kan ik alles gemakkelijk overpiepen, maar als ik dat met TopSet 2.0 probeer: niets. Ik gebruik dezelfde NULLmodem kabel en (uiteraard) dezelfde ontvanger en PC. Iemand een suggestie? Overigens: beide programma's gebruiken het zelfde bestandstype, dus een Vega-bestand kan prima in TopSet worden bewerkt.
WPW Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Vaak is dit een probleem met de COM poort, zie de TF FAQ over 'mode' oplossingen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen