Ga naar inhoud


Agressieve Buizerd valt schoolkinderen aan!


Gast wknol

Aanbevolen berichten

OLDELAMER - Zes kinderen uit het Friese Oldelamer die tijdens het fietsen naar school zijn aangevallen door een buizerd, worden tot de zomervakantie met een busje gebracht en gehaald. Dat meldde de gemeente Weststellingwerf dinsdag.

 

 

De zes kinderen van drie boerenfamilies fietsen twee keer per dag over De Peren naar het basisschooltje in Oldelamer en terug. Langs de weg hebben twee buizerds nesten. Een van de buizerds vloog een jongetje in het haar. Een meisje brak haar pols toen de stok die ze als verdedigingswapen tegen de roofvogel gebruikte, tussen de spaken van haar fiets kwam.

Burgemeester Gerard van Klaveren heeft dinsdagmiddag met de basischooldirecteur en de ouders van de kinderen overlegd. Afgesproken is dat een busje op kosten van de gemeente de kinderen 's ochtends haalt en 's middags brengt.

De gemeente heeft het ministerie van LNV gevraagd het nest van de agressieve buizerd na het broedseizoen weg te halen.

 

(bron www.nu.nl)

 

Wat mij betreft mag dat kutbeest worden afgeschoten! :D ik woon hier zelf zeer nabij in de buurt! vorjag jaar hadden we dat gedonder ook al! Net of leven dieren boven de mensen! absurd, en heb ik geen goed woord voor over! mad

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wknol
Wat mij betreft mag dat kutbeest worden afgeschoten!


Ik vind niet dat jij enig respect hebt voor de natuur, als jouw hond blaft naar iemand moeten we hem dan ook afknallen of als je vis te veel blupt moeten we hem dan verzuipen?
De buizerd is één van de vijfhonderd volgens Europese wetgeving beschermde diersoorten dus schieten ze gewoon niet.
Krijg je hetzelfde gekl##t als een paar jaar terug met die mus omdat ie de grote kinderen steentjes omgooide... Wat een larie.

Gegroet,
Een fanatiek vogelliefhebber.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, een krasje gaan we nog niet dood aan hoor, en in mijn kindertijd heb ik meer schade opgelopen dan een buizerd kan aanbrengen en ik heb er naar mijn inziens niet veel van geleden en ben ook nog goed terecht gekomen... (Tijdens motorcross menig (open)botbreuken, verbrijzelingen, kneuzingen, schrammen en nog veel meer niet nader te noemen bizarre schadegevallen)

Dus een krasje of een schrikreactie van een kind is mijn ogen zwaar onschuldig en wat de mensen de natuur wel niet allemaal aandoen, alle dieren moeten maar met osn leven, uiteindelijk waren zij degenen die de aardbol het eerst bevolkte en dat vind ik dat we dat moeten respecteren. En wat is er mis met het nest verplaatsen, er wordt meteen geschreven dat het dier (nee geen beest) afgeschoten moet worden maar dat vind ik een niet humane manier om de schijtlaarzen te ontzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: wknol
OLDELAMER
Wat mij betreft mag dat kutbeest worden afgeschoten! :D ik woon hier zelf zeer nabij in de buurt! vorjag jaar hadden we dat gedonder ook al! Net of leven dieren boven de mensen! absurd, en heb ik geen goed woord voor over! mad



This toch normaal dat een dier zijn nest beschermd?

Wat mij betreft mogen ze JOU Afschieten !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja waar praten we over.

Dat beest BESCHERMD!!!!!! zijn eigen jongen.

Ze denkt dat haar jongen worden aangevallen,en daarom jaagt ze alles en iedereen weg die het nest benaderen.

Het is geen levens bedreiging!!!!!!

Zorg dat je uit de buurt blijft en respecteer iets natuurlijks.

Ik woon al m`n hele leven in het bos en heb dit al zo vaak mee gemaakt.

Ken niet de plaatselijke omstandigheden maar, om nu meteen een busje te laten rijden om die kinderen naar school te brengen.

Is een omleiding niet goedkoper?

 

 

 

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wknol

Wat mij betreft mag dat kutbeest worden afgeschoten! :D ik woon hier zelf zeer nabij in de buurt! vorjag jaar hadden we dat gedonder ook al! Net of leven dieren boven de mensen! absurd, en heb ik geen goed woord voor over! mad



Met z'on opmerking hoop ik dat hij jouw toch zo goed te grazen neemt.

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen zullen we niet gaan schelden? Iedereen zijn mening en ik ben het er ook niet mee eens om zo'n dier af te schieten maar om deze bal weer terug te spelen op de persoon?

Sorry gaat mij te ver..

PEACE BROTHER wink

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...