Gast Nolimits Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Precies zo gedaan als jij zei. Echter 1 probleen.. Hoe kom ik in config/init.sh? Als ik dit via ftp naar hd wil zetten om te bewerken dan krijg ik een fout melding
Gast Nolimits Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Origineel bericht van: Nolimits Precies zo gedaan als jij zei. Echter 1 probleen.. Hoe kom ik in config/init.sh? Als ik dit via ftp naar hd wil zetten om te bewerken dan krijg ik een fout melding Blackadder 4 PRESIDENT Het werkt! Heb wel het idee dat mijn schotel net niet scherp staat. Bij mij dream loste ik dit op door stapje naar oost of west. kan dit ook via de optie in aaf 2.0c? Ook lukt mij het niet om usals_mon automatisch te starten. Wat doe ik fout? Nogmaals bedankt.
Blackadder Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Origineel bericht van: Nolimits Precies zo gedaan als jij zei. Echter 1 probleen.. Hoe kom ik in config/init.sh? Als ik dit via ftp naar hd wil zetten om te bewerken dan krijg ik een fout melding Deze kun je gewoon veranderen met de editor van je ftp programma. Alleen die Usals_mon kon je niet met deze editor veranderen omdat dat goed werkte dan, naar die config/init.sh kun je gewoon editten via je ftp proggy. Deze extra regel die je toevoegt zorgt ervoor dat usals_mon automatisch opstart. Mooi dat het werkt, maar Zak is degene die alle credits verdient Je kunt net asl met de Dreambox ook stapjes naar west en oost doen om fijn af te stemmen. Dat zit in het rotor menu van de Kathrein. Ik deed dat vroeger ook met de Dream, maar later heb ik hem maar eens goed afgesteld die rotor. Veel succes ermee, groetjes, Blackadder I have a cunning plan !
Adriano Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Origineel bericht van: Blackadder die config/init.sh kun je gewoon editten via je ftp proggy. Deze extra regel die je toevoegt zorgt ervoor dat usals_mon automatisch opstart. Hier start de Usals monitor ook niet automatisch, werkt alleen als ik hem na het opstarten van de Katrein via Telnet start. Hopelijk gaat het nog eens een keer echt goed werken, het is toch wel een gemis voor degene die een rotor hebben. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast Nolimits Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Origineel bericht van: Blackadder Deze kun je gewoon veranderen met de editor van je ftp programma. Alleen die Usals_mon kon je niet met deze editor veranderen omdat dat goed werkte dan, naar die config/init.sh kun je gewoon editten via je ftp proggy. Deze extra regel die je toevoegt zorgt ervoor dat usals_mon automatisch opstart. Mooi dat het werkt, maar Zak is degene die alle credits verdient Blackadder Nou ik snap er niets van kan hem dus alleen maar handmatig starten, misschien dat jij kan zien wat ik fout doe. En natuurlijk alle hulde aan ZAK, ik heb mede de kathrein gekocht omdat hij hem draaibaar heeft gemaakt. Dit is mijn init.sh: #!/bin/sh # universelles Startscript by AAF-Team # Swapfile aktivieren #[ -e '/tmp/usb/VIDEO_DISC (1)/swapfile' ] && /bin/mkswap '/tmp/usb/VIDEO_DISC (1)/swapfile'; swapon '/tmp/usb/VIDEO_DISC (1)/swapfile' #[ -e '/tmp/usb/VOLUME (1)/swapfile' ] && /bin/mkswap '/tmp/usb/VOLUME (1)/swapfile'; swapon '/tmp/usb/VOLUME (1)/swapfile' #[ -e '/tmp/usb/USB_DISK (1)/swapfile' ] && /bin/mkswap '/tmp/usb/USB_DISK (1)/swapfile'; swapon '/tmp/usb/USB_DISK (1)/swapfile' # NFS mounten # mount -t nfs 192.168.0.20:/mnt/IDE1/nas /mnt/nfs -o rw,nolock,intr,soft,udp,rsize=4096,wsize=4096 # Cifs mounten # mount -t cifs //192.168.0.20/video /mnt/nfs/ -o user=harry,passwort=hase # EPG auslagern if [ -e /config/epg_move ]; then # wenn BA vorhanden, dann auf Stick auslagern if [ -e /swap/swapfile ]; then target=/swap/epg.dat else target=/tmp/epg.dat fi # Ziel ist nicht vorhanden, Link erzeugen if [ ! -e $target ]; then cp /data/epg.dat $target rm -f /data/epg.dat ln -s $target /data/epg.dat /data/vfdctl "EPG ausgelagert" sleep 1 fi fi # fuer Snapshot verlinken ln -s /tmp/ /data/www/ # Http-Daemon starten /bin/busybox httpd -h /data/www & #WLAN starten if [ -e /config/wlan_mode ]; then /data/wlan.sh start /data/vfdctl "WLan gestartet" sleep 1 fi # Radio Infos auf VFD if [ -e /config/radio_on ]; then /data/bin/radioinfo -o 1 -d /data/plugins/radioinfo & /data/vfdctl "Radioinfo gestartet" sleep 1 fi # Clock on display if [ -e /config/time_show ]; then /data/plugins/addon-man/Stime.sh & /data/vfdctl "Stime gestartet" sleep 1 fi # Symbole im VFD Display if [ -e /config/symb_off ]; then /data/plugins/addon-man/symboff.sh & fi #HDD Standby nach 1 Min Untaetigkeit if [ -e /config/hddstb_on ]; then /data/plugins/stbauto.sh & fi # OSD Menue starten /data/menue/make_dev.sh /data/plugins/osd/osdsh.sh# /data/bin/usals_mon.sh heb hem ge-edit met PSPad gelijk vanuit de kathrein geopend en ftp opslaan.
Adriano Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Ik zou dat hekje maar eens weghalen, nu is het geen opdracht. Bij mij werkt het nu. #-----Usals monitor starten /data/bin/usals_mon & #----- OSD Menue starten /data/menue/make_dev.sh /data/plugins/osd/osdsh.sh Of #----- OSD Menue starten /data/menue/make_dev.sh /data/plugins/osd/osdsh.sh & #-----Usals monitor starten /data/bin/usals_mon Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast Nolimits Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Blackadder, Zak en Adriano, Bedankt voor jullie bijdrage en hulp. Het werkt eindelijk Nu nog een goede settingslijst voor draaibaar..iemand een suggestie??
Gast Nolimits Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Origineel bericht van: Nolimits Blackadder, Zak en Adriano, Bedankt voor jullie bijdrage en hulp. Het werkt eindelijk Nu nog een goede settingslijst voor draaibaar..iemand een suggestie?? Zit toch nog met een klein probleem, heb de zelfde instellingen zoals ik in mijn dreambox had. Probleem is echter dat ik met geen mogelijkheid naar Thor 1W kan draaien, Hotbird, Astra, Astra2 en Astra 3 geen enkel probleem. Iemand een oplossing of zou het aan mijn settingslijst kunnen liggen?
Blackadder Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Origineel bericht van: Nolimits Origineel bericht van: Nolimits Blackadder, Zak en Adriano, Bedankt voor jullie bijdrage en hulp. Het werkt eindelijk Nu nog een goede settingslijst voor draaibaar..iemand een suggestie?? Zit toch nog met een klein probleem, heb de zelfde instellingen zoals ik in mijn dreambox had. Probleem is echter dat ik met geen mogelijkheid naar Thor 1W kan draaien, Hotbird, Astra, Astra2 en Astra 3 geen enkel probleem. Iemand een oplossing of zou het aan mijn settingslijst kunnen liggen? Heb je wel een draaibare settingslijst erin ? Staat Thor wel bij je satellieten ? Kun je kijken bij Sat Editor. Ik heb geen problemen met Thor. Maar ik had eerst ook een draaibare settingslijst waar 12,5w en 15w niet instond. Dan draait die daar idd niet naartoe. Maar je kunt wel zelf satellieten toevoegen. gr, Blackadder I have a cunning plan !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen