Gast MP4 Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Ben pas nu serieus aan het zoeken, maar dat het FullHD moet zijn voor mijn aanstaande scherm weet ik nu wel. Maar is plasma niet meer zo energierovend als vroeger, en inbrandde van logo's vond ik ook op de zoektocht. Mijn enige punt is met LCD: het zal nooit vol-zwart worden. In de praktijk en bij daglicht geen issue, maar een beetje jammer is het wel. Ik wil graag zoeken naar 43" maar liever nog groter. *Zijn er recente lijstjes? Alvast dank voor kennis.
alfadude Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 -inbranden ga je niet gauw meer tegenkomen of je moet het moedwillig uitlokken -Het zwart is grijs bij LCD vind ik zeer irritant en ik zie het ook bij daglicht. -Kleurechtheid is bij plasma nog steeds beter. -Reactiesnelheid ook. Op volgende site vind je goede reviews over de verschillende TV's http://www.hdtvtest.co.uk Bv: De Panasonic-TH42PZ85E scoort daar zeer goed en voor 1500€ heb je die staan. Maar ga vooral kijken in de winkel en doe dat bij een testopstelling die vergelijkbaar is met thuis. Niet in de GB waar tientallen TL lampen een juiste vergelijking onmogelijk maken. Quo signo nata es?
Scubix Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Origineel bericht van: MP4 Ben pas nu serieus aan het zoeken, maar dat het FullHD moet zijn voor mijn aanstaande scherm weet ik nu wel. Maar is plasma niet meer zo energierovend als vroeger, en inbrandde van logo's vond ik ook op de zoektocht. Mijn enige punt is met LCD: het zal nooit vol-zwart worden. In de praktijk en bij daglicht geen issue, maar een beetje jammer is het wel. Ik wil graag zoeken naar 43" maar liever nog groter. *Zijn er recente lijstjes? Alvast dank voor kennis. Als je 43 of grote wilt, is er maar 1 optie : plasma! Plasma is ontwikkeld voor grote schermen, terwijl LCD eigenlijk oorspronkelijk voor kleine schermen is ontwikkeld. Daardoor zit LCD nu nog altijd met bepaalde problemen te worstelen. De nieuwe generatie plasma schermen hebben geen enkel probleem meer met inbranden en het energieverbruik is ook "normaal" tov LCD. Ik zou zelf voor de nieuwste reeks van Panasonic gaan.
Gast MP4 Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 alfadude en Scubix, hartelijk dank. Ga ik ook niet verder de LCD's checken. Gaat wel in de eurosfeer niet pijnloos gaan, maar wat moet dat moet.. Het viel me op dat juist de recente ervaringen niet te vinden waren op dit forum.
usefullaliman Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Origineel bericht van: MP4 Ben pas nu serieus aan het zoeken, maar dat het FullHD moet zijn voor mijn aanstaande scherm weet ik nu wel. Maar is plasma niet meer zo energierovend als vroeger, en inbrandde van logo's vond ik ook op de zoektocht. Mijn enige punt is met LCD: het zal nooit vol-zwart worden. In de praktijk en bij daglicht geen issue, maar een beetje jammer is het wel. Ik wil graag zoeken naar 43" maar liever nog groter. *Zijn er recente lijstjes? mischien een pioneer kuro pdpd lx5090 9G(negende generatie) deze scherm heeft eem geweldige beeld ''contrast extreme'' zwart=is zwart uiteraard full hd en met de ingebouwde orbiter geen last van inbranden en/of ds(dirty screen). of je zou voor de type er voor kunnen gaan pioneer kuro pdp lx508d 8G(achtste generatie scherm) deze worden nu voor dump prijzen aangeboden meende rond de 2500 euro deze geweldige scherm kostte 6 maanden gelden bijna 6000 euro. heb zelf de pdp lx 5090 en ben er zeer tevreden mee. Alvast dank voor kennis. "We ride together, we die together. Bad boys for life."
kwajoep Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Jammer dat Panasonic geen full HD plasma heeft met een 37 inch scherm. Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat
Vmax145 Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 zwart is grijs bij lcd ?? moet je eens voor een lcd gaan zitten die gekalibreerd is praten we dan nog eens . gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
alfadude Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Calibratie maakt niet uit. Het grijs dat ik bedoel is hetgeen dat lekt van de backlight. Zet een LCD en een plasma naast mekaar in een verduisterde ruimte en die LCD pluk je er zo tussenuit. Maar die discussie wil ik hier niet voor het 182ste keer opnieuw voeren. Het beangrijkste is dat jij tevreden bent met je TV. Voor diegene die nog een flatscreen gaan kopen kan ik niet genoeg benadrukken dat je ze moet bekijken in een ruimte die zoveel mogelijk de thuissituatie benaderd. Pas dan kan je het kaf van het koren scheiden. Quo signo nata es?
Moderator ceesv Geplaatst: 19 juni 2008 Moderator Geplaatst: 19 juni 2008 Origineel bericht van: kwajoep Jammer dat Panasonic geen full HD plasma heeft met een 37 inch scherm. Het probleem is, dat je dan ongeveer op 70 cm afstand van het scherm moet gaan zitten, om binnen de beperkingen van je zicht vermogen de details nog te kunnen zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast MP4 Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Origineel bericht van: Vmax145 zwart is grijs bij lcd ?? moet je eens voor een lcd gaan zitten die gekalibreerd is praten we dan nog eens . Helaas wel. Overdag valt dit niet zo op. Dit is een gegeven. Wist ik ook al, helaas vind ik dat ook een van de minpunten. Ik zal ook dat scherm van usefullaliman eens even checken binnenkort.
Jan Ambers Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Ik heb hier een pana 32" FULL HD LCD staan, en het zwart op scherm is net zo zwart als de plastik boord... Het beeld is naar mijn wens alleen in HD perfekt! Naar een standaard weergave deelt dit scherm de eigenschappen van alle platte schermen "ekke" Persoonlijk blijf ik nog altijd kijken naar mijn 50Hz BB een FL chasis dat perfekt werkt!
Gast MP4 Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Een CRT FullHD zou fijn zijn met z'n achterwerk bij de buren..
freaky Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 ik heb hier ook de Panasonic 46pv85e staan nadat mijn pioneer was overleden en ik ben er zeer tevreden over. De pioneers zijn absoluut superieur maar het kwaliteitsverschil is dusdanig klein dat de hogere prijs niet gerechtvaardigd is in mijn optiek. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast MP4 Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Is dat t.o.v. een ander merk of t.o.v. plasma?
Gast Allure Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Origineel bericht van: MP4 Is dat t.o.v. een ander merk of t.o.v. plasma? Hij bedoelt het prijsverschil van Pioneer t.o.v. Panasonic. De plasma's dus. Pioneer is kwalitatief de top, maar overpriced.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen