Ga naar inhoud


KPN Mobiel Internetkaart ziet mijn Wifi als Hotspot!


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om voor een kennis een laptop opnieuw te installeren. Nadat ik de bijbehorende KPN UMTS/Wifi kaart (710) heb geinstalleerd vond deze keurig de UMTS paal en kon ik een HSPA verbinding opzetten. Op een gegeven moment vond de kaart een KPN Wi-Fi hotspot opzich vreemd omdat deze hier gewoon niet is. Ik moest mij aanmelden en kreeg via SMS op de kaart mijn gebruikersnaam en wachtwoord toegezonden. Deze ingevoerd en ja hoor verbinding met een Hotspot (Umts was niet verbonden). Wat ik vermoede kon ik snel bevestigen via de mijnip site dat ik gewoon via mijn eigen draadloze modem verbinding had. Vanwege ADSL problemen had ik het modem gereset waardoor de Wifi nog open stond.

 

Volgens mij is het toch niet toegestaan om op een andere verbinding in te loggen zonder toestemming ook al staat deze open. De KPN kaart geeft hem zelfs als Hotspot aan BRUTAAL GEWOON crazy

Ik ga nog even uitzoeken of je hier ook voor moet betalen aan KPN.

1213955979-280.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MP4
Bijzonder verhaal. Maar er komt toch niemand je eigen verbinding binne? Of heb je geen beveiliging?


Nee even niet (eerder bericht goed lezen smile ).

Mogelijk kan iemand anders dit ook eens uitproberen op een onbeveiligde AP. Moet ik wel opmerken dat ik een ADSL aansluiting heb van KPN!
In de screendump is mijn netwerknaam "test" wel te zien. Voor de rest geen meldingen dat ik via een normale AP verbinding maak.

Dat een ander verbinding maakt met een onbeveiligd netwerk heb ik geen moeite mee (moeten ze hem maar beveiligen) maar dat KPN doet alsof het een KPN Hotspot is gaat mij te ver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Je hebt gewoon ingelogd in je eigen netwerk (buurman?) in die KPN sofware klopt dan iets niet of op die laptop.. Fout in de software van KPN of zoiets. Jij bent geen Hotspot lees ik.

Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...