Ga naar inhoud


Nokia-9200NOMit1.3h en diseqc probleem


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


dan zou het normaal moeten werken

neem aan dat dit een schrijf foutje is hierboven :

hotbird diseq3 28e diseq3 ?

probeer eens een ander merk switch wil ook nogal eens

verschil uitmaken bij de nokia is mijn ervaring

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra28° = 4 inderdaad.

Maar was een opstelling voor een kennis...

Zodra ie thuiskomt een dezer weken zouden we dit opstellen, en gewoontegetrouw deed ik de testopstelling met de Nokia, maar hij heeft andere toestellen, maar zodoende mislukte m'n test, en daar was het me om te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al met de diseqc-adressen gestoeit ?

(menu-9-9-6)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik erbij schreef (menu-9-9-6)

 

 

Bij mij in Menu-9-9

0 -Bit 0:Band

1 -Bit 1: Pol

2 -LNB 1 (of 2 - 3 -4) afhankelijk op welk kanaal de Nokia staat

3 -Channel Mode

6 -Diseqc Adr: 10

7 -22KHz: Band

9 -Burstsmode off

press OK to test

 

Het Adres op regel 6 kun je veranderen .

 

Bij mij schakelen de 4/1 switchen (3 stuks) bij de instellingen van 00 t/m 15

Dit met de Spaun SUR 410F Diseqc 2.0, de EMITOR serie C Ver 2.0 en de switch die buiten zit en waarvan ik het merk niet meer weet.

 

Allemaal 4/1 exemplaren .

 

Hier nog een oude tip van me .

 

TIP OM JE DISEQC-SWITCH TE TESTEN VOOR DAT IE HET DAK OP GAAT (en of je instellingen goed staan)

 

Om een switch te testen , diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen.

Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten .

Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 4. Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van dbox naar ingang switch .

De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn .

Dan kun je kontroleren als je een bepaalde zender kiest , of er de juiste satelliet bij gekozen word .

 

Edit : Bij de Nokia kun je dus naar menu-9-9 gaan en daar steeds op 2 drukken en vervolgens op OK .

 

Als dit allemaal werkt hoef je alleen nog maar met je lnb's te stoeien. Natuurlijk kun je ook maar één zo'n test-led maken en steeds omsteken.

 

Edit 2 : De meeste satfinders geven ook signaal-uitslag zonder aangesloten lnb mits je ze ver open draait . Deze kun je ook voor dit doel gebruiken .

 

post-368-1318259808,4237_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Settings aangepast en funzt OK! Thanks!

 

Nu tijdens zappen een raar fenomeen vastgesteld...

Op 3 stond VTM, en na heen en weer zappen stond op 3: Radio1 en hier en daar enkele radio zenders, de radiolijst was niet meer op te roepen...???

Ga nu de lijst er opnieuw inproggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon proggen van settinglijst hielp niet, die radiozenders bleven tss tv zenders staan???

 

BDM interface aangesloten en settinglijst erease een paar keer gedaan en dan terug via seriele poort de settings erin heeft uiteindelijk geholpen...

 

én diseqc én settinglijst nu OK

Alleen FR2 en FR3 kan ik met mijn kaart niet nemen, desondanks TVV CI ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Tijdens het testen van een antenneconfiguratie viel me op dat de Noki-9200 met NOMit1.3h soft alleen maar antenne 1&2 nam, en 3&4 liet ie links???
Is dit een instellingprobleem iemand bekend hiermee?


en daar heb je een TVV-CI ingestopt ??

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nokia 9200 is toch helemaal geen CI ontvanger .(of vergis je je in het type ?)

Ik denk dat je met de NO-CUT eprom in de CA-module eerder succes hebt met die TVV kaart (alleen geen kaart updates waarschijnlijk )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...