Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Na een probleem te hebben gehad met de ontvangst van nl1 hd heb ik het volgende probleem.

Na een ongeveer een kwartier perfect nl1 hd te hebben gekeken gaat het beeld blokken en wordt het beeld geblokt gevuld met diverse kleuren, hoofdzakelijk groen en roze.

Het is me opgevallen dat het telkens na ongeveer een kwartier begint.

Ik gebruik hiervoor een c+ smardkaart.

Ontvangt kwaliteit is 64%.

Software is RYEC007.33 04.04.08

Is dit een bug die in deze oude firmware zit?

En hoe zet je er eventueel nieuwe software in middels een usb stick?

mvg André.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Een nieuwe versie kan altijd een oplossing zijn. Hoe deze er in te zetten? Ga naar http://www.sabsatellite.nl/download.php?marka=45&model=47. Download die sofware en zet hem op de stick. Dan in de ontvanger stoppen en naar USB gaan in de ontvanger (zit ergens in het menu). Dan de firmware selecteren en (ik dacht zo even uit het hoofd) op een bepaalde kleur drukken. Het is niet al te ingewikkeld. Gewoon even de tekst op het scherm volgen.

Geplaatst:

64% is wel wat weinig voor Ned HD, grote kans dat het daar door komt.....

Naar mijn ervaring dien je voor een perfecte ontvangst van dat lastige kanaal zeker 70-75% kwaliteit op de Sab te hebben.

Geplaatst:

Ohjee,

Heb de schotel hiervoor al verplaatst, hij had last de dakkappel.

Nu heeft hij vrij zicht maar kom echt niet hoger dan die 63% qualiteit.

Als dit zo is dan ben ik daar niet blij mee, dacht zelf dat een triax 78cm voldoende zou zijn, maar heb tot nu toe nog geen 1 wedstrijd in hd kunnen kijken.

Maar het viel me op dat hij na ongeveer een kwartier moeilijk gaat doen, en na heen en weer zappen dat het beeld waar hij mee gestopt is dan weer te voorschijn komt.

Zelfs als je hem een tijdje op standby zet.

Maar een andere firmware is natuurlijk te proberen, maar hoef ik alleen maar een .bin file op de usb stick te zetten? is er geen andere loader voor nodig?

Alvast bedankt.

André.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

Geplaatst:

Hum!

Als jij een Triax 78 hebt gebruikt, en 'm niet krom getrokken hebt bij de installatie, en vervolgens aan het eind van je klusje de moeite genomen hebt om, met de kwaliteitsmeter van de SAB in het oog (afgestemd op Ned1 HD) je Duoblock te "tunen", dus meer/ minder naar de schotel toe en meer minder met de klok mee draaien, wel, dan moet je, zelfs met de ASTRA3 in het secundaire brandpunt makkelijk aan de 75% kunnen komen!

Zo niet dan zit je te klungelen/ heb je geen talent in deze....

En ja, gewoon de soft op de stick, in het apparaat rammen, in het menu naar USB, de software aantikken, toestemming geven voor update, en gaan.

Wel ben je dan vermoedelijk je bestaande kanalenlijst kwijt, moet je weer opnieuw scannen etc.

En dan niet volgens ASTRA/ CD, maar gewoon .....

Geplaatst:

Je hebt toch hopelijk wel de juiste combinatie hoop ik, dus Triax 78 en de 80 cm-uitvoering DUOBLOCK?????

Met dat Canal Digitaal ding werkt dat aanzienlijk minder, die is voor de 60 cm schotels.....

Geplaatst:

Het is wel zo,n kanaal digitaal ding, maar ik heb hem anders om

bevestigd, zodat ik de 23.5 in het midden van de schotel heb.

Krijg hem gewoon niet beter, en ik ben echt geen prutser hierin.

Iets moet het dan gewoon nog tegen houden maar wat dat moet zijn kan ik zo niet zien, kijkt vrij langs de dakkappel nu ik hem heb opgeschoven.

Maargoed als mijn t55 nog niet verkocht is op de markt laat ik hem mijn collega weer mee terug nemen en zal ik ff een opstelling hier achter in de tuin maken en kijken of daarmee nog wat te doen valt.

Grtn ANdré.

Geplaatst:

Het is niet alleen de ontvangt kwaliteit.

Heb hier een vet signaal van 90% en de kwaliteit terug geschroeft van 95% naar 3o% en nog steeds goed beeld.

Denk dat je signaalsterkte te zwak is en daardoor blokvorming krijg.

Gelukkig heb ik meer verstand van Droomdozen wink

Geplaatst:

@EXTREEMPJE

Ik heb de zelfde ontvanger als jou en ik had dit probleem in het begin ook. Maar ik ben aan het rommellen geweest met de finetuning en sinds dien heb ik een beter signaal en heb ik deze problemen niet meer!! Dus misschien is dat nog een oplossing voor je!

groet,

Jeroen

Geplaatst:

Hoi Jeroen,

Ik heb dit ook gedaan, maar het signaal wordt wel beter maar het heeft geen resultaat.

Het geluid begint te hikken als ik hem iets verander.

Maar eind vd week zet ik de t55 op de andere kant van m,n huis.

Dan heeft hij de vrije ruimte en ik hoop dat het dat goed komt.

Maar bedankt voor het meedenken.

grtn André.

Geplaatst:

Het is algemeen bekend dat HD ontvangst iets moeilijker is dan gewoon DVB. Canal Digitaal heeft de FEC op 9/10 gezet en daarom wordt het uiterste van je afstelling gevraagd. Let vooral op de polarisatie, als die er een paar graden naast staat heb je heel gauw blokken of erger, digitale diaree... 100% nauwkeurige afstelling is de oplossing.

Geplaatst:

Hoi,

Even terugkomend op mijn probleem.

Als ik nu naar astra hd promo kijk (kwaliteit 86%) gebeurt er na ongeveer een kwartier hetzelfde, krijg weer blokvorming en op een gegeven moment blijft het beeld in allerlei kleuren stilstaan.

Het geluid is er nog wel, ga ik nu bijv. naar rtl4 dan is het beeld weer normaal, ga ik weer terug na een hd zender dan komt het beeld waar hij mee gestopt was weer te voor schijn. Geluid is er dan wel weer.

De laaste firmware staat er nu op dus daar heeft het niet aan gelegen.

Denk toch dat er iets in de ontvanger niet goed zit.

Zet ik de ontvanger een tijd op stanby dan heb ik weer gewoon beeld op de hd zenders tot hij na een kwartier dezelfde kuren weer gaat vertonen.

Iemand een idee?

grtn André.

Geplaatst:

Hoi,

Het schijnt toch een warmte probleem te zijn.

Heb er een grote fan opgelegt en nu blijft hd gewoon werken.

Als er geen mensen zijn die dit ook hebben dan moet hij terug.

Wordt vervolgt.

Geplaatst:

Heb hier geen last,en hij staat bijna dag en nacht aan.

Heb je wel de laatste versie software erin zitten met de Crypto-fix ?? wink

Voorheen had ik ook problemen zoals jij ze beschrijft.

Wat is je signaalsterkte ?? als die te zwak is dan blokken.

De kwaliteit heeft er niet zoveel mee te maken,zie eerder mijn reactie in de SAB antwoorden.

Geplaatst:

Hoi,

De laatste versie staat erop, het is echt een warmte probleem.

Als ik meteen naar een sd kanaal ga dan heb ik meteen goed beeld.

En de astra hd promo heb ik boven de 80% zowel signaal als kwaliteit.

Als ik hem daar op laat staan loopt hij na een kwartier vast, ga ik naar een sd dan is het weer goed.

Ontvanger moet daarna een tijd op standby staan om weer normaal hd beeld te krijgen.

Nu met de fan erop gaat het prima.

Maar ik vind dat eigenlijk niet de bedoeling, en toen ik hem kreeg vond ik al dat hij in standby al erg warm werd.

André.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen