Ga naar inhoud


[TF7700HSCI ] Nieuwe LNB: geen signaal meer..Help please


Gast Echo333

Aanbevolen berichten

Ik ben radeloos.

Na het installeren van de Canal Digitaal Duo LNB geeft de TF 7700HSCI geen enkel ontvangst meer. Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet, maar nog steeds niets. Geen enkel rood blokje. De schotel is goed uitgericht.

Het rare is dat de datum steeds terugspringt naar 1 januari 2004 na opnieuw opstarten. Ook staat hij in het menu na opstarten steeds weer op terug op Hotbird, terwijl ik het had veranderd naar Astra. Is dit een fabrieksfout?

Kan iemand mij helpen?

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens in de gebruiksaanwijzing van de duo lnb. Je moet namelijk je diseqc gaan instellen. Je hebt de kop in de plaats van de oude lnb gezet en met 1 kabel aangesloten op je ontvanger. Je ontvanger moet wel weten welke lnb hij moet gebruiken voor een bepaalde sateliet en dat gaat met behulp van diseqc.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Winwiz.

Helaas zit er verder geen uitleg bij de duo LNB. Het is het best bekende rood/witte doosje van CanalDigitaal.

Ik heb gezocht naar links, maar heb nog niets gevonden. Heb je tips?

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt: ik heb de stroomstekker van de receiver omgedraaid en nu heb ik signaal....YES! :-) :D

Ik ontvang echter veel te weinig zenders. In plaats van honderden pak ik er nu een stuk of 55.

Weten jullie waar dat aan kan liggen?

 

Groet,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sjaak, ik ben er in ieder geval blij mee. Maar het is nog niet zoals het moet zijn.

Ik heb de Diseqc als volgt ingesteld:

Astra: Diseqc 1.0: 1 van 4

Astra3:Diseqc 1.0: 2 van 4

Ik heb nu 96 zenders op Astra3 en maar 55 op Astra-op beide geen NL zenders. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwestie van goed uitrichten. Met het omdraaien van de stekker van ik wel een goeie. iedereen die ene probleem met zijn ontvnager heeft draait gewoon zij stekker om en voila de electro vonkjes lopen andersom.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sjaak,

Ik heb het geprobeerd, maar hij vindt ze niet. Ik blijf maar zitten met die m.n. Poolse zenders...waarom zou hij die oostblokzenders wel pakken en de NL niet?

Groet,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sjaak,

Hij staat op Astra(1) gericht.

Ik heb nu uitgevonden dat de zenders ie ik ontvang slechts de Lowband Horizontale zenders zijn. Waar zou dat aan liggen?

 

groet,

Echo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even deze volorde opnieuw uitproberen.

 

Als je vanuit de ASTRA gezien tegen de schotel aankijkt (dus tegen de achterkant van de DUO LNB) moet de rechter LNB aan de houder zijn vastgezet.

Hierna de DUO LNB circa 11 graden met de klok mee verdraaien. Dus de onder(achter)kant van de LNB wijst nu enigszins naar links.

 

Set de receiver op een ASTRA (19,2) kanaal zoals b.v. ARD want schijnbaar kun je nog geen Nederlandse kanalen ontvangen.

 

Ga nu naar Menu - Installatie - LNB instellingen en kies bij Satellietnaam 'Astra', dus geen Astra3.

Set de DiSEqC1.0 op 1 van 4.

Als de schotel en LNB1 nu goed zijn afgesteld moet rechts boven in beeld een signaalsterkteniveau van circa 99% en een kwaliteit van > 70% verschijnen en de ARD te ontvangen zijn.

Dit geeft in elk geval de zekerheid dat je de op de ASTRA 19,2 bent uitgericht en deze goed kunt ontvangen.

 

Normaliter zou je nu de meeste Nerderlandse zenders automatisch kunnen laten scannen maar hier ook nog even in het kort hoe je dit handmatig kunt invoeren.

 

Ga nu naar Menu - Installatie - Zenders zoeken en kies bij Satellietnaam 'Astra 19,2' en Zoekmodus 'Handmatig'.

Klik bij Frequentie op 'OK' en controleer of de bij RTL4 behorende transponder 10774 H 22000 in de pop-up lijst aanwezig is.

Zo niet dan moet je deze handmatig als volgt toevoegen.

 

Ga nu naar Menu - Installatie - SAT/Transponder bewerken en vul bij Nieuwe TP toevoegen de transpondergegevens 10774 H 22000 DVB-S in en druk op OK.

Hierna kun je de kanalen op deze transponder handmatig zoeken zoals hiervoor al gedeeltelijk beschreven.

 

Uiteraard zijn dit allemaal standaard zaken die normaliter niet hoeven te gebeuren maar dit is ook wel handig als je de overige Nederlandse kanalen op Astra3 23,5 op moet zoeken.

Succes ermee.

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, de transponder zit er niet tussen.

Bij nieuwe TP toevoegen kan ik Frequentie handmatig wijzigen: hij staat nu op 0.

hetzelfe geldt voor Symbol rate; staat op 0

 

Ik heb BVN toegevoegd (12574, 22k, H) daarnaa gezocht, maar niets gevonden. Wat kan dat toch zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Echo333
Ik heb BVN toegevoegd (12574, 22k, H) daarnaa gezocht, maar niets gevonden. Wat kan dat toch zijn?

Het is lastig om hierover iets te roepen zolang we niet precies weten wat en in welke volgorde je uitvoert.
Je zegt dat je transponder 12574 hebt toegevoegd.
Als je nu naar Zender zoeken gaat met de Zoekmodus op Handmatig, zie dan in de Frequentie pop-up deze frequentie terug?
Zo ja, kies dan deze frequentie en druk op 'Zoeken starten'.
Als het goed is dan zal de receiver 9 TV zenders (waaronder NET5, SBS6 en BVN) plus 16 Radio zenders gevonden moeten hebben en deze in Tuner 1 of 2, al naar gelang jouw ingegeven keuze, hebben vastgelegd.
Als dat niet het geval is dan sta je niet of niet goed op Astra 19,2 uitgericht.

Leg anders ook even uit wat je precies doet en wat het resultaat is, dus hoe constateer je dat je iets niet ontvangt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie hulp. Ik waardeer het zeer.

Ondanks alle pogingen blijf ik op die paar zenders vaststeken. Het zou wel eens kunnen dat de receiver de tuning op de high frequencies niet meer pakt?

Ik moet hem maar opsturen naar de dealer denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken of iemand er eentje kan uitlenen. Dank voor je aardige aanbod, maar ik woon in Luxemburg. Da's een beetje lastig.

groet,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt als een bus.

 

Is het mogelijk dat ondanks het feit dat je Astra aangeeft op de LNB settings, dat je een andere satelliet ontvangt? bijv de zenders van Hotbird op Astra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...