Ga naar inhoud

Signaalverlies door kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vergeet ook niet te testen met extreem lage en hoge transponders, daar zie je mnl. het verschil met koka en bouwmarkt kabel.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Van de week zag ik dat iemand een stuk coax had verlengt met een kabel van een dubieus merk. Volgens de cassiere van de bouwmarkt zou de kabel goed zijn. LNB trok wel keurig 123 mA, maar signaal was 0 ! Dit stuk vervangen door Belden 125 en prima signaal.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Nou zo nou komt het toch niet gewoon aan elkaar knopen die handel,

post-5163-1318259804,6318_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Je moet ook kroonsteentjes van 75 Ohm gebruiken. Die van 50 Ohm doen het niet goed op NED 1 HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Zo dicht op de lnb maakt het allemaal geen reet uit, db's zat daar.

Het gaat niet om de "dB's" (signaal niveau) maar om misaanpassing welke reflecties en andere ongein kunnen geven. Als je een keihard signaal hebt, maar wat keihard gereflecteerd wordt, dan heb je alsnog slechte ontvangst...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

misaanpassing welke reflecties en andere ongein kunnen geven. Als je een keihard signaal hebt, maar wat keihard gereflecteerd wordt, dan heb je alsnog slechte ontvangst...

is het te meten in een coax kabel waar de zwakke / slechte plekken zitten?

In de ICT (netwerken) heb ik wel eens apparatuur gezien voor metingen waarbij aangegeven werd hoe lang de kabel was en waar een storing zat.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

• Moderator
Geplaatst:

Jazeker, dat bestaat ook voor hf techniek.

Er wordt dan een signaal op de kabel gestuurd, en met een detector wordt er gekeken wat er gereflecteerd wordt.

Je ziet dan ondermeer de misaanpassingen door impedantie sprongen en kan precies de afstand bepalen vanaf het meetpunt, waar de fout zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Citaat:
Hier nogmaals de gevens van KoKa 709.

uhm....

ik heb net 100 meter weggelegd

van Hirschmann Koka 799 (keigoed signaal)

maak jij nu een schrijffout of is er echt een 709????

cheers

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

• Moderator
Geplaatst:

Er is ook KoKa 709 op de markt.

Hier kan je de verschillen nalezen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Er is ook KoKa 709 op de markt.

Hier kan je de verschillen nalezen.

Maar 799 wint het tog weer :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

• Moderator
Geplaatst:

Ja, maar ze zijn hier zunig he!

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Jazeker, dat bestaat ook voor hf techniek.

Er wordt dan een signaal op de kabel gestuurd, en met een detector wordt er gekeken wat er gereflecteerd wordt.
Je ziet dan ondermeer de misaanpassingen door impedantie sprongen en kan precies de afstand bepalen vanaf het meetpunt, waar de fout zit.

-----------------------------------------------------------

KLopt helemaal. Zo'n apparaat heet Inpulsrefectometer.
Ik heb o.a. ook die meter in mijn bezit, nog uit de periode dat ik als zelstandige beroepsmatig mijn brood verdiende met kabel en schotel instaltie's
Zoals je in mijn handtekening kunt lezen.

hobby gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zelf moet ook ook eens nodig op zoek naar een bedrijf in de omgeving Middelburg die mijn kabel eens door meet. Ik heb een schotel op 80 m van mijn huis geplaatst met een Belden H125. Dit door de tuin en een klein deel onder de grond in een pvc buis diameter 4 cm.

Iedereen gaf aan dat het kon maar de praktijk is het een zwak signaal van de Astra 19.

mogelijk dat deze kabel niet tegen water kan omdat er in de buis onder de grond waarschijnlijk water staat.

In de PVC bochten daar zit ook de kabel en zelf dacht ik dat dit wel kon maar mogelijk zit daar ook nog het probleem.

Ik lees nu nog andere type kabel maar gezien wat ik al betaald heb voor de huidige kabel zie ik op om nu zo maar weer een kabel te kopen.

Maar wie heeft nog een advies gezien het bovenstaande in deze topic

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen