SalimRMAF Geplaatst: 21 juni 2008 Geplaatst: 21 juni 2008 Hallo, Ik vind Zonne-energie zeer interresant. Ik wil daarom een kleine set-up gaan maken; met een ~100Watt-zonnepaneel, en een accu of die andere terug-geef-converter (dan gaat je Kw/h-teller dus terug). Wie kan me een indicatie geven van de totale kosten, en tips over zo'n kleine isntallatie? Er zit voglens mij geen subsidie of iets dergelijks op... Per jaar verbruiken wij 3800 Kw/h. Dat komt neer op 11 Kw/h per dag. Dat is ook wat we vandaag hebben verstookt. Gisteren was het 7 Kw/h. Wie heeft meer info? MVG. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
diemthuy Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 helaas zijn zonnepanelen heel duur en is de terugverdientijd heel lang , een zonnepanleel van zo,n 120 pW ( betekend onder idiale omstandigheden , levert hij 120 W , dus volle zon , juiste hoek ) kost zo,n 550 euro , en een van 200 pW kost zo,n 1000 euro , dan moet je nog een inverter hebben die de gelijkspanning van een zonnepaneel naar wisselspanneing brengt , kost ook weer een 100 euro op zijn goedkoopst , met een paneel terugleveren aan het net ? zal niet lukken denk ik , dan moet je er een fors aantal hebben er is een subsidie regeling maar die is voor dit jaar al op , volgend jaar komet er mogelijk weer een
Jan Ambers Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Ik heb d'r ook over nagedacht, en alleen als je "hip of in" wil zijn moet je't doen, anders verdien je bijna niks terug van je geinvesteerd kapitaal(slecht investeringsrendement), bij installatie van foto-voltaische panelen (= panelen die spanning afgeven)! Anders is het gesteld voor de zonneboiler panelen!(warm water) Kijk ook hier even: http://www.solarcontact.de/content/kostenrechner/ http://www.energiesparhaus.at/denkwerkstatt/allgemein_a.asp?Thread=6684 http://htp-powerstation.net/ Riskant zijn de buizen die als collector dienen, die zijn als ik het goed voor heb met gas gevuld, en alleen goed in het begin, eens gas verloren, slechter als een vlak paneel... Meld mij maar als je iets intressants gevonden hebt!
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juni 2008 Moderator Geplaatst: 22 juni 2008 Globaal moet je rekenen op ongeveer 5 Euro per wattp vermogen. Daarbij zijn nog niet de kosten voor opslag (accu) inbegrepen. Hier is een site, van een particulier, waar je een antwoord kunt vinden op al je vragen. Terug verdien tijd is ongeveer 14 jaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen