Ga naar inhoud

Adjustable sat gain

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn nieuwe Digiality 8/1 (+1)switch

07.jpg

zit een draaiknopje voor "adjustable sat gain".

Ik vraag me af wat hier de bedoeling van is.

Als ik dat knopje helemaal open zet gaan de waardes allemaal naar 99% zonder dat ik merk dat de ontvangst beter wordt.

Bijvoorbeeld een zender op de HellasSat-2 die met 58% binnenkomt met veel blokvorming komt na het draaien van de knop op 99% met evenveel blokvorming.

Die cijfertjes zeggen mij niets, wat heb ik eraan dat de ontvangsterkte naar 99% gaat als de beeldkwaliteit hetzelfde blijft?

Ger

Geplaatst:

Is alleen maar om het signaal tussen de lnb en de ontvanger te verbeteren, kabel verlies dus, doet niks met wat de lnb doet alleen de uitgang daarvan. In principe kan je de over/onder sturing er beter mee regelen. De electronica is alleen maar voor dit doeleinde gemaakt, dit in tegenstelling tot een liniare booster.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg WPW, ik denk dat ik 't snap. Al vraag ik me af of die optie voor mij wel zinvol is. Ik heb 'm helemaal naar links (laag)staan en ben dik tevreden over de signaalsterktes.

Ger

Geplaatst:

Omhoog ermee tot 99% en dan 10% terug is de beste stand. (Dus niet naar 89% nee eerst max en dan 10% terug draaien) gezien vanuit de ontvanger(s).

Geplaatst:

Goed, heb ik inmiddels gedaan. De signaalsterkte is nu zo'n 95-96% bij Astra1,2,3 en Hotbird. Op Hellassat 93%.

Ger

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maar kijk nu eens op een "harde" transponder met de versterking op max, grote kans dat je ontvanger over zijn "nek" gaat. Gewoon de versterking op minimaal zetten wink
Je kunt beter op de "kwaliteis" meter kijken dan de signaal sterkte. Deze laatste is geen maatstaf voor goed beeld, de kwaliteit wel shocked

Met een versterker heb je gelijk(oversturing) maar dit is geen versterker, hier ook de reden om deze niet op 100% te zette.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen