Gast rickth64 Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Hoi, ik heb hier een PC met een probleem. Het betreft een Chiligreen Perform DR0577. Specificaties: Original Windows Vista® Home Premium Intel® Core™2 Duo Processor E6420 (2.13 GHz, 4 MB L2 Cache, FSB 1066) 2048 MB DDR2-RAM (2x 1024MB ) 500 GB S-ATA Harde Schijf NVIDIA GeForce 8500GT 512 MB DDR2 (TV-Ausgang, DVI) 20x Dual Layer DVD±Brander 7-in-1 Card Reader 2 Jaar Garantie met Pick Up & Return Service ( heb ik al eens gebruik van gemaakt, toen wist ik het probleem nog niet) Het probleem zit hem dus in het werkgeheugen. Als ik 2 bankjes van 1GB geheugen beide in het moederbord(ASUS P5VD2-VM) steek, dan geeft windows geheugencontrole fouten aan. Het maakt dan niet uit welk bankje ik in welke poort steek, het werkt in beide gevallen niet goed. Maar als ik maar 1 GB geheugen erin steek (maakt ook niet uit welk bankje of welke poort) dan werkt hij wel goed. Het betreft dit geheugen: Buffalo Select D2U533B-1G/BJ Ik heb wel 2GB nodig, heeft iemand een oplossing? Moet ik ander geheugen kopen? Moet ik hem naar de reparatie sturen (alweer)?
NINjak Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Al eens een andere "mem test proggie" geprobeerd en dat je niet afhankeijk ben van een (voor) geinstalleerde windows? Staat op verschillende cd's eb bv. op een linux cd zoaks (k)ubuntu. Je kan het ook even opzoeken maar hier hier moet je iets kunnen downloaden
Gast rickth64 Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 die heb ik ook gedraaid en die zegt hetzelfde als die van windows.. als ik er 2 in heb werkt het gewoon niet hoe raar het ook is
winwiz Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 je kunt proberen in de bios de timings even wat losser te zetten cl4 naar cl5 bijvoorbeeld. Je kunt ook de spanning iets verhogen van 1.8 naar 1.85 of 1.9 maximaal in dit geval. Geheugen is dus niet helemaal compatible lijkt het. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
NINjak Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 hmmm, dat is waar ook... Je spanning iets verhogen kan idd. helpen! Heb ik ook gehad met 2 repen. Zonder de kleine verhoging waren ze samen "stuk", waren ze los: 1 "stuk" en 1 heel en na de verhoging van de spanning (0.1v had ik genomen) deden ze het prima en waren ze ook niet meer "stuk". Het is te proberen en echt stuk gaan ze er niet van als je de spaning met zo weinig verhoogd.
Gast ozzo Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 Ik zou gewoon een "setje" nieuwe DIMMS kopen die dezelfde specs hebben. Ook nog DUAL CHANNEL in de gaten houden en Kingston heeft bijv. van die kant en klare sets. De DIMMS worden dan netjes bij elkaar gezocht. Oude DIMMS los verkopen en klaar is klara..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen