Gast AlanS Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Weet iemand hier toevallig hoe ik een directory van mijn domeinnaam met een wachtwoord afscherm. Het probleem is dat als ik met webmin een directory afscherm met htaccess het via de server perfect werkt maar via de domeinnaam staat ie gewooon open. Voorbeeld: www.xs4all.nl/~alan/webpagina/prive daar werkt het wel. Maar de gekoppelde domeinnaam www.alansite.nl/webpagina/prive daar werkt het niet terwijl het dezelfde direktories zijn. hoe los ik dat op?
WPW Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Effe zoeken naar: # This controls which options the .htaccess files in directories can # override. Can also be "All", or any combination of "Options", "FileInfo", # "AuthConfig", and "Limit" en: # AccessFileName: The name of the file to look for in each directory # for access control information. # AccessFileName .htaccess en: <Files ~ "^\.ht"> Order allow,deny Deny from all Satisfy All </Files> in je httpd.conf gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Unetwork Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Alan wat ik doe is van een folder een apparte site te maken met uiteraard een ander logon en wachtwoord. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast AlanS Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Jullie begrijpen het volgens mij niet. Het werkt gewoon alleen niet bij de domeinnaam. Ik heb even eeen account misbruikt om een voorbeeld te geven. Het werkt prima als ik naar het useraccount van de server browse: http://www.schotel.tv/~pietertol/ login: test pass: test Maar als ik naar het gekoppelde domein ga: http://www.pietertol.nl/ Dan kan ik zo naar binnen.Waarom krijg ik daar geen loginscherm? Dat begrijp ik dus niet. De map van Pietertol.nl is toch exact dezelfde map als die van user pietertol en daar staat het .htaccess bestand. De domeinnaam verwijst immers naar die user. Als ik ftp naar ftp.pietertol.nl dan kom ik exact dezelfde bestanden tegen als ik ga naar /usr/home/pietertol van schotel.tv .
WPW Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Je moet per map(of bij de root) aangeven dat er .htaccess word gebruikt, bij de ~entries is dat standaard opgenomen, voor andere moet je dit specifiek opgeven ongeacht of dit binnen dezelfde webserver valt of niet. En in het bijzonder bij aparte domeinen op dezelfde server, koppelen houd niet percee in dat de regels eender zijn. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast AlanS Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 In de root en in de public_html van pietertol heb ik .htaccess file gezet. Meer mappen zijn er niet. Het enige wat in de public_html staat is een index.html Toch werkt het niet.
WPW Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Dat kan wel maar heb je in de config file aangegeven WELKE virtuele mappen een check op .htaccess motte doen? nee dus. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast AlanS Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 Je hebt ongetwijfeld gelijk maar mijn kennis over linux reikt niet zover. in .htaccess staat: AuthUserFile "/home/pietertol/public_html/.htpasswd" AuthType Basic AuthName "Closed" require valid-user
WPW Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 Das mooi maar je kijkt op een telaat punt, in de config van apache staat welke mappen beschermt zijn met .htaccess, daar moet je het zoeken, niet de htaccess zelf, dat is stap 2. En htpasswd mot je ergens zette waar alleen de webserver bijkan. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast AlanS Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 de config van apache, daarmee bedoel je de httpd.conf?
WPW Geplaatst: 24 juni 2008 Geplaatst: 24 juni 2008 Jawellus. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast AlanS Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Nou daar kan ik niets in vinden wat ik begrijp. Laat maar zitten want word me te complex. bedankt voor je reakties
klinkie Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Origineel bericht van: AlanS Nou daar kan ik niets in vinden wat ik begrijp. Laat maar zitten want word me te complex. bedankt voor je reakties dat zeg ik ..............linux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen