Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet iedere internet update is de goede...

Ik heb mijn Sportster Neutrino kabel dbox rc11 geupdate naar rc12 met behulp van online update. Nu is het gevolg dat ik geen beeld, geluid, display meer heb. De AB heeft er ook geen woorden meer voor.

Ik heb nog wel Telnet en FTP. Ik kan een goede image op de folder /Var/tmp zetten, alleen zonder AB valt er niet zoveel te flashen. Zelfs de internet pagina van de dbox doet het nog een beetje.

Kan het met Telnet, of moet ik een serieel nulmodem investeren? Een UTP kruiskabel heb ik al. Ik heb geproberd te flashen met alleen en UTP, maar dit was geen succes.

Geplaatst:

ifa van hallenberg en 0 modemkabel

en image opnieuw erin

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

kan ook zonder nulmodemkabel hoor..je ziet in de display flashing staan maar op de PC terminal niets.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Ik heb het probleem met 2 dboxen en 1 heeft een linux plaatje in plaats van een display.

Het wordt dus een serieel nulmodem aanschaffen en dan zal ik het nog eens proberen.

Vervolg binnen een paar weken.

Geplaatst:

Ik schat dat het om een sportster update gaat, die wil eerst een varupdate en vervolgens een rootupdate. Maar als je een een compleet image download zou het met hallenberg alsnog moeten kunnen.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:

@Soulman:

Dat klopt. Wanneer het 'var bereich' geupdate wordt heb ik de angst dat alle instellingen ook meteen weg zijn.

Het 'stond niet in de folder' dat je eerst de Varren moest updaten en daarna pas de boot. Ik zal dus ook niet de enige zijn die dit gedaan heeft.

Maar dan zou ik ook via FTP de 'varren' van een andere Dbox in kunnen kopieren en daarna zou het weer moeten werken.

Dit is altijd het proberen waard. Tenminste als het er niet teveel zijn.

Welke varren moeten er bijgewerkt worden en waar staan ze?

Geplaatst:

Alle instellingen gaan verloren, klopt....maar hoe dramatisch is dat?

Meestal heb je de zenderlijsten in je pc, evenals je emu en je config-files. Dan heb je misschien nog wat netwerkinstellingen (ook voor streaming!) die je even noteert. En eventuele plugins kan je weer gewoon downen. Valt allemaal wel mee.....

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen