Ga naar inhoud


PC suite en Vista ????


Gast nico25

Aanbevolen berichten

Ik probeer nu al 3 dagen om mijn settings in mijn inverto IDL 7000 te krijgen,maar dit lukt niet.Heb al van alles gedaan ook de compatibiliteit aangepast naar xp of win 98 maar nog steeds niks.Kan mij iemand helpen hier mee,of bestaat er een ander programma om de settings in mijn ontvanger te krijgen!

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: nico25
Ik probeer nu al 3 dagen om mijn settings in mijn inverto IDL 7000 te krijgen,maar dit lukt niet.Heb al van alles gedaan ook de compatibiliteit aangepast naar xp of win 98 maar nog steeds niks.Kan mij iemand helpen hier mee,of bestaat er een ander programma om de settings in mijn ontvanger te krijgen!
Alvast bedankt.



Nee dat lukt niet met vista helaas,http://www.setedit.de moet het lukken gebruik even de zoekfunctie op dit forum en je vindt het wel

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

SetEdit is een goede optie. Je kunt de gegevens die met de PC-suite zijn vastgelegd daarin openen en uploaden naar de ontvanger. SetEdit werkt alleen met een seriële verbinding (niet met USB).

Inverto en de PC-suite hebben vaak wat onmin met elkaar. Op de volgende manier lukt het (bijna) altijd.

1- Inverto naar fabrieksinstellingen (HDD format is niet nodig);

2- nu volgt de "eerste insatllatie" wizard. Volg die, maar kies als land "geen";

3- Reboot de ontvanger (30 sec spanningsloos);

4- na de reboot: start de PC-suite en upload de settings.

 

Eventueel de gehele cyclus herhalen.

 

PS1: Het aanpassen van de compatibiliteit is alleen nodig, als de suite zelf problemen geeft.

PS2: Wat een naam nietwaar, "PC-suite" voor zo'n stukje prutswerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de hulp ik ga eens met set edit proberen.

Alleen moet ik naar de pc schop om een geschikte kabel te kopen.

Welke kabel koop ik het best om de verbinding tussen de comp poort van de pc en de inverto ?

Groetjes,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Je hebt een 1:1 seriële kabel nodig (geen nulmodem kabel). Oftewel een verlengkabel.

Met een USB naar serieel convertor werkt het ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt die ga ik straks ophalen.

Nog een vraagje i.v.m de settings kun je deze in groepen plaatsen zoals bij de humax?Of moet ik van elke sateliet een favorieten lijst maken ?

Groetjes,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem met Inverto. Vanuit hoofd-lijst naar een (reeds gemakt) favoriet-lijst. Dus meerdere zenders op meerdere sats in een lijst. PC-Suite heeft geen problemen met de fav.lijsten.

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Je kunt in de Fav-lijsten ook radio- en TV zenders door elkaar plaatsen. De volgorde van de zenders in de Fav-lijst is onafhankelijk van de volgorde in de hoofdlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik heb zelf PC-Suite nooit aan de praat gekregen via de serieele aansluiting, wel via USB.

 

Via de Inverto is de favorietenlijst ook wel naar wens in te delen, het is alleen veel werk vooral als je meerdere favo. lijstjes hebt.

 

Zelf gebruik ik, na enthousiast gemaakt te zijn door Rob, nu ook Setedit. Dit programma is echt een verademing na het geklungel met PC-Suite en is het bedrag(je) dubbel en dwars waard, voor € 23 kan je naar hartelust schuiven met je favorieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ik heb zelf PC-Suite nooit aan de praat gekregen via de serieele aansluiting, wel via USB......

De "suite" blijft een merkwaardig product: ik heb de seriele verbinding altijd als de meest stabiele ervaren. Maar als je toch serieel gaat, kan je beter naar SetEdit overstappen.

Origineel bericht van: Pedro Newbie
....Met SetEdit...... kan je naar hartelust schuiven met je favorieten.

En nog veel meer! Je kunt de gehele satelliet- en transponderdatabase aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...