Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een PC met een nVidia Geforce 8800GTS kaart.

De kleurkwaliteit staat ingesteld op 32bits.

Bij een opstart is het tijdens de opstart een 10tal sekonden goed (32bits) en daarna springt de kwaliteit over op laagst 8 bits en blijft zo.

Nu moet ik elke keer bij hetopstart of opstart de kwaliteit gaan herinstellen op 32bits, en de volgende keer is het weer "vergeten"???Alle resolutie en setup parameters (backup batt??) blijven OK????? sickcry

Gast mouse1277
Geplaatst:

laatste nvidia drivers al geprobeerd?

kan anders zeker geen kwaad om deze te installeren.

zeker weten dat hij nu niet de standaard windows drivers gebruikt?

Geplaatst:

Dit lijkt mij ook een driver probleem

Download de laatste nieuwe drivers hier en installeer ze op je pc.

Vooraleer je ze installeert gooi eerst je videokaart uit je hardware configuratie.

windowstoets + pauzetoets

tabblad hardware

knop apparaatbeheer

onder beeldschermadapters staat je video kaart.

Als daar geen NVIDIA GeForce 8800 GTS staat dan zijn de drivers niet geïnstalleerd. Dan installeer je de net gedownloade drivers.

Indien daar wel NVIDIA GeForce 8800 GTS staat klik je met de rechter muisknop erop en kies je voor 'installatie ongedaan maken".

Reboot de pc.

De grafische kaart zal door windows worden gedetecteerd.

Daarna installeer je de gedownloade drivers.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

En nu begint de pret pas...!!!

Op de doos staat nVidia PCI Express 8800GTS club 3D

Onderaan op de door een witte sticker: CGNX-GTSQ8840 en her en der op de doos Xg gedrukt, wat dat mag beterkenen???

Op de vermelde side kan je niet eens nVIDIA selecteren en GTSQ8840 vind je helemaal niet??? dan maar es googelen... sickcrazy

Geplaatst:

Er stond idd GTS8800 en ik heb die gedesinstalleerd...

Op de bijgeleverde Club-3d waren nVidia drivers aanwezig.

Ik heb die extrakted, en geinstalleerd.

Geen foutmelding!

Heropstart en idem, lage kleurkwaliteit= 8bits ipv 32 ??? Resolutie wel 1024*768 en OK.

Elk veld op bureaublad staat in een blauw vierkantje.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers

Op de bijgeleverde Club-3d waren nVidia drivers aanwezig.

Ik heb die extrakted, en geinstalleerd.

Zo zal het probleem inderdaad niet opgelost geraken. Je moet de laatste nieuwe drivers van de site halen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Gast mouse1277
Geplaatst:

ga naar de nvidia site en klik dan op "download drivers".

dan kies je vervolgens Geforce en dan bij product serie "8 series".

dan nog even je besturingssysteem kiezen (waarschijnlijk xp of vista) en de taal en je kunt ze downloaden.

succes!

Geplaatst:

2 oplossingen.

1) loopt de menu's af op opties zoals "start auto detection" of "run diagnotics" of zoiets.

2) de registry afstruinen naar waar de instellingen staan en deze met regedt32 alleen lezen maken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Bedankt idereen vr de tips...

Via Hijack-This op die PC eens zitten "kuisen", en zo ben ik erachter gekomen dat ie foutloos opstartte en heropstartte...

Ik heb TomTom-v1.4 opgestart en het was zover, 8bit kleurkwaliteit! Toestel is TomTomOne europe ca 1j oud.

Welk is de recentste soft daarvoor en liefst met de "vallende sterren" erin... eekmadsick

Maar is mijn PC niet en ik heb geen TamTam, dus denk ik dat een update niet wenselijk zou zijn?

Geplaatst:

Kan niet echt aan je antwoord opmaken of het opgelost is, maar het klinkt bij mij of de kaart te weinig prik krijgt.

De Nvidia software schakeld bij te weinig spanning automatisch terug om je hardware te beschermen.

Er moet een extra voedingskabeltje op de kaart zitten, check of dat nog vast zit en of er stroom op staat.

Geplaatst:

TomTom Home V2.3 is de laatste versie.

[commerciele link]

Satwolf

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Geplaatst:

Wel ik had de PC geleverd en voelde me aansprakelijk voor de onberispelijke werking.

Ik ben erachtergekomen dat tijdens de installatie van Tamtam, de kleurdiepte instelling veranderd werd naar 8-bit ipv 32-bit!

Via Hijack-this heb ik dit verwijderd uit de opstartconfiguratie, dus PC werkt goed!

Nadat Tamtam is gestart is de kleurdiepte op PC naar de knoppen en volstaat heropstart...

Ik heb geen GPS, (gebruik m'n vrouw daarvoor, daarmee is ze ook stil tijdens de rit :D) en zodoende weet ik niks van die Tamtam...

Ik vermoed omdat de Tamtam kleurdiepte met 8 bit volstaat, dit in een upgrade ook niet anders zal zijn!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen