Ga naar inhoud


Dreambox 7000s tweede hands - waar op letten


Gast wildcard

Aanbevolen berichten

Gast wildcard

Hi,

 

Ik kan voor een prikje een tweede hands Dreambox 7000s kopen. Mijn vraag is waar moet ik op letten zodat ik niet een box koop waar de revisie vol met problemen zit.

 

Wildcard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wildcard

Kan hem een week "lenen".

 

Ben nog niet zo bekend met de Dreambox maar ik zie allemaal "rare" vragen in het tekoop hoekje staan. Zoals wat voor kleur display (maakt het wat uit?). Waar zit de aansluiting voor de coax kabel? Etc.

 

Hoe weet ik dat de Dreambox geen copy is?

 

Prijs is 100 euro, met 120 GB harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi,,

 

Als hij normaal opstart is dat al 50% van de goede werking.

 

Van buiten zien of er in de box iets mis is , is bijna niet mogelijk.

Soms is de L A N chip niet meer in orde.

Check je netwerk op de dreambox , kijk of de dhcp server op de dreambox werkt , dus of hij een ip nr krijgt..

 

Als het serie nr: begint met 3xxxx of hoger heb je een goede box waar weinig problemen mee zijn of waren, uitzonderingen zijn er altijd.

Kijk ook of de afstand bediening niet al te gammel is..

 

bert,,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wildcard

Bedankt voor de informatie. Zit trouwens ook een 120 GB HDD in de Dreambox.

 

Wat is er "verkeerd" aan een blauw scherm?

 

Ik krijg de Dreambox morgen te leen en zal hem aan de tand voelen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wildcard
Bedankt voor de informatie. Zit trouwens ook een 120 GB HDD in de Dreambox.

Wat is er "verkeerd" aan een blauw scherm?

Ik krijg de Dreambox morgen te leen en zal hem aan de tand voelen. smile


de eerste dreamboxen hadden een blauw scherm, je kan er indirect dus een beetje de leeftijd aan af lezen
maar deze zijn in orde voor normaal gebruik wanneer ze een voedingsmodificatie hebben gehad

ik heb mijn 7000 vanaf het begin tot een 2 maanden geleden dagelijks gebruikt, ruim 5 jaar dus

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De versies met een blauw display hadden een wat zwakkere voeding. Zit er een amber display op dan is er niets aan de hand.

 

Clones van de DM7000 zijn er niet bij mijn weten. Alleen van de DM100, DM500, DM600, DM7020 zijn er al klonen. En over een goede maand moeten ook DM800 kopers gaan uitkijken...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
Lijkt mij te goedkoop ??

Heling is strafbaar !


ja daar heb je gelijk in.
Het is wel zo dat de jaren wel verstrijken en dat type steeds ouder word, maar meestal ligt de prijs op € 250,- of meer.
Maar goed als hij hem een week mag gebruiken denk ik niet dat het om een oplichting gaat.

maar goed ik zou zeggen sluit aan die handel en ga testen en stel je vragen op het MOOIE forum.. ( stel ze wel volgens de regels LOL )

Succes ermee.....

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor degenen die een perfect werkende zoeken pm mij

mischien wel een beetje misplaats maar deze topic gaat toch om niet belazerd te worden toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Aki
voor degenen die een perfect werkende zoeken pm mij
mischien wel een beetje misplaats maar deze topic gaat toch om niet belazerd te worden toch?


Is je advertentie in het Te koop forum niet voldoende? Geloof niet dat dit soort berichten de bedoeling zijn, maar dat geef je zelf al aan!!!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb pcies hetzelfde 'probleem', kan een zelfde soort dreambox kopen via marktplaats voor 200 euries. Dit is incl motor en schotel + kabels.

 

Nu ben ik echt een groentje op dit gebied dus ik zou neit weten waar ik op moet letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riffii
Ik heb pcies hetzelfde 'probleem', kan een zelfde soort dreambox kopen via marktplaats voor 200 euries. Dit is incl motor en schotel + kabels.

Nu ben ik echt een groentje op dit gebied dus ik zou neit weten waar ik op moet letten.


Lees het bovenstaande berichten in dit topic eens goed door. Daar staan al wat tips vermeld.
Let er verder op, dat een dreambox 7000, soms wat probleempjes kunnen hebben met de voeding. Het voedingsgedeelte is ge-integreerd met het moederboard.

Denk er wel aan, dat het geen nieuwe dreambox is, dus garantie heb je niet.

Ik sluit deze topic maar, voordat er weer zo'n "handig" sat4all lid is, die hier zijn te koop advertentie wil promoten.

Zie het te koop forum, hier op sat4all eens.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...