ristohopea Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Hallo Ik ben opzoek naar een terrestrial+ satelliet combo box met pvr functie en reeds een aantal oplossingen gevonden zoals de maxdigital,technomate, vantage etc… Is het echter zo dat je moet dus kijken naar wat je opneemt? Ik zou kunnen leven dat ik enkel terrestrial kan kijken terwijl ik satelliet opneem of viceversa. Zijn er mensen die reeds ervaringen hebben met combo boxen met pvr functie? Zo ja de welke en beschikt deze over bovengenoemde functie? Risto Update: Dit heb ik ontvangen na een vraag te stellen over een triax str333: It's possible to record simultaneous as follows: 1ch from satellite + 1 ch from terrestrial ( you have to choose one of these to watch at the same time ) 2ch from terrestrial from same MUX ( you have to chooce one of these to watch at the same time ) 1ch from terrestrial or from satellite and during this you can watch from HDD
Dutchsat Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Als ik kijk naar de betaalbare B-merken met EMU ondersteuning en Ethernetaansluiting. De Mvision ST-5 of STX-5 (Met divx ondersteuning), zie ook de postings op dit forum. Beide zijn onder de Euro 200,00 te krijgen en hebben een ethernet aansluiting voor het leukere werk. De HD versie (HD-200 combo) is rond de Euro 50,00 duurder. Je kunt deze vergelijken met de Maxdigital 225 combo ook HD, maar deze is weer duurder. De ST-5 heb ik getest en werkt naar behoren voor deze functies (wel de laatste firmware erop zetten, met de oude werkt time-shift niet optimaal en kon je maar 1 zender kijken op 1 sat transponder, maar wel naar Digitenne). De STX-5 verwacht ik over 1 week om te testen. Als Divx naar behoren werkt, dan heb je mi. wel een optie die de meerprijs waard is. De HD-200 heeft helaas geen ethernet en zou je dus een extra CI module moeten kopen, want beiden hebben maar 1 smart-card ingang. Om deze reden zou ik wachten op de HD-500 combo die elk moment uit kan komen, die heeft wel ethernet aansluiting. Er zijn wel veel combo-ontvangers, maar de A-Merken (of die daarvoor door willen gaan) zijn veelal (veel) duurder. Is dus een kwestie van budget en welke aanvullende eisen je stelt. Voor het normale werk wat jij doet voldoen bovenstaande ontvangers, wil je linux add-ons draaien en zeker zijn dat je over zeg eens 5 jaar nog updates ontvangt voor deze ontvangers dan kom je toch bij de Linux ontvangers terecht of hopen dat er een grotere gebruikersgroep komt, want dat is met deze B-merken toch altijd een vraag. De grote problemen met dergelijke B-merken zit in de Emu ondersteuning. Nu is het geluk dat Mvision in Spanje een heel grote en aktieve gebruikersgroep heeft, dus ik maak mij weinig zorgen over de toekomstige ondersteuning. Hier is een test (bijlage), helaas in het duits. M-VisionST5.pdf VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
ristohopea Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 de vraag is kan ik dus opnemen van terrestrial en kijken naar satelliet of omgedraaid? Dat is voor mij het belangrijkste.
Dutchsat Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Wil je ondersteuning voor een interne HD en externe dan is de omag/ Boca/ Silvercrest m100/2 een goede tip. Is echter aleen een sat twin tuner, maar ziet er ook heel goed uit. Zit in hetzelfde prijssegment als de Mvision (Rond de euro 150,00) Megasat. Hier is een test helaas weer in het duits. M100_2 1CI.pdf VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Dutchsat Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 de vraag is kan ik dus opnemen van terrestrial en kijken naar satelliet of omgedraaid? Ja dat kan met de ST(x)5. Ps de Triax weet ik niet of die met Digitenne / Cd zo werkt, de ontvanger kost ook 2x keer zo duur. Maar is wel heel goed getest in diverse vakbladen in Duitsland ook iz de PVR funkties. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
ristohopea Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 ok.. Had net gebeld ivm de hd-200 en met deze bleek het niet mogelijk te zijn... En kan je ook bv als je opneemt nog een ander kanaal bekijken dat bv op de zelfde mux of transponder zit?
Dutchsat Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 ok.. En kan je ook bv als je opneemt nog een ander kanaal bekijken dat bv op de zelfde mux of transponder zit? Neen dat ging met mijn testversie niet. Volgende week kan ik je meer vertellen, want dan kan ik weer testen (STX5) met nieuwe software erin. Deze heeft dezelfde software als de ST5. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Dutchsat Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Inmiddels heb ik de STX-5 combo kunnen testen. Het is niet mogelijk om gelijktijdig op te nemen en een ander kanaal te kijken. Time-shiften werkt perfect, opnames zijn meteen terug te kijken op je PC maar ook te bewerken op de ontvanger. Ik zal de rest in het ST-5 topic vermelden, ben echter buiten het gelijktijdig opnemen en kijken 100% tevreden, is veel makkelijker van software/firmware en keys te voorzien dan welke Linux ontvanger ik tot nu toe getest heb. In 5 minuten had ik deze ontvanger voorzien van de laatste firmware, softcam en keys. Belangrijkste is dat sharing werkt, digitenne icm CD Sat werkt perfect en zappen gaat lekker snel. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen