Alfi Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Ik heb sinds een paar weken een Multytenne Twin, voor de Twin had ik een gewone Multytenne hangen. Het afstellen van de oude Multytenne was een eitje. Op alle sats prima beeld, goed signaal, geen BER. Echter de nieuwe Twin krijg ik met geen mogelijkheid goed afgesteld, 19.2 en 28.5 zijn loeihard, maar Hotbird en Astra 3 krijg ik gewoon niet lekker binnen. Disecq instellingen op mijn Dreambox zijn niet veranderd en dezelfde instellingen heb ik op mijn tweede Dreambox (4 sats via Disecq) Iemand ook problemen ondervonden met het afstellen van de Twin versie en hoe heb je het opgelost? Alvast bedankt voor het meedenken! DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Moderator ceesv Geplaatst: 25 juni 2008 Moderator Geplaatst: 25 juni 2008 Heb je de hele schotel+lnb vervangen, of alleen de lnb verwisseld? Ik heb er tot nu toe een twin geplaatst, en daarbij geen problemen ondervonden. Ik ga ervan uit, dat de bevestiging absoluut waterpas staat, anders werkt het niet goed. Pas geleden was er hier op het forum iemand die het ook niet goed voor elkaar kreeg, en die heeft uiteindelijk de lnb vervangen. Kennelijk zijn er soms lnb's met problemen. Misschien ook in jou geval. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfi Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 Origineel bericht van: ceesv Heb je de hele schotel+lnb vervangen, of alleen de lnb verwisseld? Het geheel vervangen. Origineel bericht van: ceesv Ik heb er tot nu toe een twin geplaatst, en daarbij geen problemen ondervonden. Ik ga ervan uit, dat de bevestiging absoluut waterpas staat, anders werkt het niet goed. Ja zelfs de mastbeugel van de oude tenne laten zitten en die weer gebruikt. Daar is ook niets in veranderd. Origineel bericht van: ceesv Pas geleden was er hier op het forum iemand die het ook niet goed voor elkaar kreeg, en die heeft uiteindelijk de lnb vervangen. Kennelijk zijn er soms lnb's met problemen. Misschien ook in jou geval. Ik hoop het niet Zal er dit weekeinde nog eens mee aan de slag gaan. Bedankt voor je reply! Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast M&R Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Er zijn bij de twinmodellen serie,s die niet goed zijn,effe ruilen dus.
gallia Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 laat de dream eens scannen op de sats die problemen geven , dat wil ook nog wel eens helpen. 10 minuten werk ( wachten ) kan je niet schaden
Alfi Geplaatst: 26 juni 2008 Auteur Geplaatst: 26 juni 2008 Origineel bericht van: M&R Er zijn bij de twinmodellen serie,s die niet goed zijn,effe ruilen dus. Is dat ergens terug te vinden / lezen? Kan zo 123 niets vinden. Thnx, Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Alfi Geplaatst: 2 juli 2008 Auteur Geplaatst: 2 juli 2008 Origineel bericht van: M&R Er zijn bij de twinmodellen serie,s die niet goed zijn,effe ruilen dus. Ik heb dit nergens kunnen staven, maar het lijkt er inderdaad op. Er is een mail naar de leverancier gestuurd. Mijn oude Multytenne weer opgehangen en totaal geen problemen meer. Alleen weer maar naar 1 DB kijken Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Davev Geplaatst: 2 juli 2008 Geplaatst: 2 juli 2008 wij hebben onze multytenne met niet zo'n groot tijdsverschil bij dezelfde leverancier gekocht en ik heb geen problemen Ik heb op mn db600 volgende instellingen: 4 satellieten via diseqc optie A/B 1> astra 19,2 2> hotbird 3> astra 3a 23,5 4> Astra/eurobird 28,2 Heb op de 2de uitgang wel nog niets aangesloten, maar dat zal volgens mij toch geen verschil geven. Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Gast M&R Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Origineel bericht van: Alfi Origineel bericht van: M&R Er zijn bij de twinmodellen serie,s die niet goed zijn,effe ruilen dus. Ik heb dit nergens kunnen staven, maar het lijkt er inderdaad op. Er is een mail naar de leverancier gestuurd. Mijn oude Multytenne weer opgehangen en totaal geen problemen meer. Alleen weer maar naar 1 DB kijken Alfi dit weet ik van een importeur uit enshede nadat ik zelf problemen had.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen