Puch Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Origineel bericht van: FNONAMUS Lekker dan dat ze me toen met ouwe troep hebben opgezadeld. Januari 2005, dat is 3,5 jaar. In de pc wereld is dat een eeuwigheid. Ik vrees als je een nieuw mobo wil steken dat je ook een nieuwe processor en een video kaart zal moeten aanschaffen. Of je kiest een mobo met een onboard videokaart. Dit kan je doen vermits je toch niet gaat gamen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Welnee, video kaart is prima te gebruiken voor zijn doel. Echter bij het moederboard wel een nieuwe processor (goedkoopste core 2 dual) met bijpassend geheugen. Al is het alleen maar om de stroomrekening omlaag te brengen. Die oude P4 lusten best wel wat. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
FNONAMUS Geplaatst: 28 juni 2008 Auteur Geplaatst: 28 juni 2008 Dank voor alle hulp en aanbevelingen! Ik ga idd voor een nieuwe (ASUS) met nieuwe Processor én nieuw intern geheugen. Met een hogere FSB moet alles een aangenaam stuk sneller worden. Eventueel plaatsen we nog een nieuwe Zelmann koeling. Todays dummy is tomorrows expert!
Gast ozzo Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Is de upgrade set HIER niets voor je ? Staat in TE KOOP (net gepost zag ik....)
JohnO Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Ik heb ook ASUS problemen met een p4p800 bordje wat ik weggedaan heb en defect blijkt te zijn Heel vervelend maar asus laat ik maar even rusten als ik de kans zou krijgen Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
winwiz Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 Origineel bericht van: JohnO Ik heb ook ASUS problemen met een p4p800 bordje wat ik weggedaan heb en defect blijkt te zijn Heel vervelend maar asus laat ik maar even rusten als ik de kans zou krijgen Wat een onzin. Asus is nu eenmaal een van de meest verkochte, dus komen er ook meer problemen aan het licht. Grote kans dat op dit oude bordje de condensatoren naar de maan zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
druup Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 Origineel bericht van: JohnO Ik heb ook ASUS problemen met een p4p800 bordje wat ik weggedaan heb en defect blijkt te zijn Heel vervelend maar asus laat ik maar even rusten als ik de kans zou krijgen IDD onzin, Asus verkoopt zeer veel MB's dus je zal ook meer lezen over eventuele problemen. Ik heb dit zelfde bord ook gehad prima MB bestaat denk ik al zo'n vijf jaar, weet niet wanneer jij die jou hebt gekocht en wanneer hij kapot is gegaan maar na vijf jaar kan er best eens wat aan kapot gaan. Ik heb in het totaal 3 Asus MB's gehad en nooit problemen... VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
FNONAMUS Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Geplaatst: 12 juli 2008 Nou de PC is effe geupdate: ASUS P5K moederboard, intern geheugen naar 2G en een nieuwe Intel 3Ghz core processor. RAID was moeilijk aan het werk te krijgen dus de 2 schijven draaien als singles nu. Na de nieuwe installatie van Windows continue opstart problemen: windows XP balkje ging heen en weer, maar XP startte niet door. Opgelost met een nieuwe update van het MB. Omdat het een clean install betrof ook eens gekeken naar (gratis) goede software. Ipv winrar nu 7-zip in gebruik, werkt perfect voor wat ik er mee doe, incl. uitpakken van iso's. Ook CloneDVD2 hoeft niet meer gebruikt te worden, een van mijn favorieten, ImgBurn, kan in de nieuwe versies heel mooi DVD-video's branden. De nieuwe Firefox 3.0 en Total Commander maken het compleet. Met Hiren boot CD/Ghost direct na de install. van XP een image gemaakt en vervolgens telkens na install van belangrijke pakketten images gemaakt, zodat ik naar elk gewenst stadium terug kan. Wat is het ding aangenaam snel en stil geworden! Bedankt voor de tips! Todays dummy is tomorrows expert!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen