pepela Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 hoi @ll, ik heb een cisco 877w die is voor mij geconfigureerd geweest (ik snap er de bal van IOS), maar ik zou nog 1 ding aan de praat moetn krijgen, de DDNS client. Ik heb een account bij no-ip.com Op hun site, staat een uitleg van hoe dat aan de praat te krijgen, maar kom er niet uit. Iemand misschien een concrete voorbeeld hoe dat wel werkt? mvg, pepela "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
DRG Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 hier kan je wat meer info vinden, echter lees ik veel berichten dat er nogal wat bugs zitten in het DDNS updaten met oudere versies van IOS. Zorg dus eerst voor de laatste versie IOS http://www.joe-ma.co.za/page.php?14 Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
pepela Geplaatst: 26 juni 2008 Auteur Geplaatst: 26 juni 2008 bedankt voor de link ik zal eens proberen. mvg, pepela "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
Gido Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 ! ip ddns update method NOIP HTTP add http://naam:password@dynupdate.no-ip.com/nic/update?system=noip&hostname=<h>&myip=<a> interval maximum 0 12 0 0 ! naam = inlognaam van no-ip.com password = inlog wachtwoord van no-ip.com Verders in de dialer interface ! ip ddns update hostname de.host.com ip ddns update NOIP host dynupdate.no-ip.com ! de.host.com = je ddns naam En tenslotte als je een inbound ACL op je outside interface hebt staan ( iets wat 95% vergeet en waarom het dan meestal niet werkt ) : ! access-list <nummer> permit tcp host members.dyndns.org eq www any ! <nummer> natuurlijk aanpassen aan je eigenste access-list.
pepela Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 Bedankt Gido jouw uitleg was wat ik juist nodig had om het te laten werken. De link van DRG was wel hulpzaam, maar voor een leek als ik niet voldoende details. Bedadnkt !!!! mvg, pepela "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen