Ga naar inhoud


Hoe goed/slecht is digitenne op LCD tv?


Gast uibeltje

Aanbevolen berichten

Gast uibeltje

Het wordt tijd dat mijn ouderwetse tv de deur uitgaat en er een lcd voor in de plaats komt. Nu weet ik dat het op een lcd er slechter uit kan zien door de hogere resolutie van de tv. Weet iemand tot welk formaat lcd tv er nog behoorlijk naar te kijken is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

digtenne(DVB-T ) geeft goed beeld ook op 42" scherm,allen digitale sat.ontvangst is beter van wege de hogere resolutie,en HD tv is alleen mogelijk via Digitale Kabel(DVB-C) of sateliet(DVB-S),de laatst genoemde is het beste.let er wel op dat de kwaliteid en de kwantieteid wan somige KPN ontvangers soms nog al te wensen over laat,bij voorbeeld;als L1 hebt ingeprogameerd wil het vaak niet lukken om bijv.TV gelderland of brabant in te progameren zonder dat de andere regionalen worden gewist.ook een nadeel is dat de TXT via de TV gaat,met als gevolg een afst.bediening meer op de tafel.Het beste is bijv. een Dream box 7025 of een 800 hier kun je div.tuners voor krijgen bijv.DVB T-S-C..Ps zorg bij aankoop van een LCD of plasma voor een verlengde garantie min.5jaar,EVT> rep.en onder delen zijn erg duur Vandaar.kijk dus goed uit.EVT. full HD tv nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast uibeltje

Dat zou mooi zijn, ik dacht altijd dat het erg slecht was.

Full HD is waarschijnlijk ook niet nodig aangezien dit nooit via digitenne zal worden uitgezonden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk op een Sharp 32" en ben tevreden.

De tuner die ik er van KPN bijkreeg was niet één van de beste. (Een Samsung, maar inmiddels worden er andere uitgedeeld.)

De upgrade van de mux, een tijdje geleden, gaf een beter beeld; ook stromen waar nogal veel TV kanalen inzitten.

De vrij te ontvangen kanalen zijn het best van kwaliteit omdat daar maar vier TV kanalen inzitten, samen met wat radiokanalen.

René.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
somige KPN ontvangers soms nog al te wensen over laat,bij voorbeeld;als L1 hebt ingeprogameerd wil het vaak niet lukken om bijv.TV gelderland of brabant in te progameren zonder dat de andere regionalen worden gewist.

Bij alle Digitenne tuners die nu gevoerd worden (Samsungs en Topfields) kan je de regiozender vervangen cq een 2de regiozender toevoegen.

Origineel bericht van: columbo
ook een nadeel is dat de TXT via de TV gaat,met als gevolg een afst.bediening meer op de tafel.

Ik neem aan dat je met TXT teletekst bedoeld.
Bij alle Digitenne tuners die nu gevoerd worden (Samsungs en Topfields) kan je teletext bekijken via de tuner en is het niet nodig de om de AB van je TV erbij te pakken. die heb je alleen nodig om de TV aan en uit te zetten.

Overigens kijk ik met een 42 inch Philips LCD via een Topfield PVR en ben zeer tevreden. Onlangs UPC eruit getrapt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ EdjeKroketje,

Je teletext verhaal klopt helemaal.

Alleen vond ik de implementatie van de Teletext in de Samsung die wij hadden heel mager: weinig to geen geheugen, sub-pagina's kun je niet vastzetten. (Ik heb het in ieder geval niet gevonden....)

Meer van dat soort zaken.

De Technisat MultyMedia TS1 die we nu hebben is daar beter in.

De beste implementatie die ik had, zat in m'n oude Phlips TeeVee.

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van schotel naar Digitenne sinds een week of 6.

Heb een LCD 32 inch.

Heb de TF pvr en ben erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Om heel eerlijk te zijn vindt ik het beeld niet minder dan de

schotel.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik maar zo,n 3 kilometer van

de zendmast af zit, dat zal ook wel schelen neem ik aan.

 

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peldoman
Van schotel naar Digitenne sinds een week of 6.
Heb een LCD 32 inch.
Heb de TF pvr en ben erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.
Om heel eerlijk te zijn vindt ik het beeld niet minder dan de
schotel.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik maar zo,n 3 kilometer van
de zendmast af zit, dat zal ook wel schelen neem ik aan.

zat laatst op Nederland 1 naar tennis te kijken op een scherm van pakumbeet 1,5mtr maar bij iedere snelle beweging van het beeld zag je blokvorming rondom het plek wat dus het meest beweegt. Er viel niet naar te kijken zo'n ramp was het. Gelukkig was het in een restaurant en had ik het niet thuis aan de muur maar lag dit aan de TV; de ontvanger; beide of de kwaliteit van Digitenne confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lag niet aan de TV of de ontvanger, maar aan de bron.

 

Zowel op mijn DVB-T als op mijn HD-sat ontvanger heb ik dat gezien.

 

De Topfield DVB-T ontvanger levert soms verrassend mooie plaatjes

op m'n 40" LCD, maar ook bedroevend slechte.

 

De Samsung DVB-T geeft altijd een flets en onscherp beeld.

 

Mijn mening: de bron is meestal de boosdoener!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een scherm van pakumbeet 1,5mtr

 

Ik denk dat de grootte wel van invloed is op de beeldkwaliteit.

Ook de afstand tot de mast. Ik heb er een goeie buiten antenne bijgekocht, waar ik veel meer zenders mee binnen haal dan mijn buurman.

 

En dat zal ook wel schelen met de beeldkwaliteit.

Ik geloof niet dat het aan Digitenne ligt, eerder aan een combinatie van afstand, ontvanger en grootte scherm.

 

Nee eerlijk, ik ben tot dusver zeer tevreden en ik heb Heel wat verschillende schotel ontvangers gehad , dus vergelijken kan ik wel.

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast uibeltje

Uit alle antwoorden concludeer ik dat het goed moet gaan. Gelukkig heb ik de PVR van Topfield die een beter beeld zou moeten geven. Ik woon officieel buiten het ontvangstgebied (Steenbergen nb) maar heb met de binnenantenne buiten op de vensterbank (begane grond) perfect beeld. Tijd om de buitenantenne eens op te gaan hangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden van me met Digitenne, kochten vorige week een Full HD LCD van 37" , die ik voor ze aangesloten heb op hun Samsung Digi kastje, maar het is me niet gelukt om er een knap plaatje uit te toveren.

Het begint al dat je hem alleen met een scart kunt aansluiten, bestaan er ook Digi-ontvangers met een HDMI uitgang?

Ik heb ze maar aangeraden om een schotelset aan te schaffen.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Vrienden van me met Digitenne, kochten vorige week een Full HD LCD van 37" , die ik voor ze aangesloten heb op hun Samsung Digi kastje, maar het is me niet gelukt om er een knap plaatje uit te toveren.
Het begint al dat je hem alleen met een scart kunt aansluiten, bestaan er ook Digi-ontvangers met een HDMI uitgang?
Ik heb ze maar aangeraden om een schotelset aan te schaffen.

of interactieve TV van KPN. Heeft wel hdmi tegenwoordig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Vrienden van me met Digitenne, kochten vorige week een Full HD LCD van 37" , die ik voor ze aangesloten heb op hun Samsung Digi kastje, maar het is me niet gelukt om er een knap plaatje uit te toveren.
Het begint al dat je hem alleen met een scart kunt aansluiten, bestaan er ook Digi-ontvangers met een HDMI uitgang?
Ik heb ze maar aangeraden om een schotelset aan te schaffen.

Wat is het probleem dan met de kwaliteit; hetzelfde als ik had gezien met snel bewegende beelden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...