Ga naar inhoud


Hoe goed/slecht is digitenne op LCD tv?


Gast uibeltje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Over smaak valt niet te twisten maar ik vind het beeld van NL123 via Digitenne beduidend minder dan wat ik vanaf de satelliet krijg.

Zelfs programma's met minder bewegingen, zoals het Journaal zijn gewoon minder.

 

Overigens vind ik de reclame van Digitenne in deze ook behoorlijk misleidend. De mevrouw zegt dat er beter beeld is en dat de hele buurt wil komen kijken. Nou, ik durf dat niet aan hoor.

En wat bedoelt men met beter beeld? Beter dan analoog via de kabel misschien, maar zeker niet beter beeld dan digitaal via kabel of satelliet.

 

PS ik maak hier gebruik van een 80 cm LCD met een ingebouwde DVB-T tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
of interactieve TV van KPN. Heeft wel hdmi tegenwoordig.

Dat is inderdaad een mogelijkheid, want ze hebben nu ook al Internet en telefonie van de KPN, dus kan de TV er ook nog wel bij.
Ik zal het ze voorstellen, bedankt.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast uibeltje

Ik heb hiervoor altijd analoge kabel gehad en vind die kwaliteit goed genoeg. Als het hiermee te vergelijken is dan ben ik tevreden.

 

Waar ik bang voor was/ben zijn de duidelijke blokken in beeld die door de compressie komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dus er bestaan geen DVB-T kastjes met HDMI of zoiets dergelijks. de afstand van de zender is niet van in vloed op de beeld kwaliteit.,.het is digitaal of het signaal nu 60 of 90% is is niet van belang,zolang het niet weg valt.Oooo ja die speciale antennes met ingebouwde breed band verst.zijn zeer gevoelig voor storingen.een gewone ouderwetse kamer ant.(sprietten)werkt ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat weer wel kan met veel LCD-televisies is om de interne digitale tuner te gebruiken en dan via een CAM de Digitenne-smartcard erin te doen. Volgens mij moet dat het beste plaatje opleveren binnen de grenzen van Digitenne.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Er bestaan wel degelijk DVB-T ontvangers met een HDMI-aansluiting. In Engeland zijn er verschillende modellen op de markt, maar ik weet niet of ze ook in Nederland of Belgie te krijgen zijn.


Wat heb je nu aan een HDMI aansluiting als er in VGA wordt uitgezonden?

Met digitenne moet je beslist niet groter gaan dan 32"
Hier boven op mijn 20" is het beeld toch een heel stuk beter als beneden in de woonkamer op mijn 32"
De beste kijkafstand is voor mij op een 32" 3.5 a 4 meter.
Het beeld van digitenne is altijd nog beter als het analoge signaal van UPC.

mvg, drh

(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik onderschrijf je mening dat je met digitenne absoluut niet groter moet gaan dan 32" (vind ik persoonlijk zelfs al iets te groot). Echter raakt je opmerking dat er in VGA wordt uitgezonden kant nog wal. VGA maakt gebruik van een RGBs signaal en HDMI van een digitale stream. Digitenne zendt net als vele SAT zenders gewoon in MPEG2 uit. De MPEG decoder in je box decodeert dit signaal en geeft dit OF analoog (composite, svideo, rgb, etc.) OF digitaal door (HDMI, DVI, etc.)

 

Per definitie heb je met HDMI een beter beeld omdat het signaal dan binnen het digitale pad blijft en niet door een analoog circuit heen hoeft.

 

Persoonlijk betwijfel ik wel of je het verschil met digitenne tussen een HDMI aansluiting en goed analoog scart (RGB) signaal ziet, heb er zelf ook geen ervaring mee.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uibeltje
Het wordt tijd dat mijn ouderwetse tv de deur uitgaat en er een lcd voor in de plaats komt. Nu weet ik dat het op een lcd er slechter uit kan zien door de hogere resolutie van de tv. Weet iemand tot welk formaat lcd tv er nog behoorlijk naar te kijken is?

 

Dit was de vraag!

 

Nog behoorlijk naar te kijken is?

De vraagsteller heeft het niet over HDMI, maar behoorlijk naar te kijken.

Dus ik blijf er bij dat je met een goed kastje behoorlijk, zo niet heel goed met Digitenne kunt kijken.

Ik heb al bijna 5 jaar een lcd 32 inch hdmi ready , en ik heb er spijt van dat ik dat ding toen gekocht hebt.

Er is niets niets mis met die TV, maar wat heb je er aan als je het niet of zelden kan ontvangen?

En geloof me ,het duurt nog wel ff voor we fulltime HDMI kunnen zien.

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker kan je er behoorlijk (redelijk)naar kijken, in m,n camper heb ik zelf ook Digi op een 20" LCD ,maar ik kijk toch liever thuis op m,n full HD, digitale kabel, naar, steeds meer, HD uitzendingen.

Overigens is het geen HDMI ready, maar HD ready, een HDMI aansluiting heeft hij of heeft hij niet.

HD ready is volksverlakkerij, waar heel wat argeloze kopers in de veronderstelling waren (zijn) dat ze een HD toestel hadden gekocht.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peldoman

Heb de TF pvr en ben erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik maar zo,n 3 kilometer van
de zendmast af zit, dat zal ook wel schelen neem ik aan.


Eum, nee, dat heeft totaal niets met de kwaliteit van het plaatje te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Flipneus

Ik heb onlangs een Sony LCD-TV met DVB-t CAM gekocht (32"). Digitennekaart rechtstreeks in de TV. Je kunt dus zappen via de TV.

Ik moet zeggen een prima beeld van zeer acceptabele kwaliteit. Ik heb op de TV ook nog een satelietontvanger aan gesloten via scart.

 

In de praktijk wordt er hoofdzakelijk digitenne gekeken. Zo klein is het verschil met de sateliet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PieterB


Overigens vind ik de reclame van Digitenne in deze ook behoorlijk misleidend. De mevrouw zegt dat er beter beeld is en dat de hele buurt wil komen kijken. Nou, ik durf dat niet aan hoor.


offtopic
Ligt eraan hoe je de reclame intepreteerd.
De reclame mevrouw zegt ook, "jaha, bij de buren hebben ze digitenne"

Ik zeg op mijn beurt dan maar weer, "vandaar dat de buren binnen lopen bij degene die geen digitenne hebben om niets van een programma te missen" shutup.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...