Ga naar inhoud

[TF4000PVR] Topfield 4000PVR: 2 problemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik kamp met 2 problemen waar ik maar niet uit kom. Wie kan mij helpen?

1) Sinds ik de DUO-LNB geinstalleerd heb, kan ik niet meer zoeken op de Hotbird. Wat kan hier de reden (en oplossing) van zijn?

2) Firmware is van 27 april 2006. Via de satelliet lukt het mij niet om te updaten naar de versie van oktober 2007. Waar gaat het mis?

Geplaatst:

hallo Pienjo,

Wat is het het probleem precies met het downloaden van de firmware 2007?

Heb je ook de z.g. TFD-downloader gedownload om de firmware 2007 met de nulmodemkabel erin te kunnen zetten?

gr Wiljo

Geplaatst:

Hallo Wiljo,

Als ik onder Informatie kijk bij Ontvangerstatus staat er 'Laatste update Apr 27 2006'. Deze is gedateerd. Er is ook een firmware versie van oktober 2007.

Aangezien mijn 4000PVR nogal eens blijft hangen op bepaalde zenders en ook regelmatig aangeeft 'zender gecodeerd', wil ik kijken of deze klachten zijn opgelost na het updaten van de firmware.

Ik heb het nog niet geprobeerd met een nulmodemkabel. Deze werkwijze is mij vreemd! Gaat dat via een labtop? De labtop zal dan moeten zijn voorzien van een bepaalde uitgang, lijkt mij.

gr. Pienjo

Geplaatst:

Dag Sjaak!

Ik heb inderdaad een CD DUO LNB (met 4 aansluiten). 'Helaas pindakaas', begrijp ik uit jouw woorden....

gr. Pienjo

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat dacht ik al, dan kun je geen Hotbird ontvangen shocked

Jahoor hotbird gaat prima met de duo lnb als je'm als single gebruikt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Hallo Pienjo,

Ik weet niet of er een aansluiting zit op een laptop voor aansluiting van nulmodemkabel RS 232kabel, misschien een buurman/kennis die nog een "gewone computer"heeft? om daar de firmware okt 2007/TFD downloader binnen te halen en over te zetten op de topfield 4000pvr.

gr Wiljo

Geplaatst:

Hallo Wiljo,

Die aansluiting heb ik vast wel op mijn labtop zitten, zo niet dan wel op mijn desktop-pc.

Dan is het niets meer of minder dan de ontvanger aansluiten, stroom erop en het programmaatje installeren. Ontvanger wordt automatsich door TFD-Down herkend?

Of is het niet zo gemakkelijk als ik hierboven schets? Zijn er meerdere programma's/downloads nodig?

Misschien is een volledige handleiding voor mij als leek, geen overbodige luxe.....;-)

gr. Pienjo

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pienjo
Aangezien mijn 4000PVR nogal eens blijft hangen op bepaalde zenders

Ga eens naar je menu, in je systeeminstellingen kun je ergens in de taalinstellingen uitschakelen dat ie automatisch een ondertitelingstaal kiest... Heb je dit aanstaan, dan blijft ie hangen op ZDF. Zet je het uit, probleem over.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen