Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was zo slim om naast vista home premium op de c schijf ook een 64 bit versie vista ultimate op de E schijf te installeren.

Ik heb dualboot via software ingeschakeld

Nu wil ik van de 64 bit versie af omdat dit voor mij geen meerwaarde heeft.

Er zit helaas geen uninstall bij de vista ultimate

Iemand een goede tip hoe ik netjes van de 64 bit versie af kan komen?

Eenvoudig deleten is ivm beveiliging 64 bit, bootoptie dualboot en aanwezigheid vista home geen optie.

gaarne hulp cq tips

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Gast mouse1277
Geplaatst:

ik neem aan dat hij op een aparte partitie staat dus de inhoud daarvan kun je gewoon deleten of formatteren.

even de bootloader aanpassen en klaar is kees.

stelt dus zeer weinig voor.

stap voor stap gebruiksaanwijzing vind je hier: tweakers

Geplaatst:

das nou net het verkeerde antwoord.

Dat gaat dus niet zomaar

Heeft iemand nog goede tips waar ik wel iets aan heb

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:
Origineel bericht van: JohnO
das nou net het verkeerde antwoord.
Dat gaat dus niet zomaar

Heeft iemand nog goede tips waar ik wel iets aan heb

Simpel toch. Start op in Vista home premium wat je wil houden. Ga naar schijfbeheer en verwijder de partitie waar Ultimate 64 op staat. Maak hem daarna direct weer aan en format hem. Kost je 2 minuten en hij is echt weg. Daarna in geavanceerde systeeminstellingen je bootmenu aanpassen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz

Ga naar schijfbeheer en verwijder de partitie waar Ultimate 64 op staat. Maak hem daarna direct weer aan en format hem. Kost je 2 minuten en hij is echt weg. Daarna in geavanceerde systeeminstellingen je bootmenu aanpassen.

Best omgekeerd werken.

Eerst je bootmenu aanpassen kijken als het correct opstart en pas daarna de partitie verwijderen.

Met microsoft weet je nooit :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

dank allemaal voor de hulp

situatie schets;

partitie 1 40 Gb met vista home

partitie 2 460 Gb data waarop vista Ultimate + een heleboel muziek en een klein beetje dreambox spul

ff wissen en opnieuw partitioneren zit er dus niet echt in.

vandaar mijn vraag hoe een en ander ordentelijk weg te mieteren zonder direct vista home te verliezen

Zelfs mijn progje vistamanager wil ultimate er niet zonder meer afgooien

ik zoek verder

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:
Origineel bericht van: JohnO
dank allemaal voor de hulp

situatie schets;

partitie 1 40 Gb met vista home

partitie 2 460 Gb data waarop vista Ultimate + een heleboel muziek en een klein beetje dreambox spul
ff wissen en opnieuw partitioneren zit er dus niet echt in.
vandaar mijn vraag hoe een en ander ordentelijk weg te mieteren zonder direct vista home te verliezen
Zelfs mijn progje vistamanager wil ultimate er niet zonder meer afgooien

ik zoek verder

Zo moeilijk is het toch niet om je data daar tijdelijk vanaf te halen. Je maakt het wel erg moeilijk voor jezelf. Je zult nu steeds tegen gelockte files aanlopen en er blijft dus het nodige achter.

Je kunt zelfs je 460 Gb verkleinen en op de vrijgegeven ruimte (tijdelijk) een nieuwe partitie aanmaken om je data naartoe te verplaatsen. Het is even rommelen maar is te doen. Misschien moet het in een paar stappen met een defrag ertussen door.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Eerst kijken waar de directory "boot" staat. Is dat niet op de 64Bit partititie (anders zal het je niet lukken), dan moet je eerst de 64Bit directory met je rechter muisttoets selecteren en eigenschappen of properties uitkiezen. Dan ervoor zorgen dat read-only en hidden niet meer geselecteerd zijn en dit met ok bevestigen.

Nu zou je de partitie moeten kunnen verwijderen.....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen