Henksat Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Klopt, één HD had een verkeerde FEC maar jouw workaround werkte goed, thnx Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
metoo Geplaatst: 5 juli 2008 Auteur Geplaatst: 5 juli 2008 Ik heb gewoon een nieuwe scan gedaan op 23,5 met wissen van zenders en heb hem met beeld gisteravond laat. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gast HansEhv Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 dit onderwerp begon met ITV HD en gaat verder met Eén HD/Luxe TV... maar goed. terug naar ITV HD, de tip van kopieer/plak van de regel in etc/enigma2/lamedb werkt bij mij niet. Als ik na uploaden terugkijk zie ik de regel in dit bestand zelfs niet meer terug (had het onderaan er bij gezet). Vreemd... verder heb ik ITV HD handmatig er bij gezet (na eerst 11426 H alles te verwijderen met openDBedit3 en daarna weer te scannen op deze frequentie). Handmatig de Vpid en Apid enz. met openDBedit3 toegevoegd. De SNR staat niet op 0,0 maar boven 10, voldoende signaal dus. Toch blijft het beeld zwart, terwijl er eigenlijk een testbeeld van ITV te zien had moeten zijn (ik kan dit controleren met mijn Humax HDCI-2000). Heeft er iemand nog een goede tip? NB: als image gebruik ik PliIolite. Ronaldd en Gemini: zelfde resultaat. Als settinglijst die van HenkSat.
hemertje Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 lamedb staat in het geheugen daarom dien je een harde reboot te geven anders wordt je wijziging niet meegenomen maar de in het geheugen gehouden versie weer netjes gebruikt DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast HansEhv Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 versta je onder een harde reboot enkel de spanning er af en weer terug of het 'afsluiten' via het menu en dan 'herstarten'?
hemertje Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: HansEhv versta je onder een harde reboot enkel de spanning er af en weer terug of het 'afsluiten' via het menu en dan 'herstarten'? spanning eraf en weer erop is niet zo netjes beter is dan via telnet een reboot te geven DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Henksat Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 De makkelijkste manier is het volgende: Trek je zenderlijst uit je box met OpenDBedit en sla deze ergens op. Open dan lamedb, die in de zenderlijst staat, met een goede edittor zoals Ultra Edit, zoek op ITV HD, deze zal gevonden worden maar verkeerder info, vervang deze info met de info uit het 1e berich van dit topic en sla dit op. Blaas de zenderlijst opnieuw naar je box en je zult zien dat het werkt. Maar.....elke keer als je een scan doet zal deze de info weer veranderen, dus moet je deze aanpassing opnieuw maken. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast HansEhv Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 het volgende heb ik gedaan: de regel 290e:011a0000:090b:003b:1:0 ITV HD p:BSkyB,c:000d49,c:030d49,c:040d4a,c:050001,f:5 nogmaals onderaan gezet, save en exit, spanning Dreambox af, even wachten, spanning terug, reboot afgewacht. Resultaat: inderdaad het testbeeld! Direct ITV HD naar het boeket HDTV overgebracht. Daarna zenderlijst met openDBedit binnengehaald, ITV HD stond keurig onder aan in het boeket, gezet bij Engelse HD-zenders, save en weer terug naar Dreambox gestuurd. Deze reboot dan vanzelf. Resultaat toen... wel de bekende zenderaanduiding maar weer het zwarte beeld... Rara... wat ging er mogelijk mis? In satellites.xml staat de frequentie overigens gewoon bij.
Henksat Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: HansEhv Rara... wat ging er mogelijk mis? In satellites.xml staat de frequentie overigens gewoon bij. Als je bovenstaande had gelezen had je het geweten. Met jouw methode staat de ITV info er 2 keer in. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast HansEhv Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 De volgende stappen gezet: 1. met openDBedit3 de zenderlijst binnengehaald en save op pc; 2. programma UltraEdit (versie 14) vers gedownload (bleek helaas geen freeware...); 3. met UltraEdit de lamedb uit de zenderlijst geopend, ITV HD-regel die er stond verwijderd en de regels uit eerste bericht nogmaals geplakt; 4. save en exit UltraEdit; 5. openDBedit geopend, de lamedb die zojuist bewerkt is met UltraEdit geopend en naar Dreambox gestuurd, deze 'reset' zichzelf altijd na nieuwe zenderlijst; 6. ITV HD geeft nu beeld. Ik vraag me af hoe lang dit goed blijft gaan. Wat bedoel je dat dit iedere keer moet? Iedere keer = als je de satelliet volledig opnieuw scant?
Henksat Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: HansEhv Wat bedoel je dat dit iedere keer moet? Iedere keer = als je de satelliet volledig opnieuw scant? Dat in ieder geval, en volgens mij verneukt ie al de boel als je alleen maar de "save" functie gebruikt in OpenDBedit. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
rai Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 OpenDBEdit maakt er een puinhoop van. ALs je die gebruikt hebt, dan is ITV HD weer op zwart. Je zal dus iedere keer met de hand de gegevens goed moeten zetten in de lamedb file.
John van Dreumel Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: Henksat Dat in ieder geval, en volgens mij verneukt ie al de boel als je alleen maar de "save" functie gebruikt in OpenDBedit. Kon het niet nalaten dit even te proberen. Klopt helemaal. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast HansEhv Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Dan toch beter een ander editprogramma? Dreamset 2.16 kan ook overweg met Enigma-2...
Henksat Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: HansEhv Dreamset 2.16 kan ook overweg met Enigma-2... Das helemaal een k*t progje. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen