Ga naar inhoud

downloaden toch illegaal?

Aanbevolen berichten

Gast Dream_Box_User
Geplaatst:

Ach die rechter heeft waarschijnlijk een zoon die zich de pestpokken download en hij zal wel een rekening hebben gehad van een euro of tig en hebben gedacht: en nou is afgelopen met dat downloaden tot hier en niet verder.

Ik hoop dat ze hem volgende week dan ook die IPOD van z'n kupke rukken als ie door Den Haag fiets met waarschijnlijk Illigale muziek erop.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nou, ik mag toch hopen dat ze dat ook al gaan verbieden, wat mag je dan nog op internet? Een beetje nieuwsberichten lezen en wat spelletjes spelen? En natuurlijk op Sat4all! :D

Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
volgens mij is dan ook internet radio en internet tv verboden
dat is toch ook downloaden.

Het gaat natuurlijk om materiaal waarbij de rechthebbende geen toestemming heeft gegeven voor verspreiding. Bij radio en TV is die er wel, bij internet hangt het er vanaf. Maar als jij "Madonna - Confessions On A Dancefloor - FULL ALBUM HIGH QUALITY 320kbps" download dan weet je ècht wel waar je mee bezig bent.

Je kan ook niet met een pistool over straat lopen en dan zeggen "Oh maar meneer agent, ik vond dit op straat en het leek me gewoon een stukkie ijzer met een leuke vorm. Ik wist niet dat het gevaarlijk was!".

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

• Moderator
Geplaatst:

Er is nog zoiets, als gezond verstand gebruiken.

Bedenk eenvoudig, hoe je het zelf zou vinden, wanneer iemand bij jou er met jou eigendom vandoor gaat, en dan zegt:

De deur stond open en ik wist niet wat ik tegen zou komen.

Wat velen misschien onvoorstelbaar vinden, maar er zijn mensen die hun brood in de entertainment industrie verdienen, en ondertussen werkeloos thuis zitten.

Denk maar aan Media Motion in Uden, die begin dit jaar 800 mensen naar huis hebben gestuurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Bedenk eenvoudig, hoe je het zelf zou vinden, wanneer iemand bij jou er met jou eigendom vandoor gaat

Maar je neemt toch niets mee? Het originele nummer blijft gewoon eigendom van de rechthebbende, je download gewoon een kopietje van het originele bestand.

wink
  • Moderator
Geplaatst:

Dus jij betaalt zaterdag in de supermarkt ook slechts 5 cent voor de krant.

Tenslotte blijft het originele artikel eigendom van de rechthebbende, en je betaalt alleen voor het papier waar de krant op gedrukt is.

Dit noemt men norm vervaging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Er is nog zoiets, als gezond verstand gebruiken.

Bedenk eenvoudig, hoe je het zelf zou vinden, wanneer iemand bij jou er met jou eigendom vandoor gaat, en dan zegt:
De deur stond open en ik wist niet wat ik tegen zou komen.

Wat velen misschien onvoorstelbaar vinden, maar er zijn mensen die hun brood in de entertainment industrie verdienen, en ondertussen werkeloos thuis zitten.

Denk maar aan Media Motion in Uden, die begin dit jaar 800 mensen naar huis hebben gestuurd.

Ik geef mijn mening niet over de wet. Wat je ergens zelf van zou vinden is voor de wet ook niet belangrijk.

Er zijn figuren die roepen "Downloaden is illegaal!!", en die zitten er vet naast. Er zijn ook figuren die roepen "Downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zou verboden moeten worden!!", en daarmee zeg je eigenlijk dat je het hele internet af wilt sluiten. Alleen het "verbieden van downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming van de rechthebbende" slaat ergens op, al kan je ook dat per ongeluk doen. Maar er zijn ook gevallen (zoals het Madonna album) waarbij je echt wel weet waar je mee bezig bent.

Het komt voor dat iemand ziek is, en een onhandige vriend vervolgens even wat medicijnen gaat regelen die eigenlijk harddrugs zijn. De bedoeling kan goed zijn (drugs kunnen in bepaalde gevallen ook als medicijn gebruikt worden), maar bij onkundig gebruik kan het leiden tot de dood. Daar krijg je echter lang niet zo'n zware straf voor als wanneer je iemand met opzet vergiftigt. Het enige verschil is dat je in het 2de geval wist waar je mee bezig was.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Dus jij betaalt zaterdag in de supermarkt ook slechts 5 cent voor de krant.
Tenslotte blijft het originele artikel eigendom van de rechthebbende, en je betaalt alleen voor het papier waar de krant op gedrukt is.

Nee, ik lees de krant in de supermarkt en dan laat ik 'm liggen, ik neem niets fysieks mee. Het mp'3 tje, dvd'tje enz. blijft ook netjes op usenet staan.

:D

Ik maak maar een geintje ceesv! Ik ben het met je eens dat je in principe iets meeneemt zonder te betalen. Maar je stelt het wel erg zwart/wit. Als we plotseling downloaden inderdaad illegaal gaan verklaren dan moeten de heffingen op lege cd's en dergelijke ook gaan verdwijnen. En dat zie ik zo snel niet gebeuren eerlijk gezegd.
  • Moderator
Geplaatst:

Neem het niet persoonlijk, zo is het niet bedoeld!.

Maar ik zie ook de andere kant, Ik heb in de afgelopen 2 jaar 30 mensen moeten ontslaan.

Geplaatst:
Neem het niet persoonlijk, zo is het niet bedoeld!.

Maar ik zie ook de andere kant, Ik heb in de afgelopen 2 jaar 30 mensen moeten ontslaan.

Maar de mensen die uploaden/downloaden zijn niet het enige probleem, als ze al een probleem vormen.

Andere problemen:

Copyright blijft veel te lang geldig. En dreigen de rechten op Mickey Mouse dan toch te verlopen, dan verlengen we het toch nog eens met een 50 jaar? Volgens een onderzoeker is de ideale termijn 14 jaar, en dat klinkt mij al een stuk redelijker in de oren.

Teveel rotzooi in de markt. Bekijk de top40 en trek zelf je conclusies. Ik wil geen gepushte troep meer.

Alles moet de industrie maar beveiligen. Ik heb serieus een keer 2 muziekschijfjes teruggestuurd naar een webwinkel omdat er zo'n copycontrolachtig geval op zat. Ik wil die troep niet! Ik heb alleen maar een PC om het op te luisteren en ik wil gewoon een schijfje dat aan de Red Book standaard voldoet. Potjandorie hoe moeilijk kan het zijn?? Ik wil ook niet het risico lopen dat zo'n schijfje het niet in bepaalde spelers doet, want die junk loopt vaak nou net niet in serieuze HiFi sets. Daar is Red Book nou net voor uitgevonden. Typisch geval waar de goeden onder de kwaden lijden, want sindsdien heb ik vrijwel geen CD's meer gekocht omdat er meestal niet bijstaat of er een beveiliging opzit en het ook verdomde lastig is om uit te vinden bij een webshop.

DVD ook al zo'n verhaal, CSS was niet nodig geweest. Nu is dat gelukkig tot op het bot gekraakt. Nu met Blu-ray (en tot een tijdje terug HD-DVD) heeft men mij als early adopter weg weten te houden met regioshit en AACS. Ik wil gewoon geen gezeik. Ik wil gewoon zo'n schijfje kunnen kopen, in m'n drive proppen en dan kijken.

En als dat je al lukt, kan je eerst verplicht naar wat mededelingen van Brein & Trawanten kijken. Zit ik dus niet op te wachten. Koop ik potjandulleme die zooi, gaan ze nog jammeren. Hallo, ik _heb_ het al gekocht en gaan ze alsnog zeiken. Zit ik dus weer niet op te wachten.

En het businessmodel is zo langzamerhand gewoon achterhaald. Dat moet je niet proberen in stand te houden met DRM, je moet wat nieuws verzinnen. Proberen meerwaarde boven het illegale product te bieden. Met beveiligingen en nagscreens maak je het legale product alleen maar minder aantrekkelijk, en dan ben je dus compleet fout bezig. Ik zeg niet dat ik direct weet hoe het beter kan, maar dingen veranderen nu eenmaal in de wereld. De hoefsmid moest ook iets nieuws verzinnen, het is nu aan de entertainmentindustrie. Mocht die echt failliet gaan (wat ik al nevernooit geloof op korte termijn), dan ben ik er echt niet bang voor dat er niets anders zal ontstaan. Dan komt er gewoon wat nieuws. Muziek en film zal echt niet opeens uitsterven.

Geplaatst:

Het is gewoon een onoplosbaar probleem.

In wil geen andermans eigendom ontvreemden maar hoe

te voorkomen.

Als iemand mij op een site iets laat zien of horen kan

ik daar niets aan doen.

Net zo goed dat ik er niets aan kan doen als b.v. een cd

copy in mijn brieven bus (mijn bus aan de straat of e-mail)

geduwd wordt.

Gast thevandijks
Geplaatst:

Ik snap er helemaal niets van, dat gezeik van die muziekbazen! Waarom starten ze zelf geen downloadsite met de muziek die ze uitbrengen? CD's kopen is toch helemaal uit de tijd! Is zo jaren 80...90.. De meeste mensen hebben de muziek allang op een thuis servertje staan. Misschien zit het probleem meer dat er geen normale muziek uitgebracht wordt?

Geplaatst:

Origineel bericht van: D_V
Als we plotseling downloaden inderdaad illegaal gaan verklaren dan moeten de heffingen op lege cd's en dergelijke ook gaan verdwijnen

Dat moet ook zo. Het lijkt mij gewoon een feit dat BREIN en consorte moeten kiezen tussen:

downloaden blijft zoals het was, of voor een download-verbod

maar bij een verbod dan ook stoppen met de miljoenenheffing op blanco dragers.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

En de CD-prijzen naar een fatsoenlijk niveau brengen en niet op omgerekend ca. het 3- a 4-voudige van de VS handhaven, waar ze inmiddels veelal 10 dollar kosten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen