hanskedrie Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Beste, Ik ben bezig mijn schotel te installeren, en nu ben ik aan het kijken wat de makkelijkste/beste weg is om de kabel van de schotel naar de ontvanger te laten lopen. Nu is eigenlijk mijn vraag wat de maximale lengte van kabel is om toch niet al te veel verlies van het signaal te hebben. Ik zie overal op internet verschillende afstanden staan. De makkelijkste weg is zo'n 30 tot 35 meter, er is nog een kortere van ongeveer 20 meter, maar dat is net iets lastiger (de kabel zou dan naast de verwarmingsbuizen lopen, ik weet niet of dit erg is?) Alvast bedankt voor jullie hulp
paardengek Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Qua ontvangst, maakt het echter zeer weinig uit, dat de lengte 20 mtr is of 40 mtr. Gebruik wel een goede kwalititieve coax kabel Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast aart44 Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Origineel bericht van: hanskedrie Nu is eigenlijk mijn vraag wat de maximale lengte van kabel is om toch niet al te veel verlies van het signaal te hebben. Vast nog niet in de beginnersfaq gekeken daar heeft @WPW nog zo zijn best op gedaan. Hier zijn er twee één en twee.
cookie monster Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 Hier 50m & no problemo SAB Cable RG 6 U/4 75±3Ω + 4x0.5 Motor Controle Cable C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Fiene56 Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 Ik had er in noorwegen al eens ooit 180 meter tussen hangen ivm een berg die er voor stond. Ook met deze lengte geen probleem, maar hang er gewoon een rol van 100 meter tussen en kijk of het gaat. Die 35 meter van jou is dus echt geen probleem. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Tonskidutch Geplaatst: 30 juni 2008 Geplaatst: 30 juni 2008 als bevestiging van voorgaande stellingen / vergelijkingen: heb net (26-06) 50 meter naar 12 hoog geinstalleerd > resultaat prima beeld wel de hirschman koka 799 daarvoor genomen om zoveel mogelijk kabel kwaliteit gerelateerde demping te voorkomen. cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast DTE Geplaatst: 30 juni 2008 Geplaatst: 30 juni 2008 Ja, en natuurlijk gelijk een inline versterker gebruikt.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 juni 2008 Geplaatst: 30 juni 2008 DTE, hou nou toch eens op over dat in-line versterker gezeur. Dit antwoord heeft totaal geen toegevoegde waarde en wekt alleen maar onnodige irretaties op.
Gast DTE Geplaatst: 30 juni 2008 Geplaatst: 30 juni 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout DTE, hou nou toch eens op over dat in-line versterker gezeur. Dit antwoord heeft totaal geen toegevoegde waarde en wekt alleen maar onnodige irretaties op. Is de eerste keer dat ik iets zeg over inline versterkers. Na al die pagina's en postings die ik hier daarover gelezen heb leek mij dat een dergelijke opmerking wel begrepen zou worden. Als je hier alle antwoorden zou verwijderen die geen toegevoegde waarde hebben dan wordt het maar een saaie toestand.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen