Ga naar inhoud


maximale lengte coax kabel


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik ben bezig mijn schotel te installeren, en nu ben ik aan het kijken wat de makkelijkste/beste weg is om de kabel van de schotel naar de ontvanger te laten lopen.

 

Nu is eigenlijk mijn vraag wat de maximale lengte van kabel is om toch niet al te veel verlies van het signaal te hebben. Ik zie overal op internet verschillende afstanden staan.

De makkelijkste weg is zo'n 30 tot 35 meter, er is nog een kortere van ongeveer 20 meter, maar dat is net iets lastiger (de kabel zou dan naast de verwarmingsbuizen lopen, ik weet niet of dit erg is?)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had er in noorwegen al eens ooit 180 meter tussen hangen ivm een berg die er voor stond. Ook met deze lengte geen probleem, maar hang er gewoon een rol van 100 meter tussen en kijk of het gaat. Die 35 meter van jou is dus echt geen probleem.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

DTE, hou nou toch eens op over dat in-line versterker gezeur. Dit antwoord heeft totaal geen toegevoegde waarde en wekt alleen maar onnodige irretaties op. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
DTE, hou nou toch eens op over dat in-line versterker gezeur. Dit antwoord heeft totaal geen toegevoegde waarde en wekt alleen maar onnodige irretaties op. mad

Is de eerste keer dat ik iets zeg over inline versterkers. Na al die pagina's en postings die ik hier daarover gelezen heb leek mij dat een dergelijke opmerking wel begrepen zou worden. Als je hier alle antwoorden zou verwijderen die geen toegevoegde waarde hebben dan wordt het maar een saaie toestand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...