Lemming Geplaatst: 30 juni 2008 Geplaatst: 30 juni 2008 Ik heb hier een dm 500S met een tunerprobleempje...Heb alleen maar de lage band... einsextra einsplus doen het..Ard b.v. niet(Horizontaal/Vertikaal werkt meetbaar 13 en 18 Volt)Moet dus de 22khz zijn....Nu heb ik op het manual een led en een bc 817(Q71) staan die de 22khz moeten verzorgen...(ledje gaat wel aan) maar wie weet hoe groot de 22khz puls op de lnb moet zijn ????...Hierbij ook de service manual erbij voor wie hem nog niet heeft Het is schema F in dm500-1...Alvast bedankt.... Dm500-1.zip Dm500-2.zip
Lemming Geplaatst: 1 juli 2008 Auteur Geplaatst: 1 juli 2008 Het is toch de tuner helaas....maar wat ik wel gezien heb is dat de 22khz puls ongeveer 0.6 volt TT moet zijn maar die van de dm 500 is behoorlijk misvormd Heb ook eens in de strong 8000 gemeten en die geeft toch een heel wat mooiere puls....Maar ja die komt bij een strong ook uit de lnbp chip!!!!(zo een heb ik nog steeds kapot op een hauppauge(lnbp16SP)
Lemming Geplaatst: 2 juli 2008 Auteur Geplaatst: 2 juli 2008 Ik heb hem weer effe opengemaakt het is de volgende tuner: BSBE1-702A
Moderator Matchless Geplaatst: 24 juli 2008 Moderator Geplaatst: 24 juli 2008 is het niet toevallig een cloon? veel clonen hebben nl door het goedkope bouwen een slechte tuner.. Het hoeft niet te zijn maar je weet maar nooit.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast JimA3 Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 het schijnt iets te zijn met de Q72 transister op het moederbord door deze aan 2 pootjes door te verbinden werkt de tuner weer zoals gewenst. frans als je mij mailt stuur ik je een foto door met wat ik precies bedoel Groeten, Jim
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen