Ga naar inhoud


[all] Hoe de dreambox op bepaalde tijd laten rebooten


gideon

Aanbevolen berichten

Is er ook een script waarmee je de dreambox zelf een reboot kunt laten maken om bijv 14.00 of 20.00?

Met de huidige optie van timers kun je alleen een timer opname doen of de box op een bepaalde tijd naar een zender laten schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: gideon
Is er ook een script waarmee je de dreambox zelf een reboot kunt laten maken om bijv 14.00 of 20.00?
Met de huidige optie van timers kun je alleen een timer opname doen of de box op een bepaalde tijd naar een zender laten schakelen.


"cron" een reboot laten uitvoeren

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een simpel scriptje gemaakt. Zet die in /var/script. En chmod 755.

Als je Gemini gebruikt druk op blauwe knop -> extras -> services/daemons -> crond-instellingen

 

Selecteer /var/script/auto_reboot.sh en stel het gewenste uur in.

auto_reboot.sh.zip

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

of haal een tijdschakelaar bij bouwmarkt voor een euro of zo,kan ie mooi de hele nacht sleep uit en s`morgens weer aan gaan ,en bespaard stroom,wat vandaag de dag wel moet. :D zo doe ik het ook,echt super handig echt waar

Dreambox 7000s draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats de 2 bestanden in de map:

 

/var/scripts

 

activeer via 2x blauwe knop - inadyn (met gemini)

 

dreambox opnieuw opstarten

 

Succes!

 

ps. in de reboot_timer kun je de gewenste uitschakel-tijd aanpassen. Doe je dit bijv. 's nachts, maak dan een extra schakel timer aan voor het terug laten gaan naar de stand-by modus!

 

edit: vergeet de rechten niet op 755 te zetten wink

reboot.zip

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAAROM wil je eigenlijk de dreambox laten rebooten?

 

Afhankelijk van de reden zijn er waarschijnlijk andere methodes mogelijk of zelfs noodzakelijk dan simpel rebooten.

 

Bijvoorbeeld als je wilt rebooten omdat hij regelmatig vastloopt, dan zal een cron-jobje niet helpen.

 

En powercyclen met een schakelklok werkt wel altijd, maar moet je niet doen als je een harddisk in je dreambox hebt, dan is vroeger of later je filesysteem om zeep (en je zou echt niet de eerste zijn die hier komt huilen).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
WAAROM wil je eigenlijk de dreambox laten rebooten?

Afhankelijk van de reden zijn er waarschijnlijk andere methodes mogelijk of zelfs noodzakelijk dan simpel rebooten.

Bijvoorbeeld als je wilt rebooten omdat hij regelmatig vastloopt, dan zal een cron-jobje niet helpen.

En powercyclen met een schakelklok werkt wel altijd, maar moet je niet doen als je een harddisk in je dreambox hebt, dan is vroeger of later je filesysteem om zeep (en je zou echt niet de eerste zijn die hier komt huilen).


bij mij loopt het niet lekker als ie een paar dagen aanstaat of in standby. met name timeshift etc. als je dan reboot gaat het prima. hoe is dit dan op te lossen? heb geen zin om elke keer helemaal aan en uit te doen met als gevolg dat je 5 minuten verder bent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alesie

bij mij loopt het niet lekker als ie een paar dagen aanstaat of in standby. met name timeshift etc. als je dan reboot gaat het prima. hoe is dit dan op te lossen? heb geen zin om elke keer helemaal aan en uit te doen met als gevolg dat je 5 minuten verder bent.

Wat betreft timeshift (dus ik neem aan continu opnemen en ondertussen kunnen zappen): images die dat nu al hebben, hebben bugs. Ik zie dat er nog steeds bugfixes in CVS zijn op die timeshifting. Images die vanaf nu uitkomen zullen wel stabieler zijn. En 5 minuten rebooten is wel lang: in een minuutje moet dat ding toch wel klaar zijn?

Tip: "restart Enigma" ipv de hele box rebooten werkt net zo goed en duurt maar seconden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alesie
Origineel bericht van: Erik Slagter
WAAROM wil je eigenlijk de dreambox laten rebooten?


bij mij loopt het niet lekker als ie een paar dagen aanstaat of in standby. met name timeshift etc. als je dan reboot gaat het prima. hoe is dit dan op te lossen? heb geen zin om elke keer helemaal aan en uit te doen met als gevolg dat je 5 minuten verder bent.



Wat voor box heb je?

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 7000's (zoals hier ergens anders ook al gemeld). In dit geval lijkt het heel erg op een warmte-probleem. Af laten koelen (!) en compleet herstarten is het enige wat werkt dan.

Als het puur een probleem met timeshifting is (en dus geen kernel of hardware), dan is (inderdaad) het herstarten van enigma voldoende, bijvoorbeeld met een cronjobje.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...