Ga naar inhoud


Bestandsdeling probleem WIFI/bedraad


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met bestandsdeling tussen bedrade en draadloos aagesloten computers in mijn netwerk. Opstelling:

Adsl modem met daarachter een Asus WL500gP router. Aan de LAN kant van de router zijn aangesloten: Een PC bedraad (vista), laptop via WiFi (ook vista), en een netwerk harddisk bedraad.

 

Nu krijg ik de bestands n printer deling niet geheel voorelkaar. Dwz. vanaf mijn PC kan ik zowel de NetwerkHDD en de laptop benaderen. Vanaf mijn laptop kan ik de PC en HDD NIET vinden....

 

Vroeger werkte dit gewoon. De laatste maanden heb ik geen bestandsdeling gebruikt en is er zo her en der wel wat veranderd in beide computers. Afgelpen weekend heb ik de netwerk HDD toegevoegd en krijg de deling nu dus niet meer aan de praat.

 

Inmiddels vanalles uitgeprobeerd. Mijn conclusie tot zover: Pc en HDD instelling zijn juist. Workgroup instelling en IP nummers van laptop zijn juist (anders kon ik hem niet benaderen vanaf mijn PC).

 

Probleem zit hem dus OF in de Laptop, OF iets in de router blokkeerd de communicatie tussen het draadloze en bedrade deel. (en persoonlijk vermoed ik dat laatste heel erg sterk). In de router zou ik niet weten of dit ergens is in te stellen en bij mijn weten zijn de instellingen op mijn laptop exact hetzelfde als op mijn PC.

 

Wie o wie heef suggesties???

 

Greetz

Q

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


He dat is vreemd. Nee

 

Vanaf de laptop is alles te pingen.

Vanaf de PC kan ik de laptop niet pingen. (ook als firewall van laptop uit staat kan ik niet pingen) De router en HDD zijn wel te pingen vanaf de PC.

 

En dat terwijl ik juist wel vanaf de PC de laptop kan benaderen... Vreemd confused

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok eens kijken of ik begrijp wat je bedoeld. (ben nogal een leek op wifi gebied snappie?)

 

Op de pagina "IP config - Route" ht volgende toegevoegd

Bij IP adres: IPlaptop (192.168.1.150)

Netmask: 255.255.255.0

Gateway: IP Router (192.168.1.1)

Metric: Niks ingevuld

Interface: Lan

 

Hetzelfde gedaan voor de PC en HDD. Enige verschil dus dat ik onder IPadres het betreffende adres heb gebruikt.

 

Resltaat: Niks. Kan nog steeds mijn PC benaderen en de laptop niet pingen vanaf de PC.

 

Verder zijn een paar instellingen van de router mij niet helemaal duidelijk.

 

In het menu "Wireless - Bridge" kan ik bij AP mode "AP only", "WDS Only" of "Hybrid" istellen. Staat bij mij op AP only. Is di juist, cq wat moet het dan zijn?

 

In het menu "Wireless - Advanced" kan ik bij extended mode "AP or WDS", "Ethernet Bridge" of "station" invullen. Dit Staat bij mij op "AP or WDS". Is dit juist, cq wat moet het dan zijn?

 

Greetz

Q

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...