Ga naar inhoud

Ben ik de enige met een instabiele DSR7121?

Aanbevolen berichten

Gast Johan684
Geplaatst:

Sinds enige weken heb ik een DSR7121 HD ontvanger, aangesloten op een Philips HDTV. Na het forum grondig doorgelezen te hebben, heb ik mijn schotel met DUO LNB zo uit weten te richten, dat de kwaliteit van het HD signaal op 56% uit komt. (De SD kanalen hebben een signaal kwaliteit van 100% overigens.) Het apparaat werk goed, tot ik een HD kanaal kies anders dan een van de HD-CDS kanalen. Zodra de ontvanger op b.v. ArteHD of Luxe-TVHD staat krijg ik na enkele minuten de melding dat er geen signaal aanwezig is. Dit geldt dan tevens voor alle kanalen, dus ook de SD kanalen. Er zit niets anders op dan het apparaat voor een minuut spanningsloos maken en daarna functioneert deze weer normaal. Herkent een van jullie deze problemen of moet ik toch maar aanspraak gaan maken op garantie? Op voorhand bednakt voor jullie reacties!

Johan.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Johan684
Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. Zojuist is de ontvanger er echt onderdoor gegaan. Gelukkig heb ik de oude ontvanger nog niet verkocht.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Reeds enige maanden in mijn bezit en gisteren de eerste echte vastloper gehad.

Vraag mij trouwens af waar de software update blijft.

Deze werd aangekondigd voor weer 27 en later werd week 29 genoemd.

Tot op heden is het echter stil bij Philips.

Ik heb op mijn Philips LCD TV 9632 inmiddels al mijn vijfde of zesde software versie staan in een half jaar tijd.

Hopelijk wordt het menu ook iets uitgebreider als er uiteindelijk wel een nieuwe versie komt.

Geplaatst:

Komt ie vanmiddag echt??? Jippie!!

Geplaatst:

en en?? Ben maar een klein beetje nieuwsgierig hoor? Straks thuis eerst de sat aanzetten. Ondersteunt de nieuwe software meerdere satposities?

Geplaatst:

Het menu is nog net zo eenvoudig als met de vorige software versie.

Zappen gaat wel sneller, al blijft het beeld wel heel even hangen.

De stabiliteit kan ik natuurlijk nu nog niets over zeggen.

Geplaatst:

Er zitten geen diseque instellingen in het menu. Staat het app op een hd zender in combinatie met een duo lnb dan valt het beeld nog steeds uit en komt er een melding dat er slecht signaal is. Zwaar klote dus!!! Deze update voegd weinig toe aan de oude.

Geplaatst:
Origineel bericht van: grenszuuker
Er zitten geen diseque instellingen in het menu. Staat het app op een hd zender in combinatie met een duo lnb dan valt het beeld nog steeds uit en komt er een melding dat er slecht signaal is. Zwaar klote dus!!! Deze update voegd weinig toe aan de oude.

Ik zou toch nog maar eens naar de afstelling van je schotel gaan kijken.
Ik gebruik de duo LNB van Canal Digitaal op mijn Philips DSR 7121 en heb deze melding nog nooit gehad, ook niet als hij op een HD kanaal staat.(schotel is een Triax 78cm)
Geplaatst:

De signaal-recovery is nu in ieder geval in orde. Ook Astra 2 op DiSEqC poort 3 werkt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Hoe hebben jullie de software eigenlijk gedownload? als ik het via het menu probeer, wordt geen nieuwe software gedownload, maar krijg ik een hele tijd zwart beeld, en weer tv.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hjj
Hoe hebben jullie de software eigenlijk gedownload? als ik het via het menu probeer, wordt geen nieuwe software gedownload, maar krijg ik een hele tijd zwart beeld, en weer tv.

Toen ik hem aanzette gaf hij vanzelf aan dat er nieuwe sotftware beschikbaar was.
Even op OK drukken en hij gaat op Load> Save > en weer naar de klok na een paar minuten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen