Gast Johan684 Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Zojuist de ontvanger geupdate. De ontvanger kwam zelf met de vraag. Na de download wordt een nieuwe opstart uitgevoerd. Hierna gaf de ontvanger aan dat er een nieuwe kanalenlijst beschikbaar was. Ook deze gedownload. Volgens de lijst zijn er nu 220 TV kanalen. Hoewel ik de lijst niet uit mijn hoofd ken, zou ik niet weten waar ze moeten staan. Ook E! entertainment staat nog steeds niet in de kanalenlijst. BBC-HD is nu wel te ontvangen. Verder is de ontvanger nog steeds instabiel! 10 seconden op Arte-HD is voldoende om de ontvanger totaal over de emmer te jagen.
Gast hjj Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Nu lukt het wel, bedankt. Voor de update had ik ook zwarte balken boven en onder in beeld bij breedbeelduitzendingen, op een breedbeeld tv. Dit probleem is nu opgelost.
Theo50 Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Origineel bericht van: Johan684 Zojuist de ontvanger geupdate. De ontvanger kwam zelf met de vraag. Na de download wordt een nieuwe opstart uitgevoerd. Hierna gaf de ontvanger aan dat er een nieuwe kanalenlijst beschikbaar was. Ook deze gedownload. Volgens de lijst zijn er nu 220 TV kanalen. Hoewel ik de lijst niet uit mijn hoofd ken, zou ik niet weten waar ze moeten staan. Ook E! entertainment staat nog steeds niet in de kanalenlijst. BBC-HD is nu wel te ontvangen. Verder is de ontvanger nog steeds instabiel! 10 seconden op Arte-HD is voldoende om de ontvanger totaal over de emmer te jagen. Er zit dus toch wel verschil in deze ontvangers, Arte HD heb ik totaal geen problemen mee. Ik zal als ik tijd heb wel eens mijn andere schotel met de Astra 2 op deze ontvanger zetten. BBC HD is wel een goede aanvulling op het HD pakket.
Gast Johan684 Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Vanavond nog eens aan het spelen geweest met mijn Philips. Voor mijn ontvanger, die toch al twijfelachtig functioneerde, hierbij een overzicht hoe deze over de emmer te jagen is: 1. Zoals al eerder aangegeven, 10 seconden op Arte-HD. 2. Sigenaalsterkte opvragen op een van de CDS HD kanalen. 3. Zappen op het FTA aanbod, kanalen >100. Bij optie 3, begon de ontvanger zich spontaan te initialiseren en was al zijn instellingen kwijt. Toch nog even op uitgebreide opties gekeken. Hier kun je nu 2 configuraties kiezen. Config 1 voor de satellieten 19,2 - 23,5 en 28. Config 2 voor de satellieten Hotbird, 19,2 en 23,5.
jeevanhoof Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Misschien ook even reageren. Mijn onderdelen leverancier had ook twee van deze ontvangers. Eentje werkt er zonder problemen, eentje die een klant meehad, kende ook het probleem van het vastlopen op een HD kanaal. Klant kreeg tweede toestel mee, en die werkte wel goed. Het probleemtoestel teruggestuurt. Na een maand kwam het terug en gaf nog steeds dezelfde fout, zelfs na de software update. Dus het probleem zal wel in het toestel zitten. Best teruggaan en proberen een ander toestel vast te krijgen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Theo50 Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 Origineel bericht van: Johan684 Vanavond nog eens aan het spelen geweest met mijn Philips. Voor mijn ontvanger, die toch al twijfelachtig functioneerde, hierbij een overzicht hoe deze over de emmer te jagen is: 1. Zoals al eerder aangegeven, 10 seconden op Arte-HD. 2. Sigenaalsterkte opvragen op een van de CDS HD kanalen. 3. Zappen op het FTA aanbod, kanalen >100. Bij optie 3, begon de ontvanger zich spontaan te initialiseren en was al zijn instellingen kwijt. Toch nog even op uitgebreide opties gekeken. Hier kun je nu 2 configuraties kiezen. Config 1 voor de satellieten 19,2 - 23,5 en 28. Config 2 voor de satellieten Hotbird, 19,2 en 23,5. Ik zie de de uitgebreide config om te kunnen kiezen tussen Astra 1 en 3 of Astra 1,2 en 3 nergens staan, of herkent hij of er een switch met 3 posities is aangesloten? Heb de ontvanger nu aangesloten met een Canal Digitaal duo lnb, maar heb nog wel een andere schotel met 4 koppen hangen om eventueel de Astra 2 indien mogelijk toe te voegen.
cornea Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 als je hem een fabriekinstelling geeft(aan te raden) dan krij je een stap configuratie dan kun je kiezen tussen A1-2-3 of A1-2-Hotbird. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
hiskie Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 een kennis van mij heefdt ook een hd tuner van philips en kreeg ook steeds de melding op hd kanalen dat er te wijnig signaal is terwijl de normale kanalen perfeckt zijn. had dus ook een duo lnb van cd. dus ik dacht dus even een andere schotel met 2 losse lnb,s op de biosat van visiosat maar naar 2 uur prutsen nog geen hd kanalen (5 tellen en dan slaat tuner op tilt en zegt niet genoeg signaal) dus als ik het goed begrijp ligt het aan de tuner van philps en een update helpt dus ook niet. gr hiskie
Theo50 Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 Origineel bericht van: cornea als je hem een fabriekinstelling geeft(aan te raden) dan krij je een stap configuratie dan kun je kiezen tussen A1-2-3 of A1-2-Hotbird. Het is inderdaad toch wel een vreemde ontvanger. Vanavond doe ik de ontvanger aan en hij geeft aan dat er nieuwe software beschikbaar is, dus ik maar weer op ok drukken. Gisteren gaf hij tijdens de update aan Load>Save> klok, vandaag leek hij gedurende een minuut of vier overleden. Uiteindelijk startte hij weer op en ik heb nu ook de optie om handmatig de configuratie te veranderen voor Astra 1,2,3 of Astra 1,3, Hotbird. Als ik naar de info van de laatste software update kijk geeft hij aan donderdag 24 juli 16.30 terwijl ik de laatste update dus op vrijdag 25 juli 20.10 binnen kreeg. Begrijpen doe ik het niet helemaal, maar ga wel zo vlug mogelijk even mijn andere schotel aan de Philips DSR 7121 hangen.
Tuneboy Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 Origineel bericht van: Theo50 Origineel bericht van: cornea als je hem een fabriekinstelling geeft(aan te raden) dan krij je een stap configuratie dan kun je kiezen tussen A1-2-3 of A1-2-Hotbird. Het is inderdaad toch wel een vreemde ontvanger. Vanavond doe ik de ontvanger aan en hij geeft aan dat er nieuwe software beschikbaar is, dus ik maar weer op ok drukken. Gisteren gaf hij tijdens de update aan Load>Save> klok, vandaag leek hij gedurende een minuut of vier overleden. Uiteindelijk startte hij weer op en ik heb nu ook de optie om handmatig de configuratie te veranderen voor Astra 1,2,3 of Astra 1,3, Hotbird. Als ik naar de info van de laatste software update kijk geeft hij aan donderdag 24 juli 16.30 terwijl ik de laatste update dus op vrijdag 25 juli 20.10 binnen kreeg. Begrijpen doe ik het niet helemaal, maar ga wel zo vlug mogelijk even mijn andere schotel aan de Philips DSR 7121 hangen. Hier juist hetzelfde verhaal versta er ook niets meer van.
gps Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 Hier vanavond inderdaad ook weer de melding "nieuwe software". Tijdens het laden bleef de led groen, volgens doku zou hij rood moeten knipperen. Tot nu nog nooit een vastloper gehad en geen probleem met de HD kanalen. Triax schotel TDS64 met Duo-lnb en 23.5 in de houder.
Theo50 Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Ik heb even een andere schotel aangesloten die ook de Astra 2 kan ontvangen. Heb nu inderdaad BBC HD op mijn Philips ontvanger, maar dat is dan ook de enige zender van de Astra 2 die in de kanalen lijst staat. Ben natuurlijk blij met deze zender, maar zou graag wat meer fta zenders van de Astra2 op mijn ontvanger willen kijken.
columbo Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Ach ja die firma uit Eidhoven,Produkt hopeloos Idere lamp Is Prakties Stuk.Alleen de TL lampen zijn goed de rest is knudde.
Gast Bigbro Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Columbo, Als Philips net zo produceert als jij spelt, dan is er inderdaad nog een hoop te leren.
Gast Boxerke Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 even voor de duidelijkheid zijn de problemen nu opgelost met deze ontvanger of zijn er nog steeds problemen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen