Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb hier een brandende vraag namelijk,kan een normale dvd straks ook afgespeeld worden op een blu-ray speler,en kan een normale dvd speler ook op een full/ hd-ready tv aangesloten worden?stel dat het kan dan zie je op een normaal formaat tv zeg maar 70 cm het kwaliteits verschil toch niet?,want het beeld vind ik nu al perfect,ten zij je via een beamer gaat kijken.

mvg hensat

Gast Richard7
Geplaatst:

Ja, je kunt een DVDtje afspelen in een BR-speler. En veel HD-tv's hebben nog scart aansluitingen, dus dan kun je ook je 'ouderwetse' DVD-speler er op aansluiten.

Ik vind dat hele HD-verhaal een beetje vaag. Laatst een hele test van HD-tv's geweest op Tweakers.net. Een van de verrassende conclusies was dat je niet echt veel verschil ziet tussen HD-ready en Full-HD beeld. Sommige HD-ready toestellen gaven zelfs een duidelijk beter beeld dan de Full-HD versies. Commentaar is dan weer: als je er verder vanaf zit zie je het verschil niet... blush

Een vriend van mij heeft een full-HD Sony Bravia joekel, speciaal gekocht om op te computeren vanaf de bank op 1900x1200. Alleen gaat dat niet, omdat je van een 'normale' afstand dan de lettertjes niet meer kunt lezen.... Hij heeft 'm nu op een 'groffere' resolutie gezet om eea op afstand leesbaar te houden wat, zoals bekend, een veel minder scherp beeld geeft (TV moet interpoleren, vindt-ie niet leuk). whistle

Van mij kun je dat hele BR-Hd verhaal in mijn pet gooien, ik kijk TV op mijn 24" Dell monitor of op mijn ouwe Sony CRT Tv. Als een programma of film boeiend is valt resolutie mij niet op, en ik ga geen suffe programma's of films kijken - of dat nou op Full-HD of op ouderwetse PAL modus is cool

Geplaatst:

Nog beter is natuurlijk om onderhoudende films te kijken in HD.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hij feit is als je veder dan 3 meter van je 42 inch zit het niet meer uit maak of je hd ready kijkt of full

Geplaatst:

Sterker nog, bij 42" is de maximale afstand waarop Full-HD nog 'te zien' is 168 cm, voor 50" is dat 198 cm.

Bron: http://myhometheater.homestead.com/viewingdistancecalculator.html

Laten we zeggen dat die drie meter zeker te ver is elke pixel van Full-HD te kunnen bewonderen. Imho is Full-HD alleen interessant voor echt grote schermen. Voor 3 meter kijkafstand heb je dan een 78" scherm nodig, oftewel een diagonaal van 2 meter. Zou ik graag willen hebben, maar is vast nog niet te betalen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen