Ga naar inhoud


[all] Welke dreambox aanschaffen met RF-out ?


Gast Arent

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik zit er al een tijdje naar te kijken, maar nu ben ik toch echt op zoek naar een dreambox.

Liefst een met opname mogelijkheid en RF out.

 

Echter lees ik steeds meer over het ram en flash geheugen wat nogal klein is bij een 500 e.d.

Nu is mijn vraag welke box je het beste kunt nemen?

Zelf zat ik te denken aan een 7020, aangezien de 8000 er nog niet is, en te duur zal zijn.

 

De 7020 heeft echter minder geheugen als de nieuwe 600 en veel minder als de 800.

Maar de 7020 heeft een usb aansluiting...

Kan je hiermee dit geheugen uitbreiden als je er een stick in doet?

 

Wat zijn de grote verschillen tussen een 7020 en 7020si.

en waar kan je dat aan zien aan de buitenkant?

Dit omdat een 2e handse en een nieuwe box elkaar niet zoveel schelen, en de meeste 2e handse boxen een 7020 zijn.

Wat is een goede prijs voor een 2e hands 7020, aangezien een nieuwe 7020si vanaf 349 kost.

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je niet over een paar jaar weer een nieuwe box wilt gaan kopen (702* = geen HD, en waarschijnlijk ook geen DVB-S2 ontvangst), dan lijkt het me toch wel het verstandigst om die 702* boxen links te laten liggen. Momenteel is de 800 min of meer leverbaar en daar zit zodanig veel geheugen in (ram en flash) dat je je zowiezo niet druk hoeft te maken over extern USB geheugen. Mocht je meer dan 1 kaart willen gaan gebruiken dan moet je even inventief worden, oftewel een cardserver op je PC draaien ofwel een externe kaartlezer aansluiten. Of gewoon een tweede 800 kopen, die kunnen onderling dan weer cardsharen. Over meerdere boxen gesproken, ik heb persoonlijk meer vertrouwen in het gebruiken van twee boxen voor opnemen van twee zenders tegelijk dan dat op 1 box met meerdere tuners te doen (= 8000). Kwa prijs maakt het niet uit en je hebt ook meteen een leuk doosje voor op de slaapkamer (waardoor je je RF-out waarschijnlijk ook niet meer nodig hebt). Mocht je per se RF-out nodig hebben, dan kun je voor weinig geld altijd een doosje kopen die scart naar RF omzet. Gezien de abominabele kwaliteit van RF-video zul je dit op steeds minder apparaten terugzien (en terecht).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel nog een gewone tv, ook denk ik dat het nog wel even duurt voordat ik een LCD koop.

Dit i.v.m. het weinige aanbod hd zenders.

 

Tegen die tijd, dan wil ik deze naar de slaapkamer verhuizen.

De 800 heeft geen display, dit vind ik ook jammer.

 

Als ik toch een RF wil, kan ik die eventueel ook via een video laten open.

Die zijn meestal goedkoper dan een losse rf modulator.

 

Waar is DVB-S2 voor nodig?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

RF out

 

Ik heb een draadloze zender voor mijn AB, via de RF out kan ik dan satelliet kijken en zappen in de slaapkamer.

Das wel handig als ik daar wil kijken.

 

-----

Die 7025 vind ik iets te veel, qua kostenplaatje en mogelijkheden, omdat ik in de loop der tijd meer gebruik ga maken van HD en de enigma 2 is nog niet zo heel erg veel voor heb ik begrepen

 

-----

Wat is het verschil tussen een 7020s en een 7020si?

Er wordt mij namelijk een 7020s aangeboden?

 

Zijn er ook nog klonen van de 7020s? of punten waar ik op moet letten voordat ik zoeentje koop?

 

Arent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arent

Dit heb ik op een site gevonden

"De Nieuwste Dreambox DM 7020Si. Nu uit voorraad leverbaar.

Met extra features.De i staat voor included smartcard.

 

Het model 7020S is verder ongewijzigd gebleven."

 

Ik zelf heb twee 7020-Si boxen en gebruik de rf via de kabel van de vroegere kabel aansluiting, die nu afgekoppelt is, om tv in de keuken te kijken. Het beeld is naar mijn gevoel zeer mooi.

Ik zou als ik in jouw plaats zou zij voor de Si kiezen, dat zijn nieuwere toestellen, die je waarschijnlijk nog lang kan gebruiken.

Want wanneer zal HD werkelijk interessant zijn qua keuze en programmatie?

 

veel succes

Dorus laughcry

 

 

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast merlin1

Ja dat wel maar maar als je er maar eentje aanschaft met een alps tuner dan is het goed en niet met een philips tuner die zijn beduidend slechter zegt men.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast merlin1

je kunt het jaartal aflezen door het serienummer aan de onderkant van de dreambox.

begint het met 5 dan is het produktiejaar 2005

begint het met 6 dan is het produktiejaar 2006

begint het met 7 dan is het produktiejaar 2007

het tweede nummer geeft aan de produktiemaand

waarbij a=okt b=nov c=dec

 

maar nu nog tot wanneer die met philips/Lg tuner is gemaakt dan dat weet ik dus ook niet jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...