maxloader Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Ik heb hier een pc (windows xp home) die van de ene op de andere dag geen beeld meer geeft. In de eerste instantie dacht ik aan de video kaart, maar na die te hebben vervangen blijft het euvel. De monitor is ok, het enige beeld dat die laat zien is een knipperend vlakje wat verspringt van analoog naar digitaal (de tekst verspringt) Ik kan verder niet in de software van de pc komen omdat ik geen beeld heb. zou het aan het moederbord kunnen liggen(Asus p5nd2 se) en zou ik het moederbord kunnen resetten (of zoiets). Max Live life to the Max(loader)
winwiz Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 als je pc opstart heb je dan wel bios meldingen in beeld? Probeer ook eens met een installatie cd/dvd van xp of vista op te starten. Is er dan beeld? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
maxloader Geplaatst: 3 juli 2008 Auteur Geplaatst: 3 juli 2008 Bij opstart geen bios melding, en met de orginele xp instalatie cd geen resultaat. Max Live life to the Max(loader)
Moderator ceesv Geplaatst: 3 juli 2008 Moderator Geplaatst: 3 juli 2008 Is je monitor wel in orde? Dat blokje "digitaal / analoog" komt uit het beeldscherm zelf, dus lijkt het erop, dat er geen ingangs signaal is. Maar het kan evengoed een defecte ingang van je monitor zijn. Wanneer je dat al zou hebben uitgeprobeerd, en het dus toch de computer is, lijkt het erop dat je videokaart geen voedingsspanning krijgt, en dat er bijvoorbeeld onderbrekingen op je moederbord zitten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast ozzo Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Check je monitorkabel even of vervang hem even voor een andere voor de test.
winwiz Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Op de meeste monitors zit een menu knop. Ik denk dat in dit geval de monitor niet kan kiezen of hij digitaal of analoog is aangesloten. Ga dus naar het menu van de monitor. Als de blauwe plug is aangesloten kies dan handmatig voor de analoge ingang Als de witte plug is aangesloten kies dan handmatig voor de digitale ingang. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
maxloader Geplaatst: 4 juli 2008 Auteur Geplaatst: 4 juli 2008 monitor is ok, heb hem aan een ander computer gehangen (digitaal en anoloog) Max Live life to the Max(loader)
Moderator ceesv Geplaatst: 4 juli 2008 Moderator Geplaatst: 4 juli 2008 In dat geval, omdat je ook de graphics kaart al hebt vervangen, lijkt het erop dat er een probleem is op het moederboard. Misschien zit er een onderbreking in een van de voedings printbanen naar je kaart. Heb je eventueel nog een ander slot waar je de graphics kaart in kan stoppen? Je voeding zelf is toch wel in orde? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
maxloader Geplaatst: 4 juli 2008 Auteur Geplaatst: 4 juli 2008 Ik heb alleen met een ander pci-e kaart geprobeert maar geen succes,een andere kaart heb ik niet. Wat de voeding betreft, alle fans (4 stuks) gaan meteen draaien als ik de pc aan zet en de diskdrive werkt ook gewoon. De pc heb ik in mei 2007 in elkaar laten zetten en heb op de onderdelen 24 maanden garantie op de complete pc ook mits het zegel niet verbroken is (heb een half jaar geleden 1 gb extra geheugen er bij gezet en de kast dus open gehad, ik weet niet hoe het dan zal gaan met de garantie). Max Live life to the Max(loader)
Hellum Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 mischien als je je pc even uit zet en de bios wist (dus inderdaad reset), ik doe het als volgt: zet de computer uit trek de stekker eruit doe de stekker erin trek de stekker er weer uit druk de computer aan (met de stekker er nog in) doe de stekker er weer in doe de computer weer gewoon aan. dit wil nog wel eens helpen. (zo wordt je bios batterij volledig leeg getrokken zonder dat je je pc hoeft open te schroeven!!) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
winwiz Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: moimoi mischien als je je pc even uit zet en de bios wist (dus inderdaad reset), ik doe het als volgt: zet de computer uit trek de stekker eruit doe de stekker erin trek de stekker er weer uit druk de computer aan (met de stekker er nog in) doe de stekker er weer in doe de computer weer gewoon aan. dit wil nog wel eens helpen. (zo wordt je bios batterij volledig leeg getrokken zonder dat je je pc hoeft open te schroeven!!) MVG. Gerard En dan moet hij toch open om het batterijtje te verwisselen Wat er werkelijk gebeurt is dat je de bios reset naar een soort safe mode. Dit wordt niet door alle moederboarden ondersteunt. Het is bedoeld voor o.a. een verkeerde overclock die vastloopt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
maxloader Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Geplaatst: 25 juli 2008 Probleem is inmiddels verholpen, het was een defect moederbord. is vervangen en loopt weer als een trein. max Live life to the Max(loader)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen