Ga naar inhoud


Een Dreambox 7000 aanschaffen? of toch ....


Gast riffii

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen mensen ,

 

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier en ook een leek op het gebied van satelieten.

Ik ben van plan een dreambox aan te schaffen puur omdat je er gigantisch veel kanalen mee kan ontvangen heb ik begrepen zowel legaal als ilegaal.

Tijdje terug heb ik mijn oog laten vallen op een Dreambox 7000 en ben deze ook van plan te kopen incl motor en schotel etc voor net 200 euries .

 

Nu lees ik een aantal topics hier en begin te twijfelen ..er worden zoveel andere dreamboxes besproken en waar mensen heel tevreden mee zijn waardoor ik zoiets heb van misschien

Heb ik de verkeerde gekozen.

 

Ik ben van plan om de dreambox op een LCD scherm aan te sluiten en daarbij vroeg ik me af of je net zoals bij een digitale decoder dmv een HDMI kabel de dreambox kan koppelen aan de tv om een nog scherper en mooier beeld te krijgen?

En een andere vraag is of ik de goede keuze maak door voor deze dreambox te gaan ? Ik ga er nix speciaals mee doen.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die mij nuttig advies kunnen geven die op dit gebied meer kennis hebben dan ik.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik zal je geen advies geven maar als een sat. leek lijkt het mij geen goede keuze om voor een dreambox te gaan. Ik heb ooit ook als sat leek een dream 500 gehad. Na 2 mand heb ik 'm verkocht. Het is echt een hobbybox waar je veel leuke dingen mee kunt doen maar dan moet je wel verstand hebben van sat ontvangers en coderingen. Anders heb je elke mand op de gecodeerde CD kanalen zwart beeld. Qua beeld zijn er betere sat ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frank2
ik zal je geen advies geven maar als een sat. leek lijkt het mij geen goede keuze om voor een dreambox te gaan. Ik heb ooit ook als sat leek een dream 500 gehad. Na 2 mand heb ik 'm verkocht. Het is echt een hobbybox waar je veel leuke dingen mee kunt doen maar dan moet je wel verstand hebben van sat ontvangers en coderingen. Anders heb je elke mand op de gecodeerde CD kanalen zwart beeld. Qua beeld zijn er betere sat ontvangers.


Nou ik ben wel van plan om me er verder in te gaan verdiepen en ook de ins en outs ervan te leren.
Ik gebruik em als sataliet om veel zenders te ontvangen uit allerlei verschillende landen.

Maar wat kan je er naast sataliet bekijken nog meer mee dan ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riffii

Ik ben van plan een dreambox aan te schaffen puur omdat je er gigantisch veel kanalen mee kan ontvangen heb ik begrepen zowel legaal als ilegaal.


Dat kan met iedere programmeerbare cam ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdiep je ook eens in de simpele en goedkope machines die bijna alles kunnen. Het extra van de Dream is vnl. het card-sharen en een heleboel vrij moeizaam hobbygeklooi, leuk voor ervaren mensen maar niet voor leken. Vraag me trouwens af of je voor 200 euro een Dream+schotel+motor kunt krijgen.

Er zijn diverse leuke merken. Zelf ben ik een liefhebber van de Maxdigitals, kunnen heel erg veel, zijn zeer gemakkelijk in gebruik en hebben een perfecte ondersteuning.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Verdiep je ook eens in de simpele en goedkope machines die bijna alles kunnen. Het extra van de Dream is vnl. het card-sharen en een heleboel vrij moeizaam hobbygeklooi, leuk voor ervaren mensen maar niet voor leken. Vraag me trouwens af of je voor 200 euro een Dream+schotel+motor kunt krijgen.
Er zijn diverse leuke merken. Zelf ben ik een liefhebber van de Maxdigitals, kunnen heel erg veel, zijn zeer gemakkelijk in gebruik en hebben een perfecte ondersteuning.


Wat ik begrepen heb is als je het een beetje snapt dat de dreambox heel makkelijk te tweaken is voor allerlei andere functies.

Wat doen de mensen er bijvoorbeeld mee wat ik niet zou kunnen met een beetje meer verdieping op het internet?

Nou ik ben hem tegen gekomen 1 jaar oud ; incl motor , schotel en kabels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een Dreambox?

In het begin toen de DM7000S net uit was moest je inderdaad nog wel eens wat moeite doen om iets aan de gang te krijgen.

 

Maar op dit moment moet iedereen met de handleidingen die er zijn een image kunnen installeren en vrijwel alles aan de praat krijgen.

De meeste images zijn zo compleet dat alles wat je nodig hebt er al inzit.

De rest kan je meestal via het menu zo downloaden, kost dus ook geen moeite.

 

Verder is er denk ik geen machine waarvoor zoveel ondersteuning te vinden is als voor de Dreambox.

En wat de prijs betreft, een Dreambox heeft in ieder geval een goede tweedehands waarde waardoor uiteindelijk de vraag nog maar is wat duur is.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Heb je een Dreambox?
In het begin toen de DM7000S net uit was moest je inderdaad nog wel eens wat moeite doen om iets aan de gang te krijgen.

Maar op dit moment moet iedereen met de handleidingen die er zijn een image kunnen installeren en vrijwel alles aan de praat krijgen.
De meeste images zijn zo compleet dat alles wat je nodig hebt er al inzit.
De rest kan je meestal via het menu zo downloaden, kost dus ook geen moeite.

Verder is er denk ik geen machine waarvoor zoveel ondersteuning te vinden is als voor de Dreambox.
En wat de prijs betreft, een Dreambox heeft in ieder geval een goede tweedehands waarde waardoor uiteindelijk de vraag nog maar is wat duur is.


Ik sta op het punt om er een 2e hands aan te schaffen. Nou dan zie ik het tenminste helemaal zitten.
En als ik dan ergens klem zit ofzo dan kan ik altijd hier terrecht hoop ik! Er zijn veel handige fora waar je info kunt ophalen.

Ik heb een 2e handse op het oog van 1 jaar oud icl schotel , motor en kabels voor 200 euries en dat ga ik dus ook doorzetten nu ik de reacties hier lees.
Dank jullie wel.!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

een dreambox is een prima keuze, en zeker de 7000 heeft zijn sporen verdiend. Enig minpuntje is een tekort aan intern geheugen waardoor de box gaat vertragen indien je deze overbelast, bvb via de epg. Maar daar bestaan oplossingen voor, zet er bvb de pli op en gebruik de epg database op usb, samen met de scripts om dagelijks de epg te gaan downloaden van het internet en je zit gebakken.

hoe meer je van die box wenst, hoe meer je je zult moeten verdiepen in scripts, unix, emulatoren en andere tools die je toelaten die box te tweaken. En je kan er ook nog spelletjes op spelen, dus wat wil je nog meer?

ik lees tussen de regels dat je ook cardsharing beoogt - dat is mogelijk maar daar ga je hier niet veel over vernemen, of het zou over intern sharen moeten gaan .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
een dreambox is een prima keuze, en zeker de 7000 heeft zijn sporen verdiend. Enig minpuntje is een tekort aan intern geheugen waardoor de box gaat vertragen indien je deze overbelast, bvb via de epg. Maar daar bestaan oplossingen voor, zet er bvb de pli op en gebruik de epg database op usb, samen met de scripts om dagelijks de epg te gaan downloaden van het internet en je zit gebakken.
hoe meer je van die box wenst, hoe meer je je zult moeten verdiepen in scripts, unix, emulatoren en andere tools die je toelaten die box te tweaken. En je kan er ook nog spelletjes op spelen, dus wat wil je nog meer?
ik lees tussen de regels dat je ook cardsharing beoogt - dat is mogelijk maar daar ga je hier niet veel over vernemen, of het zou over intern sharen moeten gaan .....


Nou dank je wel voor je info, je kan er spelletjes op spelen zeg je. Is dit zoals een pS2 dat je met een gamepad spelletjes kan spelen of moet je denken aan atari achtige dingetjes?

Een andere vraag is of ik de dreambox kan aansluiten op mijn digitale decoder van digitale tv? Ik ga een samsung HD decoder aanschaffen icm digitale tv.
Kan ik de dreambox aansluiten via de decoder zodat het signaal dan alsnog dmv een HDMI kabel naar me tv loopt en misschien het beeld scherper word...of bazel ik maar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

denk eerder aan atari-achtige dingen - maar het blijft leuk.

en wat die HDMI betreft, de dreambox heeft een scart in en twee scart out's maar dat is het zo een beetje. Je kan dus wel de decoder aan de dreambox hangen, maar dan verloopt alles via scart wat wel niet zal bevorderlijk zijn voor de HD kwaliteit.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben hem tegen gekomen 1 jaar oud ; incl motor , schotel en kabels [color:#FF0000] [/color]

 

de 7000 wordt al ong 3 jaar niet meer geproduceerd toch

evemgoed geen beletsel om een goedwerkende 7000 aan te schaffen

en iedereeen moet een keer als leek beginnen

saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb em binnen, heb geen kabel dus heb em nog niet getest.

Ik heb de garantie dat als ie het niet doet ik binnen een week kan terug gaan.

Het gaat om het model met oranje verlichting dus ik hoef me denk ik geen zorgen te maken over dat voedingsprobleem waar over gesproken word her en der.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

trek er maar een dagje uit om die gemotoriseerde opstelling in orde te krijgen, tenzij je met geavanceerde apparatuur werkt.

zorg dat de paal waar de motor aan hangt 100 % vertikaal staat in alle richtingen.

hang de schotel met motor aan de paal, verbind met de dreambox, en stem af op de Sirius (bvb Inter+). Draai nu de motor met schotel naar links/rechts tot wanneer er een beeld verschijnt. De motor/schotel kijkt ongeveer zuidwaarts. Nu nog fijnafregelen, en vastvijzen. Dit is je nulpunt - als je elevatie goed staat afgesteld dan staat je schotel nu klaar om naar de andere satellieten op de Clarck belt te draaien.

helaas is het zelden zo eenvoudig ....... en de minste afwijking zorgt er voor dat je geen beeld meer krijgt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
trek er maar een dagje uit om die gemotoriseerde opstelling in orde te krijgen, tenzij je met geavanceerde apparatuur werkt.
zorg dat de paal waar de motor aan hangt 100 % vertikaal staat in alle richtingen.
hang de schotel met motor aan de paal, verbind met de dreambox, en stem af op de Sirius (bvb Inter+). Draai nu de motor met schotel naar links/rechts tot wanneer er een beeld verschijnt. De motor/schotel kijkt ongeveer zuidwaarts. Nu nog fijnafregelen, en vastvijzen. Dit is je nulpunt - als je elevatie goed staat afgesteld dan staat je schotel nu klaar om naar de andere satellieten op de Clarck belt te draaien.
helaas is het zelden zo eenvoudig ....... en de minste afwijking zorgt er voor dat je geen beeld meer krijgt.


Nou ik ga proberen morgen de schotel te installeren. Je zegt dat het moeilijk is dus ik kan me borst wel nat maken denk ik.
Maar ik zal je aanwijzingen volgen, eerst maar eens uitvogelen waar het zuiden is lol! Ik woon hier nog maar net 1 maandje.

Ik ben nog een groentje dus neem me niet kwalijk voor mijn domme vragen:

De schotel zit vast aan de motor en is een kwestie van op een steigerpijp die lood staat te monteren.Dit doe ik met de punt richting het zuiden zoals je zegt en dan beetje prutsen tot je signaal hebt zeg maar.
Maar dan heb je het over een sirius, wat is dit?
Verder als je beeld hebt gekregen dan noem je dit je nulpunt. Dat wil zeggen dat je vanuit hier de rest gaat zoeken.

Dan noem je clack belt wat me ook niets zegt. Wilde wel graag weten hoe je dan alle zenders kunt bekijken die er al op zitten? ( ik heb gespiekt en zag dat er heel wat kanalen zeg maar voorgeprogameerd zijn door vorige gebruiker). Kan je dan gewoon naar deze kanalen toe zappen en dat de schotel van zelf draait?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...