Ga naar inhoud


Een Dreambox 7000 aanschaffen? of toch ....


Gast riffii

Aanbevolen berichten

Laten we eens beginnen met een link naar de boerenmanier schotel uitrichten van @Prutsie.

 

Citaat:
Maar dan heb je het over een sirius, wat is dit?

Verder als je beeld hebt gekregen dan noem je dit je nulpunt. Dat wil zeggen dat je vanuit hier de rest gaat zoeken.

 

De Sirius is een sateliet op 5 oost en de sateliet om in Nederland op uit te richten en is je geografische nulpunt.

Trouwens al de satelieten kun je vinden op Kingofsat de satelieten die in Europa te ontvangen zijn en op Lyngsat wereldwijd.

 

Als de motor goed hangt zou je inderdaad als er geen obstakels zoals bomen zijn de Clarke Belt kunnen volgen.

Hier een plaatje op klikken voor de vergroting verder succes met uitrichten. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: riffii
Dan noem je clack belt wat me ook niets zegt. Wilde wel graag weten hoe je dan alle zenders kunt bekijken die er al op zitten? ( ik heb gespiekt en zag dat er heel wat kanalen zeg maar voorgeprogameerd zijn door vorige gebruiker). Kan je dan gewoon naar deze kanalen toe zappen en dat de schotel van zelf draait?

de clarck belt is de lijn boven de horizon waar alle satellieten zich op bevinden. Indien je schotel goed is afgesteld, dan draait de motor automatisch naar de juiste positie en kun je die satelliet dus ontvangen. Je stelt de schotel steeds af op het hoogste punt van die Clarck belt, en voor deze streken ligt deze op de Sirius satelliet van 5E. Als nu je inclinatie correct staat ingesteld, de paal volledig horizontaal is en de instellingen van de dreambox correct zijn (niet vergeten !) dan werkt het meteen. Meestal duurt het dus wel ietsje langer .....
een tip : zorg dat je een satfinder aan je lnb hangt, of zorg er voor dat je de output van de dreambox kunt bekijken. Er is ergens een optie "signal strength" in de rotor setup, hiermee kan je ook fijnstellen op het maximale signaal.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Het ziet er heel ingewikkeld uit allemaal maar ik ben best handig dus het moet wel lukken.

 

Ik print alles uit en houd het als een newb er lekker bij laugh

Wel wilde ik nog vragen waar je zo een satfinder kunt halen of is deze verwerkt in de dreambox?

 

En dan over de plaats van de schotel, ik woon in een rijtjes huis en heb om me heen dus belendingen. Maakt niet niet uit voor de ontvangst?

De schotel zal ik in de tuin zetten aan een pijp die ik in de grond sla.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi riffii

gefeliciteerd met je aankoop

als ik jou was zou ik me eerst eens inlezen in de materie

voor je voor elk dingetje weer een vraag stelt

dit forum (zoekfunctie) en ook google helpen je uitstekend of een kennis misschien

als je na het uitrichten bij de dreambox bent zoek maar eens op "sjerom" op google

suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sportster
hoi riffii
gefeliciteerd met je aankoop
als ik jou was zou ik me eerst eens inlezen in de materie
voor je voor elk dingetje weer een vraag stelt
dit forum (zoekfunctie) en ook google helpen je uitstekend of een kennis misschien
als je na het uitrichten bij de dreambox bent zoek maar eens op "sjerom" op google
suc6 ermee


Nou sorry als ik je ermee lastig val.
Ik vind het een stuk makkelijker om gewoon op de man af dingen te vragen ipv je scheel te zoeken op internet naar de vraagstelling die ik ook in gedachte had.
Ik weet trouwens niet eens wat er allemaal bij komt kijken laat staan dat ik weet waarop ik moet zoeken in de zoekfunctie of google.

Ben blij dat er mensen zijn die me willen helpen, het liefst heb ik gewoon iemand die het installeert tegen een vergoeding om hiervan af te zijn zodat ik verder kan hobby-en met het ding maar ken geen gekken hier in de buurt die dat doen.

De zoveelste vraag: Ik heb een pijp gevonden, sla ik die gwoon in de grond en te lood zetten of zijn er trucjes, voethouders ofzo?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem eerst loodrecht zetten en dan pas de grond in rammen. Maar ik denk dat je er beter een kruis aan kunt lassen/ hem in beton zetten anders waait hij scheef. Betekent een gat graven.

Verder veel plezier met de Dream.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het niet voor niets dat er een zoekfunctie is.

Het forum zou vol staan met de meest "lullige" vragen,

welke al tig keer eerder zijn gesteld.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Ik zou hem eerst loodrecht zetten en dan pas de grond in rammen. Maar ik denk dat je er beter een kruis aan kunt lassen/ hem in beton zetten anders waait hij scheef. Betekent een gat graven.
Verder veel plezier met de Dream.


Dank je wel een goed idee! Ik zal hem eerst te lood stellen in een gat en dan aanstorten met beton en dan hang ik na een dag ofso de schotel eraan.


@alx Zoals ik al eerder aangaf dat ik het prettiger vind om gewoon dingen te vragen en direct antwoord op te vinden.
Er zijn mensen die het niet erg vinden blijkbaar maar ook mensen die het stoort. Sorry als het je stoort en bedankt voor degene die toch de moeite doen om me te helpen op deze manier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stoort me niet. Ik wilde slechts laten zien dat het

overvol zou worden met vragen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riffii
ik woon in een rijtjes huis en heb om me heen dus belendingen. Maakt niet niet uit voor de ontvangst?

ja hallo, natuurlijk wél !
de schotel moet vrij zicht hebben op de satelliet. Zelfs de bladeren van een boom zijn voldoende om het signaal te laten wegvallen indien die boom in de weg staat.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer een dag verder en nog steeds niks.

Heb een pijp gevonden op marktplaats, kom ik thuis blijkt ie te dik te zijn en zo de schotel er niet opgehangen kan worden..hoe dom kan je zijn!! LOL

 

Ik probeer een dezer dagen een steigerpijp ergens vandaan te toveren en dan ga ik aan de slag.

De schotel hoeft tog in principe nooit 360 graden te draaien tog? dus zou ik hem in principe ook aan de muur kunnen ophangen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel moet vrij zicht op de satelliet hebben en hoe meer hij " kantelt " ,hoe groter de afstand van de schotel ten opzichte van bv. een flat moet zijn waar je tegen aankijkt. Gorb track is een programma waar je dit heel gemakkelijk mee kunt uitrekenen,google er maar eens op.

 

Ik ben ook als leek begonnen,in het analoge tijdperk waar je de schotel iets eenvoudiger kon uitrichten als nu met digitaal ontvangst. Zou het niet verstandiger zijn om eerst de motor er eens af te laten en gewoon te kijken of je goed ontvangst op de Astra kunt krijgen. Als je dit onder de knie hebt is het mijns inziens makkelijker om de schotel met motor uit te richten.

 

Er is nog ergens een topic over hoe je de bevestigingspaal het beste loodrecht in de grond te krijgen,met foto's enz.....dus ff zoeken.

 

Succes.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Een schotel moet vrij zicht op de satelliet hebben en hoe meer hij " kantelt " ,hoe groter de afstand van de schotel ten opzichte van bv. een flat moet zijn waar je tegen aankijkt. Gorb track is een programma waar je dit heel gemakkelijk mee kunt uitrekenen,google er maar eens op.

Ik ben ook als leek begonnen,in het analoge tijdperk waar je de schotel iets eenvoudiger kon uitrichten als nu met digitaal ontvangst. Zou het niet verstandiger zijn om eerst de motor er eens af te laten en gewoon te kijken of je goed ontvangst op de Astra kunt krijgen. Als je dit onder de knie hebt is het mijns inziens makkelijker om de schotel met motor uit te richten.

Er is nog ergens een topic over hoe je de bevestigingspaal het beste loodrecht in de grond te krijgen,met foto's enz.....dus ff zoeken.

Succes.


THanx voor de tip ik ga beetje googlen>!
Allemaal leuk en aardig zo een schotel maar ik kom erachter dat de kant waar ik op moet wijzen met de schotel vol staat met gigantische bomen.

Het word nog een hele karwei om een goede positie te vinden. Maar jah leuke uitdaging zal ik maar zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: "Allemaal leuk en aardig zo een schotel maar ik kom erachter dat de kant waar ik op moet wijzen met de schotel vol staat met gigantische bomen.

Ik zal dus gewoon niks hebben aan de schotel, ik lees hier een daar dat je dan slecht ontvangst heb"

 

Hangt er vanaf hoe ver die bomen weg staan. Als ze in zuidoost tot zuidwest vlak voor je huis staan wordt het moeilijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien is het handig om even te buurten en kijken of er in jou buurt schotles staan en op welke afstand van de bomen

verder heb ik hier 5 dreamboxen staan waarvan ik er van 4 stuks al meer dan een jaar niks aan gedaan hebt alleen een keer een nieuwe kanalen lijst heen gestuurd

veel plezier

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...