Ga naar inhoud


Een Dreambox 7000 aanschaffen? of toch ....


Gast riffii

Aanbevolen berichten

Ik heb een pijp gevonden eindelijk van een metertje over 1.5 en in de tuin gezet als proef.

Heb alle kabels aangesloten etc en volgens de sjerom site aanwijzingen.

 

Ik krijg de dreambox toch niet aan de praat.

Ergens in de instellingen gaf ie aan sluit de lnb aan op de desq of iets dergelijks.

 

Het signaal is 45% ongeveer snr en dat is denk ik niet genoeg.

Ben tijdje bezig geweest maar ben echt de kluts kwijt.

 

Woont er iemand in omgeving BOZ die me kan helpen, tegen een vergoeding natuurlijk.

Ik denk als de opstelling eenmaal goed is dat ik zelf erachter kan komen hoe alles werkt etc.

 

Respect voor degene die dit op henzelf gedaan hebben zonder hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: riffii
Ik heb een pijp gevonden eindelijk van een metertje over 1.5 en in de tuin gezet als proef.


In de tuin gezet als proef. Waar staat ie op of in?
Staat ie wel 100% waterpas en vast?
Zo niet, dan gaat het je nooit lukken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riffii
Ergens in de instellingen gaf ie aan sluit de lnb aan op de desq of iets dergelijks.

en ik denk dat je dreambox op een vaste ipv een draaibare installatie staat. Wijzig dus in je dreambox setup het type van antenneinstallatie naar "draaibaar".
en niet vergeten de "goto x" in te schakelen en de juiste coordinaten van je locatie in te brengen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: riffii
Ik heb een pijp gevonden eindelijk van een metertje over 1.5 en in de tuin gezet als proef.


In de tuin gezet als proef. Waar staat ie op of in?
Staat ie wel 100% waterpas en vast?
Zo niet, dan gaat het je nooit lukken.


Nou hij staat midden in de tuin (tijdelijk) ik heb em zo waterpas mogelijk gezet en vast in de grond.
Het is niet echt een lange pijp dus de schotel wijst een beetje op grond hoogte richting zuid kant.

Origineel bericht van: Jean-Claude
Origineel bericht van: riffii
Ergens in de instellingen gaf ie aan sluit de lnb aan op de desq of iets dergelijks.

en ik denk dat je dreambox op een vaste ipv een draaibare installatie staat. Wijzig dus in je dreambox setup het type van antenneinstallatie naar "draaibaar".
en niet vergeten de "goto x" in te schakelen en de juiste coordinaten van je locatie in te brengen.


Hoe kun je dit in je dreambox setup wijzigen, heb het hele menu doorgezocht maar kan die optie niet vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riffii
Hoe kun je dit in je dreambox setup wijzigen, heb het hele menu doorgezocht maar kan die optie niet vinden.

mja, ken ik niet zo vanbuiten, zit nu op m'n werk, maar dacht dat het [dream]- 6 - 1 - 1 was.
of je zet er een ander image in, en dan vraagt hij bij het opstarten naar de antenneconfiguratie, en dan kies je voor "complex".

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eens in het sub-forum dreambox. Geheid dat je oplossing daar staat beschreven.

 

Een nieuwe vraag -> Open een nieuw topic daarvoor in het juiste sub-forum. Daarom sluit ik deze topic.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...