Ga naar inhoud


Tour langer bij NOS


hemertje

Aanbevolen berichten

BREST (ANP) - De NOS heeft overeenstemming bereikt met tourorganisator ASO over de rechten voor uitzending van de Ronde van Frankrijk voor nog eens drie jaar. Dat meldde de NOS donderdag.

 

Het gaat om de rechten voor uitgebreide berichtgeving op radio, televisie, internet en mobiel voor de jaren 2009 tot en met 2011. Ook klassiekers als Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik behoren tot het pakket. Het zijn wedstrijden die eveneens door ASO worden georganiseerd.

 

,,In jaren zonder EK en WK voetbal en Olympische Spelen is de Tour het sportieve hoogtepunt van de zomer. De Tour is veel meer dan alleen maar een wielerkoers'', aldus NOS-mediadirecteur Jan de Jong. Vorig jaar keken gemiddeld bijna 1 miljoen mensen naar de live-etappes van de Tour.

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

De Tour is veel meer dan alleen maar een wielerkoers

 

Helemaal mee eens...altijd weer spannend wie er om niet nader te noemen redenen uitvliegt.

ARD en ZDF hebben vorig jaar de uitzendingen halverwege gestopt.

De Telekom is geen sponser meer, Gerolsteiner heeft er de brui aangegeven en ga zo maar door. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Ja, het maakt mij ook niet uit wie er wint, hoor.

Maar naar wielerwedstrijden in Frankrijk en Zwitserland mag ik, zeker vanwege het landschap, graag kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Niet zo negatief jongens.
Gemiddeld kijken er toch dagelijks bijna 1.000.000 mensen via de NOS naar de Tour de France.

En ik ben daar één van. laugh



En ik kijk ook trouw elke dag. :D

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Origineel bericht van: Johan45
Niet zo negatief jongens.
Gemiddeld kijken er toch dagelijks bijna 1.000.000 mensen via de NOS naar de Tour de France.

En ik ben daar één van. laugh



En ik kijk ook trouw elke dag. :D


En ik kijk ook altijd, nu in HD wordt het helemaal genieten van de omgeving en het lijden....! :D

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het mooiste sportevenement van het jaar langer bij de NOS blijft ! Nu het in HD te volgen is zijn de beelden helemaal prachtig.

 

Overigens vind ik het commentaar via Eurosport nog leuker en vakkundiger.

Helaas daar nog geen breedbeeld en HD.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee

Helaas daar nog geen breedbeeld en HD.


Ik denk wel op Eurosport HD. Maar dan moet je die wel kunnen ontvangen natuurlijk en daar waagt CDS zich schijnbaar (nog?) niet aan. In het begin (een week of 5 geleden) nam Eurosport HD 1 op 1 de programmering van Eurosport (1) over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De storingen vind ik erg meevallen. SFP en Globecast die de techniek hiervoor verzorgen zijn met kop en schouders de beste van de wereld.

Je hebt geen idee wat er voor een Touretappe komt kijken.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: Noordzee

Helaas daar nog geen breedbeeld en HD.


Ik denk wel op Eurosport HD. Maar dan moet je die wel kunnen ontvangen natuurlijk en daar waagt CDS zich schijnbaar (nog?) niet aan. In het begin (een week of 5 geleden) nam Eurosport HD 1 op 1 de programmering van Eurosport (1) over.


De tour zit idd ook live op ESP HD Dutch op de hotbird.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...