Apple740 Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Welke HDTV receivers hebben een uitgebreidere EPG dan now/next op met name de CDS kanalen? En dan bedoel ik dat het ook nog eens goed moet werken in de praktijk. Leuk die verhalen dat sommige receivers wel de potentie hebben om via de ethernetpoort een meerdaagse EPG te downloaden, maar als die ethernetpoort nog niet geactiveerd is door een luie of onkundige receiver fabrikant dan schieten we hier nog niets mee op natuurlijk. Deze receivers tellen we dus niet mee.
Gast ezra Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Geen enkele HD-receiver ondersteunt op dit moment een meerdaagse EPG voor CDS. In de categorie "komt eraan": Humax ICord (TVTV EPG via internet) en de CDS goedgekeurde Philips DSR 7121 (CDS:"aan MediaHighWay EPG wordt gewerkt voor deze ontvanger").
Gast Satellite Europe Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Eigenlijk jammer dat de DM800 't ook niet heeft, toch vreemd aangezien de "oudere" Dreamboxen 't wel ondersteunen...
Apple740 Geplaatst: 5 juli 2008 Auteur Geplaatst: 5 juli 2008 Tot dusverre kunnen we dus concluderen dat de Humax iCord de beste papieren heeft om een meerdaagse EPG te gaan ondersteunen (via TVTV)? Wat een magere oogst zeg, anno 2008. Btw, ik zie Humax niet staan in de lijst van fabrikanten die TVTV ondersteunen... http://www.tvtv.nl/tvtv/web/content_popu...t&groupid=0
Gast ezra Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: Apple740 . Btw, ik zie Humax niet staan in de lijst van fabrikanten die TVTV ondersteunen... Waarschijnlijk omdat het dus nog niet zo ver is. In dit Humax Datasheet staat het wel vermeld.
Apple740 Geplaatst: 6 juli 2008 Auteur Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: ezra Origineel bericht van: Apple740 . Btw, ik zie Humax niet staan in de lijst van fabrikanten die TVTV ondersteunen... Waarschijnlijk omdat het dus nog niet zo ver is. ... De netwerkpoort van de iCord moet nog geactiveerd worden in een toekomstige firmwareupdate. Nou is de vraag of dat nog in dit leven gebeurd, of dat het een tot in de eeuwigheid beloofde maar nooit praktijkgeworden functie zal worden. Ik heb bij zoiets altijd enige gereserveerdheid of ze het wel waar gaan maken. De iCord zal niet het eerste, en niet het laatste apparaat zijn wat bepaalde functie's zal worden blijven onthouden. Maar verder geen HDTV receivers met soortgelijke mogelijkheden? Dat is eigenlijk gewoon stuitend te noemen dit, dat 99% van de HDTV receivers alleen maar now/next aankan in Nederland. Wat zijn bij de Dream800 de potentiële mogelijkheden eigenlijk.
juleke21 Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 ik zou zeggen kijk maar naar de LYNGBOX die geeft 7 dagen maar ja dat telt niet zegt men,maar hij doet het maar
Gast ezra Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: Apple740 Dat is eigenlijk gewoon stuitend te noemen dit, dat 99% van de HDTV receivers alleen maar now/next aankan in Nederland. Ja, inderdaad stuitend te noemen, maar als je het mij vraagt ligt de schuld eerder bij CDS dan bij de receiver-fabrikanten.
Gast aart44 Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: ezra Ja, inderdaad stuitend te noemen, maar als je het mij vraagt ligt de schuld eerder bij CDS dan bij de receiver-fabrikanten. Waarom bij CDS die gebruiken de Mediahighway EPG van het Zwitserse Kudelski, ik neem aan dat je die als receiver fabrikant zo mag inbouwen in je software als je de licentie betaald.
Murdock Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 De Scena 5 van Inverto heeft MHW EPG. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast ezra Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: aart44 Waarom bij CDS die gebruiken de Mediahighway EPG van het Zwitserse Kudelski, ik neem aan dat je die als receiver fabrikant zo mag inbouwen in je software als je de licentie betaald. Ja inderdaad, als je de licentie betaald. Dat is volgens mij meteen ook waar het probleem zit. De Mediahighway EPG wordt door slechts een paar bedrijven gebruikt. Canal Digitaal is daar een van, maar om alleen voor CDS een licentie aan te schaffen is vrij prijzig, gezien de kleine afzetmarkt die Nederland vormt. Andere bedrijven die Mediahighway technologie gebruiken(niet per sé het EPG gedeelte) zijn Premiere, CanalSat en Sky Italia. Dit zijn allemaal bedrijven met eigen satelliet ontvangers. Deze aanbieders zorgen dus ook niet voor een grotere afzetmarkt. Wat het probleem nu vormt is dat een fabrikant wel een dure licentie moet aanschaffen, maar slechts een kleine afzetmarkt voor zijn product heeft. Weinig rendabel dus. Het afwezig zijn van deze EPG lijkt me dus wel degelijk aan CDS te wijten, omdat zij als klein bedrijf regelrecht tegen de stroom in gaat en een EPG vorm gebruikt die maar weinig wordt gebruikt. Waarom niet de gewone DVB EPG gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Duitse zenders? Ik kan me niet voorstellen dat die paar tekstbestanden zoveel bandbreedte kunnen schelen. De Mediahighway software is trouwens niet ontwikkeld door het Zwitserse Kudelski, maar door het Franse Thomson. Dat Canal Digitaal mediahighway gebruikt is dan ook nog een "erfenis" uit de tijd dat het bedrijf in Franse (Canal+) handen was. Tegenwoordig is de mediahighway technologie in handen van NDS, onderdeel van News Corp. Volgens hun notulen ontvangen ze tussen de 2 en 6 dollar per verkochte mediahighway ontvanger.
SkullOne Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: ezra Waarom niet de gewone DVB EPG gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Duitse zenders? Ik kan me niet voorstellen dat die paar tekstbestanden zoveel bandbreedte kunnen schelen. Wellicht heeft dat te maken met het 'zegeltjesspaareffect'. CD is nou eenmaal ooit met de Mediahighway EPG begonnen en moet nu 'backward compatible' blijven met het contingent CD-approved ontvangers en wellicht hun huidige uitzendsysteem. Het is maar een theorie...
Apple740 Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 Even nogmaals een niet beantwoorde vraag; wat zijn de EPG mogelijkheden bij de Dreambox800 via de netwerkaansluiting? Ik kan die vraag ook wel apart stellen in de Dreambox sectie van dit forum maar ook in dit draadje is het uitermate on-topic.
Gast ezra Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: SkullOne Wellicht heeft dat te maken met het 'zegeltjesspaareffect'. CD is nou eenmaal ooit met de Mediahighway EPG begonnen en moet nu 'backward compatible' blijven met het contingent CD-approved ontvangers en wellicht hun huidige uitzendsysteem. Het is maar een theorie... Ik denk niet dat dit de reden is. De gangbare DVB EPG werkt immers op élke satellietontvanger, dus het dat systeem zou ook werken met "contingent CD-approved ontvangers".
SkullOne Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: ezra Origineel bericht van: SkullOne Wellicht heeft dat te maken met het 'zegeltjesspaareffect'. CD is nou eenmaal ooit met de Mediahighway EPG begonnen en moet nu 'backward compatible' blijven met het contingent CD-approved ontvangers en wellicht hun huidige uitzendsysteem. Het is maar een theorie... Ik denk niet dat dit de reden is. De gangbare DVB EPG werkt immers op élke satellietontvanger, dus het dat systeem zou ook werken met "contingent CD-approved ontvangers". Daar heb je een punt. Tenzij ze dat van oude CD-ontvangers niet kunnen garanderen... Wat voor logische reden zou er overblijven? Controle van de markt of iets dergelijks? Een soort van 'vendor lock in'?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen